AGRICULTURÃ…Agentia de plãti si Interventie în Agriculturã anuntã beneficiarii cã au fost puse în platã ajutoarele pentru cantitãtile de motorinã pentru primul trimestru al anului 2018. De asemenea, APIA Vaslui anuntã cã se vor achita si banii pentru cererile de platã din sectorul zootehnic si pentru irigatii. Cei interesati pot gãsi în rândurile urmãtoare lista documentelor necesare pentru a obtine sumele de bani din partea APIA.
Agentia de Plãti si Interventie pentru Agriculturã (APIA) informeazã potentialii beneficiari cã, pânã la data de 30 aprilie 2018 inclusiv, se depun Cererile de platã a ajutorului pentru cantitãtile de motorinã achizitionate si utilizate în agriculturã, aferente perioadei ianuarie – martie 2018 (trim. I al anului 2018). Cererile se depun la Centrele Judetene ale Agentiei de Plãti si Interventie pentru Agriculturã, de cãtre administratorul, reprezentantul legal sau împuternicitul beneficiarului, caz în care împuternicirea este emisã de cãtre administratorul /reprezentantul legal si este însotitã de copia actului de identitate al persoanei împuternicite. Ajutorul de stat se acordã sub formã de rambursare a diferentei dintre rata accizei standard si rata accizei reduse (stabilitã la 21,00 euro/1000 litri) pentru motorina utilizatã la efectuarea lucrãrilor mecanizate în agriculturã a cãrui valoare unitarã este de 1,7385 lei/litru. Pentru sectorul vegetal, cererile de platã pentru rambursare se depun însotite de urmãtoarele documente: documente care dovedesc cantitatea de ciuperci produsã, dupã caz, situatia centralizatoare a cantitãtilor de motorinã achizitionate/utilizate la lucrãri mecanizate, aferente perioadei pentru care solicitã acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmitã conform modelului prevãzut în anexa nr.9. De asemenea, beneficiarii trebuie sã depunã copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpãrare a motorinei emise de vânzãtor pe numele solicitantilor, copie a documentelor de identitate si/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificãri fatã de cererea de acord pentru finantare, adeverintã în original de la Registrul agricol, cu suprafetele aflate în exploatare, în cazul în care au intervenit modificãri fatã de cererea de acord pentru finantare, adeverintã în original de la Directia pentru agriculturã judeteanã, pentru suprafetele plantate cu vie nobilã, în cazul în care au intervenit modificãri fatã de cererea de acord pentru finantare. Pentru sectorul zootehnic, cererile de platã pentru rambursare se depun însotite de urmãtoarele documente: situatia centralizatoare a cantitãtilor de motorinã achizitionate/utilizate pentru sectorul zootehnic, aferentã perioadei pentru care solicitã acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmitã conform modelului prevãzut în anexa nr. 9 din OMADR nr.1727/2015 cu modificãrile si completãrile ulterioare, copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpãrare a motorinei emise de vânzãtor pe numele solicitantilor. De asemnenea, beneficiarii trebuie sã depunã si situatia privind calculul efectivului rulat / efectivului mediu realizat, întocmitã de beneficiar si vizatã de medicul împuternicit de liberã practicã, dupã caz, întocmitã conform modelului prevãzut în anexa nr. 10 , copie de pe cererea depusã de cãtre apicultori la consiliul local în vederea asigurãrii acestora de vetre de stupinã temporare sau permanente si copie a documentelor de identitate si/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificãri fatã de cererea de acord pentru finantare. Pentru sectorul înbunãtãtiri funciare, cererile de platã pentru rambursare se depun însotite de urmãtoarele documente: situatia centralizatoare a cantitãtilor de motorinã utilizate pentru irigatii, aferentã perioadei pentru care solicitã acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmitã conform modelului prevãzut în anexa nr. 9, copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpãrare a motorinei emise de vânzãtor pe numele solicitantilor, situatia centralizatoare a cantitãtilor de apã pentru irigatii, întocmitã conform modelului prevãzut în anexa nr. 11 din OMADR nr.1727/2015 cu modificãrile si completãrile ulterioare, copie a facturilor de apã din care sã reiasã volumul de apã consumat de cãtre beneficiar/procesul-verbal de confirmare a volumului de apã livrat pentru irigatii, întocmit de cãtre Agentia Nationalã de Îmbunãtãtiri Funciare (ANIF) în baza Legii nr. 133/2017. De asemenea, beneficiarii trebuie sã mai depunã si situatia suprafetelor irigate, pe structuri de culturi, aferentã perioadei pentru care se solicitã ajutorul de stat, copie a documentelor de identitate si/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificãri fatã de cererea de acord pentru finantare, dovadã cont trezorerie dacã au intervenit modificari ale coordonatelor bancare fatã de cererea initialã. Toate documentele depuse în copie vor fi certificate pentru conformitate cu originalul de cãtre solicitantul sprijinului, însusite prin semnãturã si vor purta sintagma “conform cu originalul”.