Google, Apple sau Goldman Sachs sunt foarte exigente când vine vorba să testeze viteza de reacţie şi inventivitatea viitorilor angajaţi.
În condiţiile crizei de pe piaţa locurilor de muncă, marile companii sunt foarte exigente atunci când vine vorba să-şi aleagă angajaţii. Cel puţin asta reiese dintr-o selecţie a întrebărilor puse de angajatori la interviuri, unele dintre ele fiind menite să testeze capacitatea de reacţie.
Multe dintre ele au însă ca rezultat o expresie de uluială pe chipul celui intervievat. Astfel, conform unui material publicat de ziarul Gândul, recrutorii de la Goldman Sachs le-au adresat anul trecut celor care vizau un post de analist următoarea întrebare: „Dacă ai fi micşorat până la dimensiunile unui creion şi băgat într-un blender, cum ai ieşi?”.
Într-un astfel de top al întrebărilor ciudate se află şi compania Google, care şi-a surprins posibilii angajaţi cu interogaţia: „Câte mingi de baschet încap în sala în care are loc interviul?”.
Compania Apple nu s-a depărtat prea mult de numele său, dar i-a şocat pe cei ce doreau să devină ingineri softwere: „Ai trei cutii, una care conţine doar mere, una care conţine doar portocale şi una care conţine şi mere, şi portocale. Cutiile au fost incorect etichetate, astfel încât nicio etichetă nu se potriveşte cu fructele care se află în interiorul ei. Dacă deschizi o singură cutie şi, fără să te uiţi înăuntru, iei un singur fruct, cum poţi eticheta imediat corect toate cutiile, uitându-te la acest fruct?”.
Tot pe fructe s-a bazat şi interviul de la Epic Systems: „Un măr costă 20 de cenţi, o portocală costă 40 de cenţi, iar un grapefruit costă 60 de cenţi. Cât costă o pară?”. Alte întrebări ciudate puse de angajatorii de peste Ocean în 2010 au fost: „Câte semafoare sunt în New York?”, „Câte sticle de bere sunt băute în oraş în timpul săptămânii?” sau „Ce ai face dacă tocmai ai fi moştenit o pizzerie de la unchiul tău?”.
realitatea.net