NEMULTUMIRIMai multi cititori ai ziarului nostru, posesori de autoturisme, ne-au sesizat un fapt cât se poate de îngrijorãtor. Desi tarifele la Casco si RCA au crescut necontrolat, spun soferii vasluieni, aceste majorãri sunt în detrimentul celor asigurati. “Aproape cã nu este asigurat prejudiciat, care nu s-a lovit de un refuz sau o mârlãnie din partea companiilor de asigurãri. Clientul, în general, este nemultumit de inspectorul de daune, la care a avut noroc/ghinion sã nimereascã, care uneori trateazã clientii de Casco mai bine decât cei de RCA”, sustine un sofer, care s-a adresat redactiei cu o scrisoare plinã de reprosuri la adresa firmelor de asigurãri.
Ca o practicã comercialã agresivã, pãgubitul asigurat este purtat pe drumuri pentru a aduce documente care nu pot fi considerate în mod rezonabil relevante, pentru a stabili dacã pretentia este validã sau lipsa rãspunsului la corespondentã, cu scopul de a determina un asigurat sã renunte la drepturile sale contractuale, sustine cititorul nostru. Tocmai de aceea, sunt multe dosare nesolutionate în termenul legal sau lãsate în sertare din cauza neglijentei sau relei-vointe din partea angajatilor societãtilor de asigurãri. “În contractele de asigurare, se introduc o serie de clauze abuzive, nelegale, care limiteazã în mod semnificativ libertatea de alegere prin influenta nejustificatã si, prin urmare, determinã consumatorul sã ia o decizie de tranzactionare pe care altfel nu ar fi luat-o. Mai pe scurt, societãtile de asigurãri, prin reprezentantii lor, impun asiguratilor pãgubiti repararea autoturismelor la anumite unitãti reparatoare cu care au interese ascunse, balcanice si pretind spagã însemnantã. Nu de putine ori, cei care au trecut prin astfel de experiente neplãcute au observat o “mânã întinsã” din partea inspectorilor de daunã, care, în caz cã sunt refuzati, îti pun piedici în repararea autovehiculului si chiar refuzul reparatiei. La aceste anomalii participã si service-urile care, pentru a avea clienti, oferã foloase necuvenite angajatilor firmelor de asigurãri implicate în daune. Se vehiculeazã chiar procente din valoarea reparatiei cerute de acesti angajati, astfel, în caz contrar, nu mai directioneazã dosare de daune cãtre aceste unitãti reparatoare, impunând asiguratilor pãgubiti sã meargã în alte service-uri”, mai scrie cititorul nostru. Un alt cititor are o altã idee “As sugera sã faceti un clasament al societãtilor de asigurare rãu-platnice si sã asistati la deschiderea unui dosar de daunã ca pãgubit, pe care sã-l si finalizati”.