Sâmbãtã, 7 decembrie, la Centrul Judetean de Resurse si Asistentã Educationalã (CJRAE) Vaslui, a avut loc Simpozionul National „Bune practici în stabilirea traseului educational eficient al copilului cu nevoi speciale”. Peste o sutã de cadre didactice, reprezentanti ai autoritãtilor locale si ai ONG-urilor, pãrinti ai cãror copii se confruntã cu diferite deficiente, dar si invitati de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi, au participat la evenimentul organizat de Inspectoratul Scolar Judetean (ISJ) Vaslui în colaborare cu CJRAE.
Dupã deschiderea oficialã a simpozionului si interventiile invitatilor a avut loc prezentarea lucrãrilor pe trei sectiuni: Consiliere si orientare scolarã, Educatia specialã si educatia integratã si Pregãtirea profesionalã si integrare socialã. Cu aceastã ocazie, a fost lansatã lucrarea „Bune practici în stabilirea traseului educational eficient al copilului cu nevoi speciale”, coordonatori fiind Gabriela Plãcintã, Daniela Laic si Beatrice-Henriette Giugaru. „Întâlnirea de astãzi este profesionalã, dar si foarte emotionantã. De ce? Pentru cã noi, cadrele didactice, cele din învãtãmântul de masã, suntem pregãtite sã lucrãm cu clasa de copii. Dar în ultimii ani, pentru cã sunt tot mai multi copii cu nevoi speciale, a trebuit sã ne regândim întreaga noastrã activitate pentru ca sã punem umãrul sã educãm si acesti copii, sã-i întelegem si împreunã sã contribuim la cresterea spiritului de tolerantã. Din pãcate, mai existã situatii în scoli, începând de la grãdinitã si pânã la liceu, când colegi de-ai nostri nutresc sentimente de intolerantã, si o spun cu mare tristete. Nu vã spun câte telefoane si câte anchete sunt în teritoriu pe acest subiect! Trebuie sã îi convingem pe colegii nostri cã este important sã fie mai sensibili si sã lucreze mai mult, sã dãruiascã mai multã energie si mai mult efort pentru ca aceşti copii sã fie integrati social. Am vãzut în multe tãri din Europa cum acesti tineri se descurcã singuri. Chiar dacã merg într-un cãrucior cu rotile, merg la magazin, îsi fac cumpãrãturi, vin la scoalã- însotiti sau nu, dar sunt altfel priviti, fac parte din societate fãrã ca cineva sã se uite altfel la ei. Înseamnã cã sunt mai departe decât noi si mai avem multe de fãcut. Trebuie sã adaptãm programa specialã pentru ei, nu doar pe hârtie”, a declarat Gabriela Plãcintã, inspector general al ISJ Vaslui.