spot_img
7.5 C
Vaslui
02-oct.-2024
spot_img

Profesorii din Iasi, exigenti si rãutãciosi, si-au bãtut joc de munca elevilor vasluieni

- Advertisement -

IRESPONSABILI…Exagerat de exigenti, profesorii din Iasi au fãcut mãcel cu lucrãrile elevilor vasluieni de la Bacalaureat, la disciplina istorie, fãrã sã le pese cã de aceste note depinde viitorul lor. S-au înregistrat 200 de contestatii, iar dupã recorectare, trei elevi au primit nota 10 si multi altii au avut note mãrite cu aproape trei puncte.

REZULTATE…În judetul Vaslui, rezolvarea celor peste 900 de contestatii depuse de absolventii de clasa a XII-a la BAC a dus la cresterea procentului de promovare de la 69,62%, la 71,57%, cu mult peste media nationalã – 68,1%. Cea mai mare surprizã s-a înregistrat la disciplina Istorie. Cu câteva exceptii, majoritatea notele au fost mãrite, în cazul unor elevi cu aproape 3 puncte, aspect care demonstreazã cã profesorii corectori din Iasi, acolo unde au ajuns tezele vasluienilor prima datã, nu au fost corecti, ba dimpotrivã, au dat dovadã de lipsã de profesionalism. De exemplu, doi dintre absolventii defavorizati, dar cãrora li s-a fãcut dreptate în cele din urmã, sunt Andrei Cosmin Catanã, fiul lui Sorin Catanã, seful Politiei Locale Vaslui, si Lorena Nicoleta Volocariu, ambii de la Liceul Teoretic „Mihail Kogãlniceanu” Vaslui. Primului elev i s-a mãrit nota de la 7,20 la 10, iar colega sa a fost notatã dupã contestatie cu 9,60, nota initialã fiind 6,95.

La editia din acest an a examenului de bacalaureat s-au înscris 2726 de elevi, dar au lipsit 165, iar unul a fost eliminat. Din cei 2561 de elevi prezenti, au reusit sã obtinã o medie generalã peste 6 nu mai putin de 1833 de absolventi de clasa a XII-a. Numãrul contestatiilor a fost destul de mare, iar 50 de elevi au reusit sã promoveze dupã rezolvarea acestora. Cele mai mari diferente între notele initiale si cele finale au fost înregistrate la disciplina Istorie. Faptul cã notele au crescut, chiar si cu aproape trei puncte, demonstreazã cã s-a repetat situatia de anul trecut, când tezele vasluienilor au fost corectate la Botosani, iar profesorii de acolo au dat dovadã de exces de zel. Astfel, la editia din 2016, cadrele didactice din Iasi au fost la rândul lor subiective, punându-le note mai mici decât ar fi meritat elevilor vasluieni. Apare o întrebare: ce au vrut profesorii ieseni sã demonstreze? Practic, acestia au depunctat elevi de nota 10, dând dovadã de neseriozitate, lipsã de profesionalism si chiar de rãutate. Tinerii care au fãcut contestatie s-au bucurat la aflarea notelor finale, mult mai mari decât cele initiale. Iatã câteva astfel de cazuri: Andrei Cosmin Catanã – LMK – Istorie – 7,20 -10; Georgiana Baciu – Liceul Teoretic „Emil Racovitã”, Vaslui -Istorie – 8,10 -10; Elena Rîpanu – Colegiul National „Cuza Vodã”, Istorie – 7,50 – 9,50; Lorena Nicoleta Volocariu, LKM -Istorie – 6,95 – 9,60; Roxana Georgiana Miron – Liceul „Stefan cel Mare”, Codãesti – Istorie – 7,70 -9, 75; Husi – Vlãdut-Stefan Petraru – Liceul Teoretic „Mihail Kogãlniceanu”, Vaslui – Istorie 6,90 – 8,90; Ionela-Cãtãlina Sîrbu- Colegiul National „Cuza Vodã”, Husi – Istorie 6,60 – 8,70; Alexandru Males – Colegiul National „Cuza Vodã”, Husi – Istorie 6,45 – 8,70; Ecaterina Tãnãsache – Colegiul National „Cuza Vodã”, Husi – Istorie 5,30 – 7,35; Georgiana Andreea Cataramã – Liceul Teoretic „Emil Racovitã”, Vaslui – Istorie – 4,15 – 6,40.

Cineva trebuie sã-si asume responsabilitatea si sã plãteascã”

„Ceea ce m-a determinat sã fac aceastã contestatie a fost încrederea cã voi obtine o notã mai mare. Cele douã zile pânã la aflarea rezultatelor de la contestatii au fost foarte grele pentru cã ajunsesem sã mã îndoiesc de ceea ce am scris. Nu mã asteptam nicio clipã sã iau o notã asa micã pentru cã stiam exact ce si cum am fãcut si nu-mi pot imagina o asa mare gresealã din partea unor oameni, care vorba aceea, au anumite studii superioare. Nu vreau sã critic învãtãmântul românesc, pentru cã ar fi o pierdere de timp, dar atâta vreme cât doi ani la rând se fac greseli majore (cazul Raluca Hãulica de anul trecut), cineva trebuie sã-si asume responsabilitatea si sã plãteascã. Vorbim totusi despre un examen national, în care se pun foarte multe sperante atât din partea elevilor, cât si din partea pãrintilor. În cazul de fatã este vorba despre o diferentã de 2 puncte 80 si nu sunt singurul care a fost nedreptãtit de aceastã primã corectare. Am colegi si prieteni care depind de aceste note pentru intrarea la facultate si nu este posibil ca viitorul lor sã fie afectat din greselile altora. Am înteles cã cei care au corectat initial au fost cei din Iasi. Nu vreau sã cred ca au avut ceva cu noi doar pentru cã existã o rivalitate regionalã. De ce trebuie sã suferim noi, elevii, din cauza unor incompetente a unor profesori si a unui învãtãmânt slab din toate punctele de vedere?”, a declarat Andrei Cosmin Catanã.

„Profesorii au fost si exigenti dar si rãutãciosi, pentru cã erau elevi din Vaslui”

„Andrei ne-a spus cã a fãcut, el s-a pregãtit foarte bine cu ajutorul unui cadru didactic, a fost foarte serios, s-a strsduit, pentru cã vrea sã intre la Academia de Politie. I-a spus doamnei profesoare ce a scris, dar dumneaei l-a certat, spunându-i cã poate nu stie sã se autoevalueze. El a avut încredere în el, de aceea a decis singur sã depunã contestatie. A fost foarte fericit cã a luat nota 10. Diferenta a fost foarte mare, de aproape trei puncte. Nu cred cã este normal, vorbim de munca unor copii. Or fi fost exigenti profesorii, dar cred cã au exagerat si s-a ajuns la rãutate, probabil, pentru cã erau elevi din Vaslui”, a declarat Dana Catanã, mama lui Andrei Catanã, care a primit aproape 3 puncte la recorectarea lucrãrii.

Era practic imposibil sã iau o notã atât de micã”

„Eram constientã de ce scrisesem si era practic imposibil sã iau o notã atât de micã la istorie. Îmi place istoria si la simulare am obtinut 9.90. Stiam cât am fãcut în lucrare si cã 2 puncte în minus nu se justificau. Nu cred cã a fost vorba de rea-vointã. Nu stiu ce scuzã le-as putea gãsi, dar oricum nota initialã m-a afectat. Când am aflat am fost foarte dezamagitã si întreaga sãptãmânã am avut o stare proastã. Poate a fost doar o gresealã, nu stiu ce s-ar fi putut întâmpla de s-au omis douã puncte. Am vãzut cã si alti colegi de-ai mei s-au confruntat cu problema aceasta. O colegã de clasã, de la 6.85 a ajuns la nota 9.10 la istorie. Ceea ce mi se pare destul de mult, ca si în cazul meu”, a declarat Elena Rîpan, eleva din Husi care a mai primit douã puncte la recorectare, de la 7,50 a ajuns la 9,50. Elena se pregãteste, de asemenea, sã dea la Academia de Politie „Alexandru Ioan Cuza” Bucuresti.

A crescut procentul de promovare la unele licee

În cazul câtorva licee, dupã rezolvarea contestatiilor, procentul de promovabilitate a crescut destul de mult. În municipiul Vaslui, procentele de promovare au crescut astfel: Liceul Teoretic „Emil Racovitã” – de la 88,84%, la 90,99%, Colegiul Economic „Anghel Ruginã” – 86,71% la 88,11%, Liceul „Stefan Procopiu” – 55,93%, la 58,47%, Liceul cu Program Sportiv – 55,38%, la 61,54%, Liceul Tehnologic „Ion Mincu” – 46,27%, la 49,52%. Si la Husi au apãrut modificãri, de exemplu, la Colegiul National „Cuza Vodã”, unde procentul initial a fost 90,87%, iar cel final 93,04%. La Bârlad, la Liceul Pedagogic „Ioan Popescu”, procentul a crescut de la 56,30%, la 61,48%. Foto: Husi – eleva Anca Andreea Angheluta, nedreptatita la bac

Elevii huseni, „taxati” de corectorii de la Bacalaureat cu peste 2 puncte!

O elevã din Husi, Anca Andreea Anghelutã, a fost cât pe ce sã îsi rateze sansele la facultatea doritã, din cauza corectorilor de la Bac! La Istorie, de pildã, s-a constatat cã profesorii îi pusese mai putin cu 2,25 puncte, desi teza sa era de 9,1! Este doar unul dintre cazurile de elevi nedreptãtiti la prima corectare, câtiva reusind sã ia Bac-ul doar pentru cã au fost curajosi si au depus contestatii. Un elev de la Seminarul Teologic, tot la Istorie, a fost si mai nedreptãtit: a primit o notã cu 2,4 puncte mai micã! Unii profesori corectori, care au avut de evaluat tezele liceenilor din Vaslui, si-au dat în petic! Cel putin la Istorie, au comis erori de corectare atât de mari, încât contestatiile au arãtat cã notele reale ale candidatilor erau mai mari cu zeci de sutimi si chiar cu un punct sau douã. „Este enorm, pentru un examen de Bacalaureat! E bãtaie de joc pe fatã de munca si de sperantele unor copii, dacã tu îi pui 5 si ceva, iar teza este de aproape 8,00. Ei stiu ce au fãcut, iar momentul acela de dezamãgire este urias. Exemplele sunt destule în acest caz. E greu de înteles ce criterii de corectare te poate face sã evaluezi la 6,00 sau 7,00 o tezã de peste 9,00. Si-un copil care corecteazã îsi dã seama cum aratã o lucrare de 9,00”, au spus profesorii din Husi.

Gafe la corectare de peste 2 puncte!

Unul dintre cei mai fericiti candidati, dupã aflarea rezultatelor de dupã contestatii a fost eleva Anca Andreea Anghelutã, de la Colegiul National „Cuza Vodã”, profilul Filologie. La afisarea primelor rezultate, Anca a avut o mare dezamãgire: la Limba Românã, profesorii au notat-o cu 7,85, iar la Istorie rezultatul a fost si mai slab. A primit doar 6,85! Curajoasã, Anca nu si-a pierdut nãdejdea si a mers imediat sã depunã contestatie. „La Românã mã asteptam sã iau sub 9,00, pentru cã profesorii sunt foarte subiectivi, dar la Istorie, cu toate cã am avut o surprizã în momentul în care am vãzut subiectele, nu am intrat în panicã si m-am concentrat. Vãzând apoi rezultatele, am stiut cã nu aceea e nota mea. Am întrebat mai multi domni profesori dacã am scris bine ceea ce am scris si mi-am propus sã fac contestatie, în cazul în care iau sub 9,00. Când am vãzut cã mi-au pus 6,85 am stiut din primul moment cã aceea nu e meritatã de mine”, a spus Anca. Si bine a fãcut, întrucât, dupã contestatii, a avut surpriza de a primi 9,1 la Istorie, dar si la Limba Românã, o notã mãritã, respectiv, 8,5. Cu nota 9,7 la Logicã, Anca Andreea Anghelutã îsi poate îndeplini visul de a ajunge studentã la Facultatea de Psihologie. „Din clasa a IX-a mi-am dorit sã merg la Psihologie. Cum prima medie, nu aveam sanse decât cel mult la „cu taxã”. Si mã gândeam serios sã iau în calcul o a doua optiune. Dar acum, merg sigur la Psihologie, unde mi-am dorit”, a spus, bucuroasã, Anca. La fel ca pentru ea, contestatiile au adus bucurie si altor elevi, cinci dintre ei, de la „Cuza Vodã” reusind sã treacã Bac-ul, în urma contestatiilor. Un alt exemplu de discrepantã majorã între prima notã la Istorie si cea din urma contestatiei, s-a înregistrat la Seminarul Teologic, unde un elev a primit initial 7,1, iar dupã contestatii, nu mai putin de 9,5!

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.