spot_img
14.4 C
Vaslui
07-oct.-2024
spot_img

Punguța cu 29 milioane lei venită de la Guvern se duce în proporție de 82% la Cazacu, la Protecția Copilului

- Advertisement -

FELIA CEA MARE… A șasea rectificare a bugetului județului Vaslui aduce vești bune pentru personalul neclerical angajat în unitățile de cult, dar și Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Vaslui. Din fondurile alocate pentru cheltuieli, în cuantum de 23,6 milioane lei, peste 19,4 milioane lei vor fi direcționate către instituția condusă de Dragoș Cazacu. Dacă plata drepturilor persoanelor cu dizabilități reprezintă doar 400.000 lei, plus alți 1.500.000 lei care se vor utiliza pentru plata beneficiarilor care părăsesc sistemul de protecție a copilului, cheltuielile de personal sunt de trei ori mai mari. Se majorează cu suma de aproape 6 milioane de lei. Restul se duc pe bunuri și servicii, adică mai bine de 12 milioane de lei. Și spune lumea că la DGASPC e sărăcie.

Pentru a șasea rectificare bugetară, la partea de venituri se propune majorarea cu suma de 28.886.000 lei, aceasta fiind rezultanta modificării următoarelor categorii de venituri: cote și sume defalcate din impozitul pe venit: 5.000.000 lei (sumă ce se va încasa la bugetul local al județului peste estimatul de la începutul anului); sume defalcate din TVA: 23.231.000 lei (sumă alocată prin O.U.G. nr.113/2024, pentru finanțarea cheltuielilor cu personalul neclerical încadrat în unitățile de cult din județ, și prin H.G. nr.1213/2024 pentru finanțarea cheltuielilor de la nivelul D.G.A.S.P.C. Vaslui); venituri din proprietate: – 140.000 lei; venituri din prestări servicii și alte activități: 20.000 lei; amenzi, penalități și confiscări: 10.000 lei; diverse venituri: – 140.000 lei; transferuri voluntare, altele decât subvențiile: 255.000 lei; subvenții de la bugetul de stat: 400.000 lei (suma alocată de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale pentru plata drepturilor persoanelor cu dizabilități); subvenții de la alte administrații: 250.000 lei (sumă alocată de Consiliul Județean Suceava pentru finanțarea cheltuielilor generate de inundațiile ce au avut loc la nivelul județului Vaslui).

La cheltuieli, principalii beneficiari sunt: Consiliul Județean Vaslui, DGASPC Vaslui și personalul neclerical

Pe partea de cheltuieli, se propune suplimentarea fondurilor cu suma de 23.673.166 lei din următoarele considerente: a) bugetul aparatului propriu al Consiliului Județean se majorează cu suma de 4.040.470 lei, astfel: – cheltuielile de personal se diminuează cu suma de 922.046 lei; – cheltuielile cu bunuri și servicii se majorează cu suma de 5.163.778 lei pentru lucrările de întreținere și reparații efectuate pe drumurile județene; – fondul de rezervă ce se va afla la dispoziția Consiliului Județean se majorează cu suma de 250.000 lei; – alte cheltuieli se majorează cu suma de 4.137.000 lei ce va fi utilizată pentru plata personalului neclerical angajat în unitățile de cult din județ; – cheltuielile de capital se diminuează cu suma de 4.588.262 lei în urma economiilor înregistrate la unele obiective de investiții; b) bugetul Școlii Profesionale Speciale “Sfânta Ecaterina” Huși se majorează cu suma de 98.000 lei pentru plata cazării elevilor până când se va obține avizul I.S.U. Vaslui de funcționare a internatului; c) Centrului de Asistență Medico-Socială Codăești i se alocă suma de 225.696 lei din care 133.696 lei pentru acoperirea cheltuielilor de personal majorate în conformitate cu actele normative și 92.000 lei pentru asigurarea utilităților și medicamentelor până la finele anului; d) CJRAE Vaslui i se va aloca suma de 10.000 lei pentru instalarea unui sistem de supraveghere și alarmă; e) fondurile alocate DGASPC Vaslui se majorează cu suma de 19.499.000 lei, din care: – 400.000 lei se vor utiliza pentru plata drepturilor persoanelor cu dizabilități; – 1.500.000 lei se vor utiliza pentru plata beneficiarilor care părăsesc sistemul de protecție a copilului (conform legii aceștia au dreptul la 3 salarii minime pe care trebuie să le încaseze); – cheltuielile de personal se majorează cu suma de 5.922.046 lei; – cheltuielile cu bunuri și servicii se majorează cu suma de 12.595.692 lei; – cheltuielile de capital se diminuează cu suma de 398.170 lei ca urmare a economiilor rezultate în urma procedurilor de achiziții; – sumele recuperate în urma plăților efectuate în anii precedenți se majorează cu suma de 320.568 lei. “Proiectul de hotărâre este necesar a fi aprobat cu celeritate pentru a asigura instituțiilor subordonate cheltuielile de personal până la finele anului, dar și pentru a se asigura fondurile necesare cheltuielilor cu bunuri și servicii din cadrul capitolului “transporturi” de la nivelul aparatului propriu”, se arată în referatul de aprobare la proiectul de hotărâre.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.