spot_img
spot_img
1.8 C
Vaslui
26-dec.-2024

TITI AUR: „De vinã sunt protagonistii cursei, dar si autoritãtile locale”

- Advertisement -

DE GROAZÃ Imaginile video de la accidentul teribil din noaptea de sâmbãtã spre duminicã, din zona Stadion, au provocat fiori tuturor celor care le-au urmãrit. Bârlãdeanul Titi Aur, multiplu campion national de raliuri, cel care a înfiintat o scoalã de conducere defensivã si pilotaj, considerã cã de vinã sunt protagonistii groazei (referindu-se si la pasager), pãrintii si autoritãtile locale. „Ce s-a întâmplat a fost groaznic, dar si spectaculos, în sensul negativ, evident. E o pierdere clasicã de control a masinii în timpul unui derapaj. Dacã accidentul ar fi avut loc pe un drum în afara localitãtii situatia era alta. Dar asa ceva, în oras, este teribil. Mare noroc cã nu a fost nimeni pe trotuar”, ne-a declarat Titi Aur.

„În tinerete am fãcut la fel si stiu cã am gresit”

Socat de imaginile video care surprind accidentul din noaptea de sâmbãtã spre duminicã de la Bârlad, Titi Aur face o analizã durã, dar realã, a factorilor care au „permis” sã se întâmple asa ceva. Multiplul campion national de raliuri ne-a declarat în exclusivitate cã aceastã tragedie ridicã mai multe probleme: „În primul rând avem o mare problemã cu acei tineri teribilisti care fac <<liniute>>. În al doilea rând avem o problemã cu autoritãtile locale: primãrie, politie, politie localã, jandarmi, etc. Aceste institutii stiau ce se întâmplã dar nu au fãcut nimic. Într-un oras mic, cum e Bârladul, e imposibil sã nu-i stii pe cei care fac astfel de curse. Sunt sigur cã aceste curse se fãceau la anumite ore din noapte. Chiar nimeni nu stia de ele? În al treilea rând avem o problemã cu pãrintii. Acestia permit copiilor sã se urce la volanul unor masini puternice, fãrã sã se ocupe de formarea lor. Pur si simplu le achizitioneazã masini scumpe, cu multi cai putere, fãrã a tine cont cã nu au experientã sau cã nu cunosc suficient masina. Sã nu mai vorbim de educatia lor. În al patrulea rând, când vorbim de competitiile auto ne sar în cap toate autoritãtile. Nu ar trebui sã fie asa. Competitia înseamnã organizare si toti cei cu adrenalinã pot conduce în sigurantã o masinã de curse. În cadrul acestor evenimente nu se pune viata în pericol”. În privinta politistilor rutieri, Titi Aur considerã cã legea trebuie aplicatã nu doar dupã literã, ci si în spiritul legii. „Mã gândesc la un lucru. Cei de la politia rutierã si-au fãcut treaba, l-au amendat pe sofer în nenumãrate rânduri si i-au luat permisul de conducere. Magistratii, pe cealaltã parte, i l-au restituit. Pânã când nu va exista o legãturã între aceste institutii nu se va schimba nimic. Vom mai asista, din pãcate, la asemenea evenimente. Dar, revenind la politistii rutieri, ei trebuie sã judece nu doar dupã literã, ci si în spiritul legii. Când dau o sanctiune ar trebui sã tinã cont de faptul cã cel care a gresit poate a avut un motiv, poate a fost fortat cumva de o împrejurare. Vã asigur cã un astfel de accident nu poate avea loc în Anglia sau Germania. Stiu, multi vor zice cã dupã rãzboi s-a trezit si Titi Aur sã vorbeascã, cã si el fãcea la fel. E adevãrat. Am scãpat cu viatã din multe accidente teribile. Am fost tânãr si am fãcut la fel ca ei. Am gresit. Tocmai de aceea am pus bazele unei scoli de conducere defensivã si pilotaj”, ne-a mai spus Titi Aur.

„De vinã sunt amândoi, soferul si pasagerul”

Nu doar ca bârlãdean, dar si ca om, imaginile cu accidentul de la sfârsitul sãptãmânii trecute l-au îngrozit pe Titi Aur. Le-a analizat ore în sir, fiind atent la toate detaliile. El este convins cã acolo a fost o pierdere clasicã a controlului în timpul unui derapaj. „Ce s-a întâmplat a fost groaznic, dar si spectaculos, în sens negativ, evident. Asa ceva se produce în cele mai multe cazuri pe fondul consumului de alcool si a drogurilor. Am înteles cã soferul era în stare de ebrietate, ceea ce e foarte important. Am urmãrit imaginile de nenumãrate ori. Nu sunt foarte clare, dar bãnuiesc cã soferul BMW-ului, dintr-un anumit motiv, a încercat o depãsire pe contrasens, s-a speriat, si a tras volanul spre dreapta. E o pierdere clasicã de control a masinii în timpul unui derapaj. Un pilot cu experientã, cunoscând foarte bine masina, ar fi redresat-o chiar si la vitezã foarte mare. Cã vorbim de vitezã, nu pot aprecia cu exactitate, dar în mod cert aveau peste 120 de km pe orã. Simultan cu viteza, energia cineticã creste exponential. Or, diferenta între 60 si 65 de kilometri la orã e foarte mare când vorbim de un impact. Faptul cã nu au murit la ce s-a întâmplat acolo tine de noroc. E vinovat soferul, dar si pasagerul din dreapta, pentru cã nu l-a determinat pe primul sã renunte la <<liniutã>>. Era si viata lui în joc. De asemenea, si celãlalt sofer e vinovat. Din punct de vedere legal justitia nu are ce sã-i facã. Nu existã urme pe masina lui, caz în care nu poate fi acuzat de nimic. Moral, e altceva. Toatã viata îsi va aduce aminte de momentul acela. Repet, totul pleacã de acasã… educatia. Apoi, în scoalã, nu se mai face educatie rutierã. Urmeazã scolile de soferi. Stim cu totii cã în goana pentru bani instructorii nu-si mai dau silinta. La examene e altã poveste. Acolo sunt alte probleme. Societatea noastrã e predispusã cumva la accidente rutiere. Dacã nu se va gãsi o solutie iar institutiile abilitate nu vor coopera, nu vom scãpa de aceste fenomene”, ne-a mai precizat Titi Aur.

Ce nu s-a spus dupã accident. Cine era la volan?

Acelasi BMW a mai fost implicat într-un accident în noaptea de 13 iunie 2012, pe strada „1 Decembrie”, în fata Policlinicii stomatologice. La volan se afla un tânãr în vârstã de 22 de ani, din Gherghesti. El a pierdut controlul volanului, a lovit un Opel parcat regulamentar, dupã care a ricosat într-un stâlp pe care l-a distrus, lãsând un cartier întreg fãrã luminã, Internet si cablu TV. Testat cu aparatul etilotest, rezultatul a fost de 0,93 mg/l alcool în aerul expirat, adicã undeva în jurul a 1,8 la mie alcoolemie în sânge. Dupã accident, masina a fost cumpãratã de un alt tânãr, de profesie mecanic auto. Acesta a îndrãgit-o din prima clipã si a reparat-o cu simt de rãspundere. „E un BMW seria 5, din anul 2000. Nu e fãcutã din bucãti sau slãbitã, asa cum am auzit comentarii pe Internet. Am îngrijit-o si vã asigur cã era foarte bunã, din toate punctele de vedere. Nici mãcar nu am vrut sã o vând, dar bãiatul a insistat foarte mult. Era pasionat de masini. Dacã impactul era frontal, masina nu se rupea în halul ãla. A fost cumva dintr-o parte, nici nu stiu cum sã explic. Nu copacul a dezmembrat-o, ci stâlpul de iluminat. Sunt de pãrere cã a vrut sã vinã pe contrasens, a vãzut autoturismul Skoda, s-a speriat, a tras dreapta si a pierdut controlul. Unde s-a întâmplat asta este un dâmb. Este foarte posibil ca din cauza asta sã fi pierdut controlul”, ne-a declarat fostul proprietar. Un alt aspect despre care nu s-a spus nimic în mass-media localã sau nationalã, va stârni cu sigurantã numeroase reactii: cine se afla la volan, Alexandru Nedelcu sau Constantin Vânãtoru? Întrebare este destul de „pertinentã”, în contextul în care imaginile video nu sunt suficient de clare pentru a lãmuri acest lucru. Cei mai multi sunt convinsi cã Alexandru Nedelcu era la volan, el fiind proprietarul masinii. Politistii rutieri nu au confirmat, dar nici nu au infirmat acest aspect, motivul fiind acela cã ancheta este în curs de desfãsurare. În schimb, Alexandru Nedelcu detine un record negativ: în trei luni de când a intrat în posesia permisului de conducere a fost sanctionat de 7 ori pentru vitezã, iar într-un alt caz i s-a suspendat permisul pentru cã nu a acordat prioritate de trece unui pieton care s-a angajat în traversarea strãzii în mod regulamentar. Starea de sãnãtate a celor doi tineri este în continuare destul de gravã. Rudele acestora ne-au spus cã medicii sunt pe zi ce trece din ce în ce mai optimisti.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.