CONCLUZII Rezultate excelente si succes pe toate liniile! Asa s-au prezentat ieri, la Primãria Husi, concluziile finale ale proiectului „Actiuni de marketing, si publicitate, pentru promovarea produselor turistice specifice zonei Husi”. S-a spus cã proiectul, în valoare de aproape 10 miliarde de lei vechi, a fost o reusitã si cã, prin el, s-au adus la Husi o multime de turisti, impresionati de obiective precum Muzeul Municipal , Ansamblul Episcopal sau vinoteca Colegiului Agricol. Se pare însã cã, în poze, Husul pare si mai frumos decât în realitate, iar dovada acestui fapt este cã brosura de prezentare a orasului a primit, în cadrul proiectului, un onorant loc III, pe Regiunea Nord-Est.
Conferinta de presã pentru prezentarea rezultatelor finale ale acestui proiect a debutat cu un punct de vedere al primarului Ioan Ciupilan. Acesta a felicitat echipa, tinând sã sublinieze cã proiectul în sine a fost de folos, iar, în urma actiunilor de promovare turisticã, Husul ar fi mult mai cunoscut si mai atractiv pentru vizitatori. Ba chiar i-a lãudat pe tinerii care au fãcut parte din echipa de proiect si care îsi încheie acum activitatea, dându-i exemplu si propriilor functionari. „Ar fi bine ca orice functionar sã ia aminte de la acesti tineri cum se munceste si cum se implicã într-o activitate”, a spus, cu subînteles, alesul. Ciupilan s-a declarat foarte multumit si de cum s-au prezentat „ai noștri” la standurile expozitionale din cadrul Târgului de Turism de la Romexpo, unde atractia tuturor a fost, ca de obicei, „Trandafir de la Moldova”, remarcabilul ansamblu al Casei de Culturã, busuioaca de Bohotin, dar si brosura în care Husul se putea vedea, frumos si strãlucitor, în… fotografii. „Pot sã spun cã acest proiect s-a bucurat de audientã maximã, a fost prezentat si pe radio si TV, la nivel national, ba chiar si în pauza unui meci de fotbal. Materiale promotionale s-au distribuit în toatã regiunea de Nord-Est, la agentii de turism si la hoteluri”, a mai spus primarul. Managerul proiectului a tinut sã sublinieze cã, în urma implementãrii proiectului, s-a construit si un site de promovare, turismhusi.ro. Vestita „Toamnã Culturalã Hușeanã”, editia 2012, a fost si ea parte tot din acest proiect.
Cheltuielile din proiect le-au dat subiect de vorbã consilierilor huseni!
Proiectul, desi bun în intentia sa de a face cunoscutã zona Husilor, în modul în care a fost conceput, a reusit sã fie tinta unor controverse si comentarii dure din partea consilierilor locali, care nu au fost de acord cu cheltuielile din proiect. Cel mai cunoscut „amendament” a fost cel legat de pixurile, achizitionate cu 5, 5 lei (fãrã TVA) bucata, dar si despre alte cheltuieli legate de mape, bannere si alte asemenea. „Chiar am verificat si pot sã spun cã toate aceste proiecte, tot ce s-a fãcut, a fost cu aprobarea tuturor consilierilor. Toti au fost de acord”, a tinut sã precizeze primarul, cu subînteles, în cadrul conferintei de ieri. Mai rãmâne însã problema „Toamnei Culturale Husene”, cea despre care rãutãciosii sustin cã ar fi fost dedicatã campaniei PDL, pentru sustinerea lui Cristian Boureanu, ce, de altfel, s-a si suit pe scenã, alãturi de sotia Valentina Pelinel, nu înainte de a împãrti husenilor si câteva sãrmãlute în foi de varzã.