spot_img
spot_img
2.2 C
Vaslui
23-nov.-2024
spot_img
spot_img

Primarul Vasluiului, raport la sase luni

- Advertisement -

EXPLICATII Ieri, primarul municipiului Vaslui, Vasile Pavãl, a prezentat în Consiliul Local o informare privind executia bugetului Municipiului Vaslui, la 30 iunie 2011. Desi primarul este obligat sã prezinte raportul de activitate anual, acesta a decis sã explice populatiei cum s-au cheltuit banii la termene mai scurte, de câte sase luni.

În luna martie a anului 2011, Pavãl a prezentat în Consiliul Local Raportul de activitate pentru anul 2010. Atunci, edilul a stabilit, totodatã, cã va face o prezentare periodicã a executiei bugetare, astfel cã la sedinta de ieri a ales sã prezinte situatia bugetului, dupã sase luni, cu specificatia cã nu au fost prinse în raport sumele semnate spre platã ieri, în jur de 40 miliarde lei vechi. Analiza bugetelor de functionare si executare aratã cã, în prima jumãtate din 2011, s-au asigurat resursele necesare functionãrii institutiilor si serviciilor aferente Primãriei Vaslui. Cea mai mare pondere o reprezintã cheltuielile pentru fondul de dezvoltare. Investitiile, cel mai important capitol, se deruleazã corespunzãtor, -sunt atacate circa 75% din obiective-, se aflã în diferite faze de finalizare (cartierele Ion Creangã, A. Saguna, deschiderea cartierului Smârdan, Florilor, Cimitir Eternitatea, se aflã în licitatie si analizã zona Traian si parcul Copou). Toate, alãturi de scolile Viisoara si nr. 3, PIDU (trei puncte din PIDU sunt începute, al patrulea în analiza contestatiei, ultimul cu termen mai mic de finalizare si concordantã cu dezvoltarea retelei de troleibuz).

Obiectivele sunt finantate, constructorii realizeazã volumul de lucrãri.

În cazul reparatiilor la scoli si grãdinite, primarul a spus cã municipalitatea este în program. Se lucreazã pe diferite zone ale orasului si sunt aproape de finalitate unele proiecte de infrastructurã, inclusiv lucrãrile de pietruire de la Moara Grecilor, Brodoc, Viisoara. “Nu se pot aloca bani dacã lucrãrile nu au fost efectuate”, spune primarul. În cazul lucrãrilor la spatii verzi, se lucreazã la santuri în zonele Rediu, Brodoc, Viisoara, în timp ce unele strãzi din Moara Grecilor, ca si o parte din strãzile din Vaslui au fost alimentate cu apã potabilã si canalizare, acolo unde se lucreazã la aceste proiecte. “În concluzie, activitatea primãriei se desfãsoarã în limite normale, ceea ce conferã o dezvoltare continuã a comunitãtii, conform cu viziunea pe toate planurile a activitãtii. În cazul strategiei de dezvoltare a municipiului pe perioada 2014 – 2020, aceasta va fi supusã analizei si aprobãrii Consiliului Local, de unde va trebui sã extragem directiile dezvoltãrii si atragerea surselor financiare necesare”, a mai spus primarul.

RAPORT

Privind realizarea bugetului de venituri şi cheltuieli

la 30 iunie 2011

Conform CONTULUI DE EXECUŢIE a bugetului Consiliului Local Valui, emis de Trezoreria Municipiului Vaslui la data de 30 iunie 2011, veniturile  şi cheltuielile s-au realizat, pe cele două secţiuni : de funcţionare şi de dezvoltare, astfel:

Veniturile secţiunii de funcţionare

În perioada semestrului – I – 2011, veniturile secţiunii de funcţionare s-au realizat astfel:

– lei –

Indicatori Prevederi bugetare Realizări %
1.Impozite si taxe locale 11.999.172 11.538.240 96,16
2.Cote defalcate din impozitul pe venit 18.338.926 13.035.483 71,18
3.Sume alocate din I.V. pt. echilibrare 354.000 224.666 63,46
4.Sume defalcate din TVA 19.940.000 19.444.746 97,51
5.Vărsăminte din secţiunea de funcţionare pentru finanţarea secţiunii de dezvoltare -10.780.908 -941.591
6.Venituri din valorificarea unor bunuri 483.642
7.Donaţii şi sponsorizări 11.249
8.Subvenţii – total, din care: 960.766 1.145.740
-Subvenţii pentru compensarea creşterilor neprevizionate a preţurilor la combustibili 204.291 353.000
-Subvenţii pentru încălzire locuinţe 182.500 216.775
-Subvenţii din bugetul de stat pentru finanţarea sănătăţii 525.511 453.634
-Subvenţii de la Cons. Jud. pentru mere 48.462 91.804
-Subvenţii de la bug.asig. pt. şomaj 30.527
Total I 40.811.956 44.960.175

-Veniturile curente din impozite şi taxe locale s-au realizat în procent de 96,16% ;

-Cotele defalcate din impozitul pe venit s-au realizat în procent de 71,18 % ;

-Sume alocate din I.V. pt. echilibrare în procent de 63,46 % ;

Veniturile secţiunii de dezvoltare s-au realizat după cum urmează:

Indicatori Prevederi bugetare Realizat %
1.Vărsăminte din secţiunea de funcţionare 10.780.908 941.591
2.Subvenţii de la bugetul de stat către bugetele locale necesare susţinerii derulării proiectelor finanţate din FEN postaderare 8.211.772 1.248.919
3.Fondul European de Dezvoltare Regională, din care : 15.759.940 13.411.094
–          Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent 7.511.478 343.444
–          Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori 505.580 1.453.327
–          Prefinanţare 7.742.882 11.614.323
4.Fondul Social European pt. Lic. A. Rugină 34.530
5.Sume excedent buget local pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare 2.722.504
TOTAL VENITURI PENTRU DEZVOLTARE 34.787.150 18.324.108 52,67

În aceste condiţii veniturile totale s-au realizat în proporţie de 83,71%

Indicatori Prevederi bugetare Realizat %
Venituri totale 75.599.106 63.284.283 83,71

Cheltuielile bugetului local s-au efectuat pe baza actelor  normative în vigoare şi in limitele prevederilor din bugetul aprobat de Consiliul Local şi a disponibilului obţinut din veniturile realizate :

Indicatori Prevederi bugetare Realizat %
Total cheltuieli 78.321.610 43.834.174 55,96

Cheltuielile evidenţiate în contul de executie emis de Trezoreria Vaslui la 30 iunie 2011, pe capitole, sunt următoarele:

INDICATORI (capitol de cheltuieli) PREVEDERI BUGETARE REALIZARI % faţă de prvederi capitol % faţă de total cheltuieli
1. CHELTUIELI AUTORITATI PUBLICE – PRIMARIE 3.057.954 2.600.513 85,04 5,93
Secţiunea de funcţionare 2.717.954 2.568.338
– cheltuieli de personal 1.867.704 1.733.660
– cheltuieli materiale şi servicii 850.250 834.678
– transferuri
-plăţi ani precedenţi
Secţiunea de dezvolatre 340.000 32.175
– active nefinanciare 340.000 32.175
– active financiare
-plăţi ani precedenţi
2. ALTE SERVICII PUBLICE 157.240 119.458 75,97 0,27
Secţiunea de funcţionare 157.240 119.458
cheltuieli de personal SEIP 92.990 90.553
– cheltuieli materiale şi servicii 64.250 28.905
3. TRANZACŢII PRIVIND DATORIA PUBLICĂ 945.000 583.776 61,77 1,33
Secţiunea de funcţionare 945.000 583.776
comisioane 25.000
dobânzi bancare 920.000 583.776
4. TRANSFERURI CU CARACTER GENERAL
transferuri contribuţii sănătate
4.APARARE
cheltuieli de personal
cheltuieli materiale şi servicii
5. ORDINE PUBLICĂ 1.916.811 1.447.098 75,49 3,30
Secţiunea de funcţionare 1.916.811 1.447.098
cheltuieli de personal 31.540 28.539
cheltuieli materiale şi servicii 75.000 23.001
transferuri Poliţia comunitară 1.810.271 1.420.000
-plăţi ani precedenţi 24.442
Secţiunea de dezvoltare
cheltuieli de capital
-plăţi ani precedenţi
6.  INVĂŢĂMÂNT 26.575.363 21.923.251 82,49 50,01
Secţiunea de funcţionare 20.493.363 19.715.604
Cheltuieli de personal 17.074.000 16.686.762
Cheltuieli materiale şi servicii 3.185.288 2.883.746
Transferuri interne (A. Rugină) 34.530
Ajutoare sociale 176.930 142.481
Burse pentru elevi 20.000 2.615
Secţiunea de dezvoltare 6.082.000 2.207.647
Program FEDR 5.504.000 2.025.674
Cheltuieli de capital 578.000 181.973
Plăţi anii precedenţi
7. SĂNĂTATE
Cheltuieli materiale şi servicii
8. CULTURĂ, RECREERE 2.830.263 2.497.581 88,24 5,70
Secţiunea de funcţionare 1.610.263 1.601.737
Cheltuieli de personal 97.763 95.609
Cheltuieli materiale şi servicii 1.400.000 1.393.628
Alte cheltuieli(Handbal Club) 112.500 112.500
Secţiunea de dezvoltare 1.220.000 895.844
Cheltuieli de capital 1.220.000 895.844
9.  ASISTENŢĂ SOCIALĂ 3.724.491 3.377.855 90,69 7,70
Secţiunea de funcţionare 3.724.491 3.377.855
Cheltuieli de personal 2.301.682 2.089.581
Cheltuieli materiale şi servicii 461.831 363.740
Transferuri interne
Ajutoare sociale 935.978 931.709
Alte cheltuieli(Asociaţii şi Fundaţii) 25.000 16.662
Plăţi ani precedenţi 23.837
Secţiunea de dezvoltare
Cheltuieli de capital
Plăţi ani precedenţi
10.  LOCUINŢE, SERVICII ŞI DEZVOLTARE PUBLICĂ 24.877.304 5.326.875 21,41 12,15
Secţiunea de funcţionare 2.996.550 2.834.506
Cheltuieli materiale şi servicii 2.321.300 2.259.226
Transferuri interne(investiţii din redevenţă AQUAVAS) 80.250 53.625
Rambursări de credit 525.000 521.655
Secţiunea de dezvoltare 22.880.754 2.492.369 10,89
Transferuri interne 160.000 156.535
Programme din FEDR 19.486.504 1.604.170
Cheltuieli de capital 2.234.250 731.664
-plăţi ani precedenţi
11.PROTECŢIA MEDIULUI 2.575.000 1.458.039 56,62 3,32
Secţiunea de funcţionare 1.575.000 1.458.039
– Cheltuieli de personal
Cheltuieli materiale şi servicii 1.575.000 1.458.039
Secţiunea de dezvoltare 1.000.000
Cheltuieli de capital 1.000.000
-plăţi ani precedenţi
12. COMBUSTIBILI ŞI ENERGIE 897.534 201.000 22,39 0,46
Secţiunea de funcţionare 862.534 201.000
subvenţii 862.534 201.000
Secţiunea de dezvoltare 35.000
Cheltuieli de capital 35.000
Plăţi ani precedenţi
12.  TRANSPORTURI 10.764.650 4.298.727 39,93 9,80
Secţiunea de funcţionare 3.812.750 2.253.809
Cheltuieli materiale şi servicii 2.829.250 1.543.022
Subvenţii diferente de preţ 500.000 499.997
Rambursări de credite interne 483.500 457.962
Plăţi ani precedenţi 247.172
Secţiunea de dezvoltare 6.951.900 2.044.918
Cheltuieli de capital 6.951.900 2.044.918
-plăţi ani precedenţi
TOTAL CHELTUIELI 78.321.610 43.834.174 55,96 100,00

PRIMAR,

Ing. Pavăl Vasile

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

12 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.