spot_img
31.3 C
Vaslui
02-iul.-2024
spot_img

Profesorii vasluieni se plâng de condițiile din centrele de evaluare: “a fost foarte cald”

- Advertisement -

NEMULȚUMIRI… Profesorii vasluieni, care au corectat lucrările de la Evaluarea Națională, se plâng de condițiile din centre, mai exact despre căldura pe care au trebuit să o îndure. “Nu am înțeles de ce nu ni s-a permis să intrăm pe platformă și să corectăm lucrările de acasă, așa cum s-a întâmplat la simulare. A trebuit să stăm în laboratoarele de informatică, câte 20-30 de profesori, în căldură. Este greu să te concentrezi când e foarte cald. Este însă bine că platforma te anunță dacă cumva punctajul introdus nu este conform cu baremul sau dacă există diferențe între punctajele date de tine și cele ale profesorului care a corectat înaintea ta”, ne-a declarat unul dintre profesorii evaluatori. Potrivit Inspectoratului Școlar Județean Vaslui, decizia ca profesorii să corecteze lucrările doar în centrele organizate aparține Ministerului Educației. “Evaluarea digitalizată a avut loc în laboratoarele de informatică, iar acestea au avut un număr redus de echipamente pentru a asigura condiții bune de desfășurare a procesului de evaluare. Au fost cinci locații de evaluare și 224 de profesori implicați. Decizia ca aceștia să corecteze în centrele organizate, și nu de acasă, aparține Ministerului Educației. La mine nu au ajuns nemulțumuriri cu privire la faptul că ar fi fost cald în laboratoare, noi am încercat să creăm toate condițiile ca întregul proces de evaluare să se desfășoare așa cum trebuie”, a declarat inspectorul general al Inspectoratului Școlar Județean Vaslui, prof. Cristiana Botan.

Corectarea lucrărilor de la Evaluarea Națională a început a doua zi după examen, în centrele județene. Acestea nu au mai fost trimise în alte județe, așa cum se întâmpla până acum, pentru că evaluare se face digitalizat. Lucrările au fost scanate și încărcate pe o platformă, unde, apoi, profesorii intră și le corectează. „Lucrările se repartizează automat. Singura condiție pusă este ca evaluatorii să nu fie din județul de origine al candidatului. Se întâmplă totul automatizat, pentru că în bazele de date introduse apare județul, atât al elevului, cât și al profesorului evaluator și se distribuie aleator. Aceeași lucrare poate fi trimisă în două colțuri diferite ale țării, pentru că platforma nu distinge și acesta este un lucru bun. Nu poate să ajungă în niciun caz în județul de origine al candidatului, pentru că aceasta era și logica pentru care duceam lucrările dintr-un județ într-altul”, a explicat secretarul de stat Sorin Ion.

O lucrare poate fi corectată și de opt profesori diferiți

Fiecare lucrare este evaluată de către doi profesori evaluatori, selectați cu prioritate, dintre profesorii care au urmat Programul de formare continuă în vederea constituirii Corpului de profesori evaluatori pentru examenele si concursurile nationale (CPEECN). „Evaluatorul vede pe ecranul calculatorului lucrarea și pe o treime a ecranului o să vadă baremul digital unde introduce punctajele. Pe parcursul evaluării nu poți greși, în sensul că dacă un subiect este punctat cu maximum cinci puncte, nu o să poți pune niciodată șase, pentru că nu poți trece mai departe. Ai aceste limitări”, a adăugat Sorin Ion. De asemenea, acesta a explicat că, la final, platforma compară notele date de cei doi profesori. Dacă diferența este mai mare de un punct, platforma identifică diferența și trimite imediat lucrarea la alți doi profesori evaluatori în alte colțuri ale țării. Dacă și următoarele două note sunt diferite, atunci „se elimină cea mai mare și cea mai mică și se face media dintre notele rămase. O procedură care, de altfel, este valabilă și la corectarea clasică. Oricât ar fi de probabilă o greșeală, în cele din urmă, după patru evaluări, se va obține cu siguranță nota cea mai apropiată de realitate. Mai mult decât atât, în cazul contestației, procesul se reia. Deci, până la urmă, o lucrare poate să ajungă să fie corectată de opt profesori diferiți”, a explicat secretarul de stat.

Câți bani câștigă un profesor corector la Evaluarea Națională

Profesorii implicați anul acesta în examenele naționale primesc mai mulți bani. Spre exemplu, dacă în 2023 un cadru didactic primea 12 lei pentru corectarea unei lucrări la Evaluarea Națională, acum va primi cu 6 lei mai mult, adică 18 lei. Astfel, dacă acesta corectează într-o zi, spre exemplu, 70 de lucrări, va primi 1080 lei. De asemenea, un președinte de comisie centru evaluare cu până la 1000 de candidați va primi 1900 lei, respectiv 2000 lei – dacă este vorba despre un centru de evaluare cu peste 1000 candidați.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

8 COMENTARII

  1. Absolut normal sa le faca de acasa, dar statul sa le plateasca si curentul si Internetul si chirie! Ba chiar si o taxa pentru ca isi foloseste PC-ul personal!
    Ca asa au cerut si in pandemie…

    Performanta putina, drepturi multe.
    Respect pentru cei putini care au rezultate!

  2. Subiecte de .. altadata???? Dar nu au mai fost scriitori si poeti
    dupa anii 1950..? Literatura si ideile lor nu au fost bune pentru perioada respectiva?

  3. E normal sa le ia cu călduri.. nu ma pot face nimic… desii mai sint cai de facut !!! Ia banii promite ca ajuta si??? Daca elevul ia examenul pe propria putere banii sint luati.

    • Atentie se fac cursuri de calificare cu 8 clase, poti intra la facultate fara bac( este ordin in lucru) atunci cum poti risca niste bani.. spaga pentru a lua bacul.

  4. Lucrările au fost scanate și trimise pe platformă .Programul clonează acea lucrare,iar profesorul evaluator nu știe cui aparține lucrarea. Lucrarea scrisă de copil nu ajunge la corectat,ea se sigilează intr-un plic, corectarea făcându-se pe platformă.

  5. Coltul ilsigileaza aplicatia si il deschide dupa terminarea notarii lucrarii. Profesorul nu stie a cui este lucrarea. Nu va faceti griji, totul este secretizat. Numai Ministerul desecretizeaza subiecte si le pune pe platforma. Daca profesorl corecteaza de acasa, camerele video a laptopului inregistreaza orice

  6. Ok, am înțeles ca nu s-au asigurat condiții optime pentru corectare, probabil nici pentru elevii ce au dat E. N sau cei care vor da Bac. ul nu s-au asigurat sau nu se vor asigura condiții de temperatura, dar cum adică „” sa se corecteze de acasa”? Pai asa s-au corectat lucrările în anii anteriori, DE ACASĂ??? PAI UNDE E OBIECTIVITATEA, ca ajunge sa deschizi coltul SIGILAT cu datele elevului INAINTE și deja…… treaba-i clara…. pentru ca pui nota care trebuie…. fix unde trebuie!!!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.