În perioada 3 – 14 iulie 2011 Daniela Luca, profesor psiholog la Grupul Scolar Industrial “Stefan Procopiu”, a participat la stagiul de formare “Activating Learning processes: Feuerstein’s Structural Cognitive Modifiability and Mediated Learning Experience Theory and the Instrumental Enrichment Programme”, stagiu de formare organizat de Universitatea Antwerpen (Belgia) si Institutul Feuerstein (Israel) în localitatea Zwolle, Olanda. Participarea la acest stagiu de formare a fost posibilã datoritã finantãrii nerambursabile acordate de Agentia Nationalã pentru Programe Comunitare în Domeniul Educatiei si Formãrii Profesionale în cadrul Programului Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 pentru efectuarea unei activitãti de formare continuã Comenius.
Acest curs/stagiu de formare s-a focalizat pe importanta sensibilizãrii si constientizãrii, atât a pãrintilor cât si a profesorilor, privind potentialul diferit de învãtare a elevilor si asumarea responsabilitãtii fiecãrui grup în dezvoltarea cognitivã a acestora. Pe parcursul tuturor activitãtilor (prelegeri/activitãti frontale, ore de curs/ sesiuni în plen, seminarii- prezentãri PPT, exercitii/aplicatii în cadrul grupurilor de lucru, evaluare si interevaluare) desfãsurate în cadrul acestui curs/stagiu de formare accentul a fost pus pe realizarea întelegerii faptului cã premisele obtinerii unor rezultate bune ale învãtãrii au atât o componentã cognitivã (functii cognitive) cât si o componentã socialã (învãtarea mediatã). Fiecare dintre participantii la curs a a fost instruit/ pregãtit pentru aplicarea/utilizarea programului IE (îmbogãtire instrumentalã) în cazul elevilor cu dificultãti de învãtare folosin suportul de curs si instrumentele de lucru (7 instrumente) ale acestui program.
„ Acest stagiu de formare va contribui la îmbunãtãtirea activitãtii mele ca profesor psiholog prin:
– achizitia tehnicii de utilizare a programului IE (Instrumental Enrichment/îmbogãtire instrumentalã), program care se bazeazã pe Teoria experientei de învãtare mediatã si Teoria modifiabilitãtii structural cognitive ( R. Feuerstein); – descoperirea modului de rezolvare/depãsire a dificultãtilor de învãtare de cãtre elevi si de cãtre profesori;
– identificarea aspectelor cognitive si motivationale relevante/importante în lucrul cu elevii cu dificultãti de învãtare;
– achizitia de metode, tehnici si exercitii utile pãrintilor pentru a-si sprijini copii în procesul de învãtare.”, a declarat prof. Daniela Luca.