Pandemia a făcut ca România să devină o țintă atractivă pentru infractorii cibernetici, care își schimbă de la lună la lună metodele de păcălire a internauților. În ultima perioadă tot mai mulți dintre noi am primit mesaje în care suntem anunțați de diverse bănci că urmează să ni se închidă conturile sau că avem un mesaj venit de la aplicațiile de banking. Urmând pașii din astfel de mesaje nu facem decât să ne expunem și să permitem unor infractori să ne folosească datele personale.
În condițiile în care corespondența cu autoritățile, fie ele publice sau private, nu se mai face față în față, iar administrarea conturilor se face mai mult în online, numărul românilor care cad pradă infractorilor cibernetici este în creștere. Una dintre metode constă în imitarea unor mailuri oficiale pentru a păcăli utilizatorii să își dezvăluie datele personale, parolele sau conturile bancare.
Mădălina Chițu, jurnalist Digi24: În doar o săptămână am primit 9 mail-uri în care sunt avertizată că în cel mai scurt timp urmează să mi se anuleze conturile bancare. În momentul în care îl deschid mesajul aflu că trebuie să îmi ofer datele personale. Tot ce trebuie să fac este să intru în zona clienților și să urmez instrucțiunile. În caz contrar, în 24 de ore conturile mele vor fi șterse.
„Sub nicio formă o bancă nu vă cere date cu caracter confidențial”
În momentul în care apasăm simbolul indicată suntem direcționați pe un site care ne va copia datele.
Răzvan Sighinaș, reprezentant bancă: În mod normal, o comunicare cu banca pe mail se face doar pentru a fi informați de niște lucruri, sub nicio formă un astfel de organism financiar nu vă va cere date cu caracter confidențial. …https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/romani-pacaliti-cu-mailuri-frauduloase-numarul-persoanelor-inselate-de-infractorii-cibernetici-este-in-crestere-1737039