Noul sindicat al instituţiei a organizat o conferinţă de presă în care a oferit o replică la afirmaţiile managerului Beatrice Rancea. Aceştia i-au cerut demisia ministrului Culturii, care însă i-a luat apărarea, invocând rezultatele Operei ieşene.
Nemulţumirile la adresa managerului Operei ieşene, Beatrice Rancea, continuă să fie exprimate public de către unii membri ai noului sindicat, devenit funcţional începând cu 27 iunie. Preşedintele şi vicepreşedintele acestuia, tenorul Ricardo Nori şi soprana Cristina Simionescu, au organizat ieri o conferinţă de presă în cadrul căreia au oferit replică la mai multe dintre afirmaţiile făcute de către managerul Beatrice Rancea, în apărarea sa, ca urmare a acuzaţiilor ce i-au fost aduse printr-o scrisoare deschisă adresată conducerii Ministerului Culturii. Soprana Cristina Simionescu a menţionat în primul rând că nemulţumirile nu au răbufnit în contextul evaluării nefavorabile a unor colegi, care riscă să-şi piardă locul de muncă.
„Nu ne dă voie să cântăm”
De exemplu, ea nu are de suferit în urma evaluării profesionale anuale, cum se întâmplă în cazul soliştilor vocali Ricardo Nori, Gabriel Gheorghiţă, Constantin Ţaga, balerinei Iulia Atanasiu şi maestrului de balet Dan Berihoi. În timp ce ei au obţinut calificativul „nesatisfăcător”, ea a primit calificativul maxim, la fel ca soprana Diana Bucur, membră în acelaşi sindicat. N-a mai fost distribuită însă în spectacole din februarie, ultima apariţie având-o în „Traviata”. „Problema noastră este alta: nu ne dă voie să cântăm. Am mai făcut cereri pentru roluri, dar răspunsurile primite au fost că distribuţiile le fac dirijorii, responsabili de calitatea spectacolelor. Noi îi cerem doamnei doar să ne lase să ne facem meseria, atât; toţi în mod egal. Suntem plătiţi din bani de la buget şi trebuie să-i justificăm cumva, şi nu avem cum să-i justificăm pentru că nu suntem lăsaţi. Mai mult, doamna a început în ultima vreme să sune pe la diverse instituţii din ţară să nu mai fim chemaţi”, a semnalat Cristina Simionescu. Soprana a adăugat că cei aproximativ 30 de angajaţi care fac parte din noul sindicat, pe lângă faptul că nu au activitate, au ajuns şi să fie marginalizaţi de către ceilalţi colegi. „Colegii sunt terorizaţi, nu au curajul să vorbească, pentru că ştiu că a doua zi sunt chemaţi să dea cu subsemnatul. Nu ne mai bucurăm de un salut din partea colegilor noştri”, a afirmat Cristina Simionescu.
Ce spun oficialii de la Operă
Conflictul între aceştia şi conducerea Operei ieşene se va tranşa, se pare, în instanţă. Baritonul Gabriel Gheorghiţă, a cărui activitate profesională a fost apreciată ca „nesatisfăcătoare”, a contestat deja procedura de evaluare. Totodată, susţine că va cere conducerii instituţiei daune morale pentru calomnie, din cauza unor afirmaţii şi a unei postări făcute vineri pe pagina de facebook a instituţiei. „Am fost puşi la zidul infamiei. Postarea respectivă şi afirmaţiile pe care le-a făcut în presă – gen că lumea a râs de noi în sală la spectacolele în care am fost distribuiţi – vor constitui probe”, a precizat baritonul. „Vom avea drept la replică în momentul în care va exista un document oficial, semnat de protestatari, în care să fie specificate acuzaţiile care se aduc. De asemenea, nu avem cunoştinţă de vreun dosar depus în instanţă de unul dintre artiştii menţionati de dvs. Întrucât nu ni s-a comunicat de către forurile competente nicio cerere de chemare în judecată”, a punctat Bianca Grigoriu, responsabil relaţii cu presa în cadrul Operei ieşene. Beatrice Rancea nu a putut fi contactată telefonic pentru a comenta afirmaţiile artiştilor din noul sindicat, fiind plecată din ţară.
sursa: http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/scandalul-de-la-opera-s-a-transformat-in-telenovela–15042.html