spot_img
spot_img
-0.6 C
Vaslui
26-nov.-2024
spot_img
spot_img

Sase elevi calificati la Olimpiada Nationalã de Fizicã: patru din Husi, iar doi din Bârlad. Vasluiul nu are niciun elev calificat

- Advertisement -

CEI MAI BUNI… Sase elevi din Husi si Bârlad vor reprezenta judetul la Olimpiada Nationalã de Fizicã. Trei dintre ei sunt veterani ai acestei competitii. Este vorba despre Yanis-Cosmin Roca, David Polei si Radu-Matei Ursan, toti de la Colegiul National Cuza Vodã Husi, premiati anul trecut cu medalie de bronz la Olimpiada Nationalã de Fizicã. Acestora li se vor alãtura Matei Cornea de la Scoala Gimnazialã „Mihail Sadoveanu” Husi, Daniel Gagiu si Bianca-Elena Cruceanu, ambii de la Colegiul National „Gheorghe Rosca Codreanu” Bârlad. Toti sase se pregãtesc în cadrul Centrului Judetean de Excelentã, elevii huseni cu profesorul Cristinel Popa, iar elevii bârlãdeni cu profesorii Ecaterina si Cãtãlin Anghelutã. Vasluiul nu are, momentan, niciun elev calificat, însã sunt sanse ca doi elevi de la Liceul „Mihail Kogãlniceanu” sã prindã locuri la redistribuire. Surprinzãtor, anul acesta, nu au fost elevi participanti la clasa a XII-a.

Etapa judeteanã a Olimpiadei de Fizicã a avut loc sâmbãtã, 2 februarie, la Liceul Tehnologic „Ion Mincu” Vaslui. Potrivit Inspectoratului Scolar Judetean Vaslui, au participat 98 de elevi, astfel: 25 elevi la clasa a VI-a, 30 de elevi la clasa a VII-a, 13 elevi la clasa a VIII-a, 16 elevi la clasa a IX-a, 8 elevi la clasa a X-a, 6 elevi la clasa a XI-a. Potrivit regulamentului, la etapa judeteanã a olimpiadei, se acordã, pentru fiecare an de studiu, de regulã, trei premii, un premiu I, un premiu II si un premiu III, precum si un numãr de mentiuni reprezentând maximum 15% din numãrul participantilor, rotunjit la numãrul întreg imediat superior, în cazul unui numãr fractionar, cu conditia ca punctajul obtinut de elev sa fie cel putin 60% din punctajul maxim obtinut la nivel national la clasa respectivã.

David Polei: „anul acesta am avut ceva mai multe emotii decât de obicei”

David Polei s-a calificat si anul acesta la Olimpiada Nationalã de Fizicã, în ultimii doi ani reusind sã obtinã câte o medalie de bronz. Întrebat cum i s-a pãrut acum etapa judeteanã, acesta ne-a spus cã „dificultatea subiectelor i s-a pãrut destul de ridicatã. A fost nevoie de o întelegere si o interpretare corectã a fenomenelor fizice si o atentie sporitã. Nu consider cã un subiect a fost mai greu decât altul, însã fiecare a avut dificultãtile sale. Cel mai interesant mi s-a pãrut subiectul 3, în special ultimul subpunct. Acesta presupunea reprezentarea graficã a dependentei unei distante în functie de alta, iar detaliul care mi-a atras atentia este cã trebuia luat în calcul faptul cã lichidul din paharul în care plutea candela se putea vãrsa, astfel dependenta pe tot intervalul cerut nu era liniarã. Dedic pregãtirii mele la Fizicã în jur de sapte-opt ore pe sãptãmânã, însã în sãptãmânile premergãtoare concursurilor si olimpiadei lucrez undeva la sapte-opt ore pe zi. Fiind al treilea an consecutiv în care particip la etapa judeteanã si mã calific la etapa nationalã (fiind pe primul loc la clasa mea), sunt obisnuit cu atmosfera de examen, dar anul acesta am avut ceva mai multe emotii decât de obicei. Tin sã multumesc în mod deosebit domnului profesor Cristinel Popa, pe care îl am atât la clasã, cât si la Centrul de Excelentã si care îsi dedicã timp si rãbdare în pregãtirea mea si a colegilor mei”, ne-a declarat David Polei.

Radu-Matei Ursan: „odatã ce ai trãit experienta unei olimpiade nationale, îti doresti sã o repeti”

La clasa a X-a, s-a calificat Radu-Matei Ursan. Si acesta a fost de pãrere cã gradul de dificultate al subiectelor a fost mai ridicat decât cel de anul trecut: „Mie, personal, mi s-a pãrut cã subiectele au fost mai grele. Anul trecut, fiind în clasa a IX-a, am avut doar subiecte din Mecanicã, anul acesta am avut si din Mecanicã, si din Opticã. Au fost probleme la care trebuia sã fii atent, în special la interpretarea textului. Problemele stiam sã le fac, dar am interpretat gresit. La primul subiect, aveam un avion care ateriza si un sistem îl oprea. Acel sistem era compus din douã pistoane, aveau în ele douã tuburi care contineau gaz, iar gazul se comprima foarte repede ca sã poatã opri avionul. Aici nu am fost atent. Anul acesta am avut emotii mai mari decât anul trecut fiindcã mi-am dorit mai mult sã mã calific. Odatã ce ai trãit experienta unei olimpiade nationale, îti doresti sã o repeti. Nouã ne-a plãcut foarte mult anul trecut, pentru noi nu a fost doar o competitie, ci si o excursie. Nu am vrut sã ratez excursia de anul acesta”, ne-a povestit Radu-Matei Ursan. Anul trecut, acesta a obtinut o medalie de bronz la Olimpiada Nationalã de Fizicã, iar în urmã cu doi ani, douã Mentiuni, una la Olimpiada Nationalã de Chimie, iar cealaltã, la Olimpiada Nationalã de Lingvisticã.

Bianca-Elena Cruceanu: „ultimul subiect a fost destul de complicat deoarece foloseam niste materiale teoretice pe care nu le-am fãcut la clasã”

La clasa a XI-a, s-a calificat Bianca-Elena Cruceanu, una dintre sefele de promotie ale Scolii Gimnaziale „Stroe S. Belloescu” Bârlad din 2021. „Gradul de dificultate al subiectelor a fost mediu spre ridicat. Mie mi s-au pãrut putin mai complicate fatã de cele de anul trecut. Cel mai interesant mi s-a pãrut primul subiect: era o schemã electricã si trebuia sã calculãm niste rezistente, desenul era destul de interesant. Cel mai dificil mi s-a pãrut ultimul subiect, unde aveam un sistem cu douã corpuri care oscila si trebuia sã calculãm perioada de oscilatie. Era destul de complicat deoarece foloseam niste materiale teoretice pe care nu le-am fãcut la clasã. Facem pregãtire suplimentarã cel putin o orã pe sãptãmânã, în timpul liber al domnului profesor si, când e nevoie, ne întâlnim de mai multe ori. Mã pregãtesc pentru olimpiadã si individual, acasã, însã în functie de programul de la scoalã. Sunt sãptãmâni când nu reusesc sã lucrez la fel de mult, dar si sãptãmâni mai lejere când pot sã aloc mai multe ore. Anul trecut am reusit sã particip la Olimpiada Stiintele Pãmântului-etapa nationalã datoritã pregãtirii cu doamnele si domnii profesori, cãrora le multumesc cu aceastã ocazie”, ne-a declarat Bianca-Elena Cruceanu.

Inspector scolar: „asteptãm cu interes si emotii lista finalã a elevilor calificati la etapa nationalã, la nivelul judetului Vaslui”

Conform regulamentului de desfãsurare a Olimpiadei Nationale de Fizicã, la fiecare clasã, se pot califica la etapa nationalã elevii care au obtinut minim 18 puncte din maximul acordat (30 puncte), în plus fatã de elevii calificati de drept, primii 43 de elevi din ierarhia centralizatã nationalã. „Din judetul Vaslui, au sanse de calificare în urma redistribuirii locurilor la nivel national urmãtorii elevi: la clasa a VII-a – Karla Nedelcu de la Scoala Gimnaziala „George Tutoveanu” Bârlad; la clasa a VIII-a – Dumitru-Radu Corozel de la Colegiul National „Cuza Vodã”Husi si Tudor Ionitã de la Colegiul National „Gheorghe Rosca Codreanu” Bârlad; la clasa a IX-a – Mihnea-Stefan Sandu de la Liceul Teoretic „Mihail Kogãlniceanui” Vaslui; la clasa a XI-a – Eric-Andrei Cretu de la Liceul Teoretic „Mihail Kogãlniceanui” Vaslui. Asteptãm cu interes si emotii lista finalã a elevilor calificati la etapa nationalã, la nivelul judetului Vaslui, precum si cât mai multe premii. Felicitãri tuturor elevilor pentru participare, fiecare elev este cîstigãtor în functie de experienta personalã. Felicitãri pãrintilor pentru sustinerea copiilor pe drumul devenirii!”, a transmis prof. Nicoleta Drãgoi, inspector scolar pe disciplinele Fizicã si Chimie.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

9 COMENTARII

  1. Bravo, copiii! Cinste vouă, părinților care vă susțin și profesorilor care pun umărul alături de voi pentru performanță.

  2. Conducerea LMK Vaslui nu a fost în stare anul trecut să le ofere nici măcar o diplomă olimpicilor național, cu care de altfel știe doar să se laude.
    Directorul LMK a intrat vara trecută într-o dispută online cu un profesor de la LER, ofticat de rezultatele de la bacalaureat. Primul argument, când a venit vorba ca LER-ul nu se compară cu LMK au fost tocmai rezultatele a olimpiade.
    Domnule director de la LMK, sa știți ca LER-ul chiar își respectă olimpicii. Și nu doar LER-ul…La acest capitol mai aveți de învățat. Recunoașterea performanței unor elevi nu constă doar în oferirea de bani.. Știm, pentru dumneavoastră în afară de fizică, celelalte olimpiade sunt apă de ploaie. Și este atât de jenanta atitudinea dumneavoastră. Este descurajantă și pentru elevi, și pentru profesori!
    Ce s-a întâmplat anul trecut la LMK este rușinos! Să nu vă mirați dacă și acest segment-al olimpicilor- se va prăbuși curând la LMK.

    • Oho, înțeleg perfect ce spuneți. Este simplu și la îndemână să tragi o privire pe pagina de Facebook a LMK. Ia vedeți câți elevi olimpici sunt evidențiați în ultimii ani??? Exceptându-l pe profesorul Mâță- care promovează elevii lui de performanță și foarte bine, bravo lui ca o face- ceilalți elevi olimpici nu există.
      Trageți o privire și pe paginile altor unități de învățământ și vă faceți o idee.
      Aveți dreptate, doi bani nu dă conducerea LMK pe olimpici… contează doar pentru statistici. Atât și nimic mai mult. Recunoștința, puterea exemplului sunt niște “bazaconii”.

  3. Am atras ieri atenția Inspectoratului Școlar, pe pagina pe Facebook, despre corectarea de la clasa a XI-a. Acolo, elevul de pe locul al doilea a primit un punct, care sa îi asigure șansa la redistribuire, după contestații. ISJ Vaslui mi-a șters comentariul, deși nu am folosit injurii sau cuvinte nepotrivit. Am ridicat o problemă absolut legitimă: cum este posibil ca la fizică- i știința atât de exacta- atunci când ai doar șase lucrări de corectat să nu vezi ca o lucrare este de 18 puncte, nu de 17.
    Cine a greșit? Primul corector sau al doilea?
    Dacă la nivelul olimpiadelor au loc asemenea erori ce pretenții să mai avem la un nivel mai mic?
    Sunt foarte mulți elevi buni, olimpiada este o competiție. Se întâmplă să ai o zi proasta, să ratezi o rezolvare. Nu înseamnă ca ești un elev mai slab dacă într-un an nu îți iese. Dacă punem puncte din burta doar să asigurăm calificarea unor elevi pentru ca s-au calificat și în anii trecuți, atunci ne furăm singuri căciula. Dincolo de performanțe, elevii aceștia trebuie să aibă și niște repere morale în fața lor.

    • Ati vazut vreodata cum arata subiectele la clasa a Xi-a ? Au un grad foarte ridicat de dificultate si sunt probleme de oscilatii mecanice ( libere, amortizate, fortate etc ) care se pot rezolva prin mai multe metode ( cu forte, cu momente de inertie, energetic etc). Uneori profesorii corectori nu inteleg metoda elevului sau notatiile elevului. Trebuie sa ai mare experienta pentru a corecta la clasa a XI-a, nu este ca la gimnaziu. Va dati cu parerea ca sa va aflati in treaba.

      • Nu ați înțeles mesajul meu, iar prin ceea ce scrieți nu faceți decât să confirmați ceea ce spun. Ajung să corecteze la olimpiade profesori “care nu înțeleg”. Și asta nu este de acceptat la un asemenea nivel. Fără să vă dați seama ați scos un porumbel.
        În altă ordine de idei, succes olimpicilor! Meritul pentru ca ajung aici este, în primul rând, al lor. Dacă ei nu ar avea disponibilitate efort, la sacrificii, un profesor singur nu poate face nimic.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.