spot_img
15.8 C
Vaslui
22-sept.-2024
spot_img

Sunt secretarã si vreau gradatie de merit! Ce trebuie sã fac?

- Advertisement -

Scandalul gradatiilor de merit ia amploare

CONTRE Secretarele din judetul Vaslui care si-au depus dosarele în vederea obtinerii gradatiei de merit, echivalentul a 20% din salariul de bazã pentru o perioadã de cinci ani, sunt revoltate deoarece comisia Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) a elaborat o singurã fisã de evaluare pentru întreg personalul didactic auxiliar. În aceastã categorie sunt inclusi bibliotecari, laboranti, secretari, informaticieni, corepetitori, instructori de educatie extra-scolarã, pedagogi scolari si tehnicieni. Dincolo de nemultumirea cauzatã de existenta unei fise de evaluare unice, secretarele considerã cã punctajele s-au acordat pe baza unor criterii si subcriterii nepotrivite activitãtii pe care o desfãsoarã, cum ar fi publicarea unor articole în reviste de specialitate sau numãrul de sponsori gãsiti pentru scoalã, dar si pentru cã multe din adeverintele prin care au vrut sã demonstreze implicarea lor nu au fost luate în considerare. Acestea cer ca pânã la începerea anului scolar viitor sã se realizeze o fisã special pentru secretare care sã continã criterii potrivite muncii pe care o presteazã. Sorin Tiplea, liderul de sindicat FSLI filiala Vaslui, sustine cã supãrarea lor nu are temei deoarece s-a respectat întru totul metodologia.

Personalul didactic auxiliar cu performante la locul de muncã beneficiazã din acest an scolar, la fel ca si colegii lor profesori, de gradatie de merit. Comisia de acordare a acestor gradatii de merit de la ISJ Vaslui, condusã de inspectorul general adjunct Narcis Aprodu, a elaborat, conform metodologiei date de Ministerul Educatiei, o fisã comunã de evaluare pentru personalul didactic auxiliar, stârnind nemultumirea majoritãtii acestora. Cele mai supãrate au fost secretarele care au trimis o scrisoare la Ministerul Educatiei în acest sens, înainte de evaluarea dosarelor, mai ales cã în cele mai multe judete din tarã au fost elaborate fise separat pentru fiecare categorie de angajati. Acum, dupã ce s-a decis cine va primi gradatiile de merit, nemultumirea a crescut si mai mult deoarece, sustin acestea, criteriile si subcriteriile din fisã, pe baza cãrora s-au acordat puncte, nu au fost specifice activitãtilor pe care le desfãsoarã în fiecare zi. Printre criterii si subcriterii s-au numãrat publicarea unor articole în reviste de specialitate de profil, dovezi cã au fãcut parte din comisiile examenelor de bacalaureat, în conditiile în care, sustin secretarele, sunt ultimele care pleacã din scoalã când au loc examene nationale, obtinerea unor sponsorizãri etc. În schimb, nemultumitele sustin cã ar fi trebuit sã se punã accent pe alte lucruri, cum ar fi activitãtile extrascolare. Marea lor dezamãgire este si cã nu s-au luat în calcul multe din adeverintele de la dosar prin care demonstrau implicarea lor continuã în evenimentele care au avut loc în scoli. “Doresc aceastã gradatie de merit pentru cã sunt dedicatã scolii, iubesc ceea ce fac si nu am mai avut un concediu de câtiva ani. Vreau sã stiu exact ce trebuie sã fac pentru a o obtine”, a declarat una dintre secretare. “Metodologia spune cã este vorba despre o singurã fisã de evaluare a întregului personal didactic auxiliar. Nu ne pasã de ce au fãcut alte judete, dacã trei sferturi din tarã nu a vrut sã respecte metodologia. Vã pot cita din memorie, de pe anumite fise, cum a fost cea pentru contabil de la Prahova, unde un criteriu era “disponibilitatea la efort fizic.” Vi se pare cã acesta este un criteriu pe care eu la Vaslui l-as putea lua în calcul pentru acordarea gradatiei de merit? Pe mine ce m-a interesat, ca reprezentant al sindicatului, a fost sã respect metodologia”, a declarat Sorin Tiplea.

Deciziile de numire în comisii se elibereazã de cãtre Inspectorat

O nemultumire exprimatã a fost cea cu privire la eliminarea unor adeverinte care demonstrau cã secretarele au fost membre în comisiile de bacalaureat. Pentru cã nu aveau o decizie de numire, nu au fost punctate, întrucât evaluatorii au avut suspiciunea cã sunt false. “La orice criteriu s-a cerut în principiu decizia de numire a comisiei repective. Atunci când se face o comisie pentru bacalaureat obligatoriu, asa cum spune metodologia, se emite o decizie de numire a comisiei. Prin urmare, orice persoanã care a fãcut parte din comisia respectivã trebuie sã se regãseascã pe decizii. Altfel, existã suspiciunea cã acea adeverintã, care în spate nu are decizia de numire în copie conform cu originalul, sã fie falsã. Poate doamnele secretare vor sã determine Parchetul sã se autosesize cã unii oameni, directori de scoli, inspectori scolari sau fosti inspectori scolari, asa numiti presedinti de comisii de BAC, îsi permit sã dea adeverinte fãrã acoperire. Chiar în dosarele de la secretari, contabili s.a.m.d. eu personal am vãzut adeverinte suspecte de a fi false”, a declarat Sorin Tiplea.

Reviste de specialitate pentru secretare?

În ceea ce priveste nemultumirea secretarelor vizavi de acordarea unor puncte pentru publicarea de articole în reviste de specialitate, importanta acestui subcriteriu era infimã din moment ce punctajul maxim de la criteriul respectiv, primul din patru, putea fi obtinut si fãrã sã ai articole publicate, cel putin asta sustine Sorin Tiplea. “Pentru primul criteriu, pentru cã în final au fost patru criterii, punctajul maxim care se putea acorda era de 80 de puncte. Puteau fi cumulate la un moment dat pânã la 100, 110 puncte. Chiar dacã pe criteriul acela adunau 100 de puncte, oricum nu puteau fi acordate mai multe de 80. Prin urmare, doamnele secretare aveau posibilitatea sã ajungã la punctajul maxim fãrã a atinge anumite subcriterii ale criteriului 1. Mai mult, dacã nu existã reviste de specialitate, înseamnã cã nici una nu a publicat. Nu a fost vorba despre o concurentã neloialã. Criteriile au fost aceleasi pentru toatã lumea, dacã una a putut sã puncteze la un subcriteriu cu sigurantã puteau sã o facã si celelalte, si dacã nu a putut, cu sigurantã nu au putut nici celelalte”, a mai spus Sorin Tiplea.

Numãrul de gradatii a fost corespunzãtor?

“Chiar dacã a fost o fisã unicã doamnele secretare au concurat doar între ele, pentru cã numãrul de cinci gradatii de merit care a fost stabilit pentru categoria secretar, aplicând în mod corect numãrul secretarelor de la nivelul judetului înmultit cu 3,2%, reprezintã procentul cuvenit pentru un an din cei cinci ani pentru care se acordã gradatii de merit. Lãsând la o parte fisa, care putea fi una specialã doar pentru acestea, tot cinci gradatii luau”, a spus Sorin Tiplea.

Norocoasele care au primit gradatii de merit

Cinci secretare au reusit sã obtinã mult visata gradatie de merit. Este vorba despre Tudorache Lenuta de la Scoala Gimnazialã “Mihail Sadoveanu” Vaslui, Blãnaru Tatiana Jenica de la Scoala Gimnazialã “Stefan cel Mare” Vaslui, Dãnilã Geta de la Liceul Tehnologic “Petru Rares“ Bârlad, Nituc Dorina de la Scoala Gimnazialã M.C. Epureanu” Bârlad si Ciobanu Angela de ola Scoala Gimnazialã “Dimitre Cantemir” Vaslui. (Andreea Atasiei)

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.