spot_img
spot_img
4.7 C
Vaslui
26-nov.-2024
spot_img
spot_img

PS IGNATIE: „Învierea lui Hristos este adevãrata rezidire a lumii, în urma pãcatului sãvârsit de Adam, prin neascultarea sa” (FOTO)

- Advertisement -

ADEVÃR BIBLIC… Pãrintele Episcop Ignatie a oficiat Sfânta Liturghie la Mãnãstirea Bujoreni, cu prilejul sãrbãtoririi unuia dintre hramurile asezãmântului monahal, Sãrbãtoarea Izvorului Tãmãduirii. În cadrul Sfintei Liturghii, Pãrintele Episcop Ignatie a hirotonit întru ieromonah pe ierodiaconul Varsanufie si întru ierodiacon pe monahul Paisie, ambii pãrinți fiind viețuitori ai Mãnãstirii Bujoreni. În cuvântul de învãțãturã, Ierarhul Husilor a explicat motivele pentru care, în Sãptãmâna luminatã, este cinstitã, în mod deosebit, Maica Domnului. Spre deosebire de un alt prelat, Arhiepiscopul Teodosie al Tomisului , care a avut o omilie în care a discriminat femeia, pe care a acuzat-o de „pãcatul originar” pe care ea l-ar fi initiat, „bietul” Adam fiind o victimã a Evei, PS Ignatie a arãtat cã de fapt nu este asa. Fãrã a acuza pe cineva, PS Ignatie a explicat în cuvântul sãu de învãtãturã, cã „Învierea lui Hristos este adevãrata rezidire a lumii, în urma pãcatului sãvârsit de Adam, prin neascultarea sa”.

Din soborul slujitorilor au fãcut parte si pãrintele consilier eparhial Vladimir Beregoi, pãrintele exarh Zaharia Curteanu, pãrintele inspector Cristian Rosu, pãrintele protopop Vasile Lãiu, pãrintele stareț Euharist Micu, alãturi de pãrinți stareți de la mãnãstirile din eparhie sau pãrinți parohi de la parohiile din apropiere. Rãspunsurile liturgice au fost date de grupul psaltic al Mãnãstirii Bujoreni. An de an, curtea Mãnãstirii Bujoreni devine neîncãpãtoare pentru pelerinii ce aleg sã o cinsteascã pe Preasfânta Fecioarã Maria, ocrotitoarea locasului monahal. Sfânta Liturghie a fost oficiatã în aer liber, pe un podium special amenajat, respectându-se regulile impuse de autoritãti în perioada stãrii de alertã, ca urmare a mãsurilor de prevenție si limitare a rãspândirii coronavirusului.

«Pe Nãscãtoarea de Dumnezeu si Maica Luminii, întru cântãri cinstindu-o, sã o mãrim».

ÎNVÃTÃTURÃ…În cuvântul de învãțãturã, Ierarhul Husilor a explicat motivele pentru care, în Sãptãmâna luminatã, este cinstitã, în mod deosebit, Maica Domnului. „La finalul Sãptãmânii luminate, Biserica a statornicit sã sãrbãtorim un eveniment legat de Maica Domnului. O sãrbãtorim pe Maica Domnului, cea care ne-a fãcut cel mai minunat dar, aducându-L pe Dumnezeu-Fiul – Însãsi Dragostea ființialã -, prin Întrupare, printre noi, oamenii. Care este motivul pentru care Biserica a dedicat în Sãptãmâna Luminatã, Maicii Domnului, o sãrbãtoare specialã, Izvorul Tãmãduirii – izvorul plin de vindecãri sufletesti si trupesti? Biserica ne încredințeazã cã adevãratul izvor al vindecãrilor, Doctorul prin excelențã, este Iisus Hristos. El este sursa oricãrei vindecãri trupesti sau sufletesti. Cea care este mai presus decât toți sfinții, care a primit de la Hristos darul tãmãduirilor si al vindecãrilor, nu putea fi altcineva decât Maica Lui, Preasfânta Fecioarã Maria. Sunt trei motive pentru care Biserica a gãsit de cuviințã ca Maica Domnului sã fie integratã în aceastã sãptãmânã sfântã si minunatã, în care aprofundãm adevãrul Învierii lui Hristos. Primul motiv este cã Învierea lui Hristos este adevãrata rezidire a lumii, în urma pãcatului sãvârsit de Adam, prin neascultarea sa. La creație, îi avem pe Adam, pe Eva – care a fost creatã din coasta bãrbatului ei, raiul, iar în mijlocul acestuia este pomul vieții si pomul cunostinței binelui si rãului. În noua creație, Îl avem pe Hristos – Noul Adam -, Cel care restaureazã firea umanã rãnitã de pãcat. O avem pe Maica Domnului – Noua Evã -, asa cum o numesc Pãrinții Bisericii, cu precãdere Sfântul Irineu al Lyonului, cea care, prin smerenie si prin ascultare, L-a adus pe Dumnezeu printre noi, oamenii. Avem si pomul vieții, care este Crucea cea dãtãtoare de viațã.

Al doilea motiv este unul de naturã biblicã. Hristos le-a spus contemporanilor Sãi cã «din pântecele celor care cred în El vor curge râuri de apã vie, dãtãtoare de viațã». Maica Domnului a crezut, la modul desãvârsit, în lucrarea mântuitoare a Fiului ei. Ea a crezut, ca fiecare mamã, cã Fiul ei nu are cum sã moarã, chiar dacã a fost la picioarele crucii si a vãzut rãstignirea, durerea, rãutatea si disprețul oamenilor. Ca mamã, s-a îndurerat vãzându-si Fiul chinuit de oamenii cei rãi, care, în nebunia lor, au crezut cã pot sã Îl omoare pe Dumnezeu.”, a spus PS Ignatie.

Al treilea motiv este legat de Sãptãmâna luminatã,  de faptul cã Sãrbãtoarea Învierii este Praznicul Luminii. La slujba Utreniei, preotul sau diaconul rostesc: «Pe Nãscãtoarea de Dumnezeu si Maica Luminii, întru cântãri cinstindu-o, sã o mãrim». Maica Luminii – Hristos este Lumina lumii -, nu putea fi cinstitã mai deosebit decât în Sãptãmâna luminatã, în care ne împãrtãsim din lumina tainicã a Învierii lui Hristos. Sã ne mângâie Maica Domnului pe toți, dupã trebuințele si suferința fiecãruia: pe cel întristat sã îl hãrãzeascã cu bucurie; pe cel bolnav sã îl hãrãzeascã cu vindecare; pe cel care trãieste singur, izolat, sã îl hãrãzeascã cu comuniune, cu apropierea celor dragi; pe cel care trãieste drama pierderii unui om drag, sã îl hãrãzeascã cu mângâiere si cu luminã. Maica Domnului sã ne pãzeascã pe toți!”, a încheiat PS Ignatie.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.