O moartea suspectă şi mai multe posibilităţi. Astfel tratează procurorii Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Galaţi cazul motodeltaplanului prăbuşit la Scânteieşti, joi. Prea puţine lucruri noi au confirmat vineri procurorii anchetatori, excepţie făcând faptul că aparatul avea indicativ de Republica Moldova. „Resturile motodeltaplanului prăbuşit joi lângă localitatea Scânteieşti au fost sigiliate şi au ajuns la Ministerul Transporturilor, la Autoritatea Aeronautică, unde urmează să se facă atât identificarea certă a aparatului, cât şi expertiza care să clarifice cauzele prăbuşirii. Deocamdată nu putem spune că e ceva cert, lucrăm cu mai multe ipoteze, iar una dintre ele poate fi cea reală, dar nu vrem să mergem pe o singură posibilitate”, a precizat Gabriel Petrache, procuror la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Galaţi. Procurorii susţin că, deşi au audiat multe persoane, nu pot acum să spună cu siguranţă decât că indicativul avionului era de Republica Moldova. Niciun cuvânt despre ţigările găsite, mai ales despre cele negăsite şi despre persoanele care aşteptau captura ori despre telefonul mobil dispărut, ataşat hands-free-ului găsit pe cadavru. Secretomania e atât de mare încât nu s-a confirmat oficial nici faptul că autorităţtile moldovene au fost solicitate pentru o eventuală identificare a pilotului, iar procurorii nu confirmă nici declaraţiile poliţiştilor de frontieră care, în ziua accidentului, spuneau că aparatul era urmărit din martie. Ce-i drept, afirmaţiile cu pricina nu au fost nici infirmate categoric.
12 fracturi numai în zona gâtului. A sărit sau a căzut accidental?
Surse din cadrul anchetei susţin că datele parţiale ale autopsiei pilotului au scos la iveală că omul a suferit în cădere leziuni cumplite, practic corpul i-a facut explozie la impactul cu solul şi numai la nivelul coloanei cervicale are cam 12 fracturi. Faţa însă a fost protejată parţial de vizieră. Procurorii nu se pronunţă oficial asupra cauzei morţii până când nu vor primi inclusiv analizele de laborator ale ţesuturilor recoltate în timpul necropsiei. Deşi iniţial s-a spus că pilotul a sărit, mai există şi ipoteza ca acesta să fi căzut accidental în timp ce încerca să elibereze ţigările de contrabandă din chingile legate de nişte plăci de aluminiu ale motodeltaplanului. Pe ipoteza unui infarct în aerovehicul drept cauză a căderii se merge prea puţin, dar este şi aceasta luată în calcul.
www.monitoruldegalati.ro