Numai în Moldova, firmele specializate în construirea de drumuri şi poduri ar avea nevoie de circa 1.800 de muncitori şi tehnicieni calificaţi, iar instituţiile publice încă aproximativ 1.000. Problema este că niciun liceu din România nu mai califică personal pentru domeniul infrastructurii rutiere.
Vicepreşedintele filialei Moldova „Neculai Tăutu” a Asociaţiei Profesionale Drumuri şi Poduri România, Neculai Popovici, a declarat pentru „Adevărul” că nicio instituţie de învăţământ din România nu mai califică personal pentru domeniul infrastructurii rutiere. El s-a referit la licee, respectiv şcoli profesionale.
„Fiecare comună sau oraş trebuie să aibă un tehnician cantonier, cu liceu, iar aceste posturi sunt ocupate de instalatori, fochişti, croitori etc (n.red cantonierul este persoana care are sarcina de a supraveghea şi întreţine o anumită porţiune de şosea sau de cale ferată). Administraţiile drumurilor naţionale şi judeţene au nevoie de personal calificat (muncitori şi tehnicieni), dar nefiind absolvenţi din domeniu sunt înlocuiţi cu angajaţi pregătiţi pentru alte meserii. De aceea, la drumuri lucrează mai mult muncitori necalificaţi. Cei care mai sunt calificaţi sunt în prag de pensionare, iar alţii în loc nu mai vin. Nu există nici măcar cursuri de calificare la locul de muncă. Doar la Universitatea Tehnică Iaşi există specialitatea inginer Căi Ferate Drumuri Poduri, dar care au studenţi care au absolvit licee de alte profile, neavând o continuitate în pregătire”, a declarat Neculai Popovici.
Citeste mai mult: adev.ro/r6vorg