Având în vedere rezultatele destul de slabe obtinute la Bacalaureatul de anul trecut la unul dintre cele mai mari licee din judet, conducerea liceului negrestean a hotãrât un set de mãsuri care sã ducã la îmbunãtãtirea performantelor elevilor din anul terminal. În afara sedintelor de pregãtire suplimentarã pentru elevii cu nivel scãzut la învãtãturã, elevii din clasa a XII-a trec prin mai multe simulãri ale Bacalaureatului, acestea având rolul, pe de o parte, de a-i obisnui pe elevi cu atmosfera de examen, totodatã profesorii având posibilitatea de a vedea progesele si de a corecta, în perioada rãmasã, eventualele lacune.
Activitatea de pregãtire a elevilor de la Liceul „N. Iorga” din Negresti vizeazã trei obiective aproape la toate disciplinele. Un obiectiv vizeazã pregãtirea de performantã si se face cu elevii foarte bine pregãtiti pentru olimpiade si concursuri scolare. Anul acesta, datoritã intensei implicãri a cadrelor didactice, nu mai putin de nouã reprezentanti vor reprezenta liceul la olimpiadele nationale, alti elevi având si ei rezultate foarte bune la faza judeteanã, opt clasându-se pe locul doi, patru pe locul trei si mai multe mentiuni. Al doilea obiectiv vizeazã pregãtirea pentru examenul de Bacalaureat al elevilor din clasa a XII-a, iar cel de-al treilea vizeazã pregãtire remedialã cu elevii cu nivel scãzut la învãtãturã si nemotivati pentru actul învãtãrii, de fapt acesta fiind cel mai greu obiectiv vizând pregãtirea elevilor. Având în vedere slabele rezultate la examenul de Bacalaureat din anul anterior, colectivul de profesori al Liceului ” N. Iorga” Negresti a întocmit un program riguros de pregãtire pentru elevi la disciplinele de Bacalaureat. Acest lucru este mãsurat frecvent de cãtre cadrele didactice prin simulãri periodice care mãsoarã permanent eficiența programelor de pregãtire. În acest sens, la matematicã au fost organizate deja douã simulãri de Bacalaureat, în afara testelor initiale, ocazii cu care a fost mãsurat progresul sau regresul elevilor. La a doua simulare, la clasele de matematicã-informaticã, s-a vãzut un usor progres, peste jumãtate din elevi obtinând note de trecere. La simularea organizatã la disciplina T.I.C. privind competentele digitale aproape toti elevii s-au descurcat bine, observându-se cresterea importantei calculatorului în activitatea atât scolarã, cât si recreationalã, a elevilor. S-a constatat cã, la clasele de profil tehnic de pe ruta progresiv, respectiv în rândul elevilor care provin din învãtãmântul profesional, gradul de acumulare al cunostintelor este mai redus decât al celor care provin din ruta directã de calificare, aceeasi situatie fiind întâlnitã si la disciplina Limba si Literatura Românã. Aceastã observatie a fost fãcutã atât în urma rezultatelor obtinute la examenul de Bacalaureat de anul trecut, dar si la simulãrile din acest an. „Sunt de pãrere cã acesti elevi ar trebui sã primeascã subiecte diferentiate de ceilalti de la ruta directã, în conformitate cu nivelul de pregãtire pe care îl au. Dorim sã intensificãm pregãtirea elevilor pentru acest important examen din viata lor, astfel încât sã avem un procent de promovabilitate cât de cât acceptabil la examenul de Bacalaureat având în vedere cã, pentru multi elevi, acest obiectiv nu mai este chiar asa de important. Rãmâne ca noi, dascãlii, sã-i motivãm pentru sustinerea examenului cât si pentru promovarea lui”, a declarat profesoara Mihai Doinita, directoarea Liceului „N. Iorga” din Negresti.