spot_img
spot_img
3.7 C
Vaslui
23-nov.-2024
spot_img
spot_img

Se anunță căderea/sfârșitul Inspectoratelor Școlare Județene?

- Advertisement -
IDEE… Desființarea inspectoratelor școlare este o idee propusă și de grupul de experți care a lucrat anul trecut la elaborarea noii legi a educației.

REFORMĂ… Guvernanții pregătesc o nouă reformă a educației prin care se propune desființarea Inspectoratelor Școlare Județene. Acestea ar urma să fie înlocuite cu structuri care să se ocupe de calitatea actului de învățământ și mai puțin de numirile în funcții, conform declarațiilor oferite de Dan Barna, liderul USR-PLUS. Astfel, va exista un Consiliu Consultativ pentru Învățământ Preuniversitar la nivel județean, condus de șeful Consiliului Județean, un Centru județean pentru Învățământ Preuniversitar – fostul inspectorat, un Centru județean pentru Formare Continuă – fosta Casă a Corpului Didactic, ambele în subordinea ministerului Educației, dar și o Direcție județeană de Asigurare a Calității. “Inspectoratele școlare – este o inițiativă pe care noi, USR-PLUS, am susținut-o – desființarea acestora și transformarea lor în ceea ce ar trebui să fie, în structuri care să verifice calitatea actului de învățământ și nu partea aceasta de gospodărire sau de numiri, aceasta trebuie să meargă spre administrația localăSunt elemente care vor mai fi, tot așa, dezbătute”, a spus acesta.

Liderii USR-PLUS au discutat luni cu președintele Iohannis despre mai multe propuneri care ar putea revitaliza sistemul educațional preuniversitar actual. Printre acestea se numără desființarea Inspectoratelor Școlare Județene. Astfel, va exista un Consiliu Consultativ pentru Învățământ Preuniversitar la nivel județean, condus de șeful Consiliului Județean, un Centru județean pentru Învățământ Preuniversitar – fostul inspectorat, un Centru județean pentru Formare Continuă – fosta Casă a Corpului Didactic, ambele în subordinea ministerului Educației, dar și o Direcție județeană de Asigurare a Calității. Consiliul Consultativ pentru Învățămntul Preuniversitar sprijină demersurile de administrare și dezvoltare a rețelei școlare și de monitorizare a capacității autorităților publice locale de a susține educația. Este prezidat de Președintele Consiliului Județean și întocmește și avizează Raportul anual privind starea învățământului preuniversitar la nivelul județului, potrivit proiectului aflat în consultare. Liderii politici au venit cu această idee luând drept model sistemul educațional din străinătate, în care profesorii sunt evaluați anual de managerul școlii sau de către experți independenți. Vicepremierul consideră că această modificare ar fi soluția pentru reformarea educației. În acest moment, inspectoratele școlare sunt organe de specialitate ale Ministerului Educației și Cercetării, sunt subordonate acestuia, se organizează la nivel județean și au rolul de a acționa pentru realizarea obiectivelor educaționale prevăzute de Legea învățământului în domeniul învățământului preuniversitar.

Cum va arăta structura inspectoratelor după proiectul România Educată

La nivel național, sub Ministerul Educației va exista ARACIP (Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar). Următoarea în ierarhie va fi o structură dedicată administrării sistemului preuniversitar, urmată de o altă structură dedicată de politici publice în educație. Acestea sunt urmate de Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare, iar mai apoi de Centrul Național de formare continuă, asistență și resurse educaționale. La nivel județean, structura va arăta după cum urmează: În vârf va fi Consiliul Consultativ pentru Învățământ Preuniversitar, urmat de DACIS – direcția județeană de asigurare a calității și inspecție școlară (în subordinea ARACIP).După care urmează CJ-IP – Centru Județean pentru Învățământ Preuniversitar (fostul Inspectorat școlar județean, în subordinea ministerului Educației) și CJ-FCARE – Centru județean pentru Formare Continuă, Asistență și Resurse Educaționale (fostul Casa Corpului Didactic, în subordinea Ministerului).

Proiectul național „România Educată”

Proiectul național „România Educată” a început în 2016 și a fost structurat în trei etape. Prima etapă (2016-2017) a presupus o serie de activități, precum opt consultări cu privire la viziunea și obiectivele de țară pentru educație (dezbateri regionale), dezvoltarea și diseminarea unui chestionar online, 35 de evenimente de consultare organizate de terți. A doua etapă (2017-2018) a pornit de la elementele de viziune identificate în etapa anterioară, pentru a continua consultarea cu privire la strategia pentru educație la orizontul anului 2030. A treia etapă (2018-2021) a presupus lansarea în dezbatere publică a documentelor rezultate în demersurile anterioare.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

1 COMENTARIU

  1. Foarte corect. Inspectoratele scolare sunt o reminiscenta a comunismului, fara utilitate efectiva . Existenta lor , mareste birocratia si permite abuzul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.