S-A TINUT DE CUVÂNT… Ani de zile, soferii care aveau drumuri de fãcut între Vaslui si Bacãu, de exemplu, îndurau chinuri grele, cu gropi uriase în asfalt si un drum care te fãcea sã-ti blestemi zilele. La fel, cei care mergeau spre Roman înjurau de mama-focului, din cauza craterelor apãrute în drum, nu stiau care groapã sã o ocoleascã. Acum, însã, lucrurile stau cu totul altfel. Sã circuli spre Roman-Piatra Neamt sau spre Bacãu este o plãcere, pentru cã drumurile sunt modernizate complet. Meritul, spune prefectul de Vaslui, Eduard Popica, este „al Guvernului României si al conducerii Consiliului Judetean, astfel cã, în aceastã toamnã, putem spune cã se circulã în stare perfectã spre orasele din Moldova”.
„Din 1994 încoace, nu am mai vãzut vreun metru de asfalt pe drumul de la Laza. Acum, drumul are impecabil, se circulã în conditii perfecte. Nu pot sã neglijez nici faptul cã spre Bacãu drumul national aratã perfect, nu mai este nicio groapã în asfalt”. Asa comenteazã un localnic din comuna Laza, care face des naveta la Vaslui. Si, în linii mari, asa este. Meritul este al actualei conduceri a DRDP Iasi, a sefilor CJ Vaslui si de la Prefecturã, dar si al drumarilor de la Viacons Rutier si Transmir, care au turnat zeci de kilometri de asfalt pe drumurile nationale din judetul Vaslui. De altfel, în varã, reprezentantii Directiei Regionale de Drumuri si Poduri (DRDP) Iasi si cei ai societãtii Viacons Rutier SA Husi au semnat douã acorduri-cadru, cu o valabilitate de doi ani, pentru executarea de lucrãri de asternere a covoarelor asfaltice pe drumurile nationale din administrarea DRDP Iasi. Primul acord-cadru are o valoare totalã de 9,9 milioane lei si vizeazã livrarea în vederea asternerii a 31.500 tone mixturã asfalticã de tip BA 16 si a 3.500 tone mixturã de tip MAS 16, în cadrul programului de întretinere curentã a îmbrãcãmintii asfaltice aferente drumurilor nationale de pe raza judetului Vaslui. Totodatã, a fost semnat si un contract subsecvent privind livrarea în vederea asternerii a 16.300 de tone de mixturã de tip BA 16, în valoare de 5,4 milioane lei.
Sunt sute de kilometri de covoare asfaltice, turnate în ultimii ani
Ce a iesit din munca drumarilor vasluieni? Avem, la aceastã datã, drumuri reabilitate pe aproape 140 de kilometri pe DN 24 si DN 24B (de la limita dintre judetele Galati si Vaslui si pânã în municipiul Bârlad, tronsonul Bârlad-Crasna, tronsonul Crasna-municipiul Vaslui, tronsonul Vaslui-limitã judet Vaslui cu judetul Iasi, tronson Crasna-Husi-Râsesti, covor asfaltic în municipiul Bârlad), 40 de kilometri de drum modernizat cu covor asfaltic pe DN 15D Vaslui-Roman (covor asfaltic de la limita judetelor Neamt cu Vaslui si pânã la Todiresti, covor asfaltic oras Negresti, covor asfaltic Buhãiesti-intersectia cu DJ 248 (spre Iasi)- Vaslui), aproape 80 km de drum modernizat covor asfaltic pe DN 24A (covor asfaltic Bârlad-Epureni, covor asfaltic Floreni, covor asfaltic oras Murgeni, covor asfaltic intersectia DC 62 (spre Cârja)- Rânzesti, covor asfaltic Berezeni -Lunca Veche, covor asfaltic Lunca Banului, covor asfaltic Stãnilesti, covor asfaltic Râsesti-Granitã Republica Moldova, covor asfaltic în Vama Albita) si 42 km de drum modernizat pe DN 2F Vaslui-Bacãu, cu covor asfaltic de la limita judetelor Bacãu cu Vaslui, prin Dragomiresti-Ivãnesti-Vaslui. Nu în ultimul rând, s-au început lucrãrile si pe DN 24 D, spre Grivita, cu 8 km de covor asfaltic.
Avem drumuri de acces moderne, europene, spre restul judetelor din Moldova
„În urma demersurilor fãcute de mine, ca prefect al judetului Vaslui, alãturi de dl. presedinte al CJ Vaslui, Dumitru Buzatu si de dl. director Laicu, de la DRDP Iasi, Guvernul României a înteles cã drumurile din judetul Vaslui au mare nevoie de covoare asfaltice noi, pentru a interconecta judetul spre celelalte judete din Moldova si spre restul tãrii. Avem, la ora la care vorbim, printre cele mai moderne drumuri din tarã, cu care ne legãm de orasele din Moldova. Guvernul a înteles cã si judetul Vaslui trebuie sã fie o prioritate în infrastructurã”, a spus prefectul judetului Vaslui, Eduard Popica. Cea mai mare provocare a fost modernizarea completã a drumului national spre Bacãu, pentru cã multi dintre cei care tranzitau România preferau sã meargã pe la Tisita, un ocol de aproape 100 km, numai sã nu circule pe drumul plin de gropi care lega Vasluiul de Bacãu. (Daniel Tãnãsuc)