spot_img
spot_img
-0.9 C
Vaslui
24-nov.-2024
spot_img
spot_img

Podul de la Crasna a „expirat”, a venit CNAIR si l-a dãrâmat (FOTO, VIDEO)

- Advertisement -

LUCRÃRI… În sfârsit, vestitul Pod de la Crasna va fi înlocuit cu unul nou, modern, care va face viata mai usoarã soferilor ce tranziteazã DN 24. Acesta va fi prevãzut cu o lãtime a pãrtii carosabile de 7,80 m si douã trotuare a câte 1,50 m lãtime, fiecare. Lucrãrile de demontare a vechiului pod au început în urmã cu o sãptãmânã si vor continua cu cele de constructie pânã pe 1 noiembrie. Realizat în urmã cu peste o sutã de ani de atelierele Dayde & Pille, din Paris, grinzile metalice nu vor ajunge nici în Franta si nici în posesia Facultãtii de Constructii si Instalatii din Iasi, asa cum se vehicula, la un moment dat, în spatiul public, ci vor fi depozitate la baza DRDP. Iatã, astfel, cã dupã schimbarea conducerii Directiei Regionale de Drumuri si Poduri (DRDP) Iasi, încep sã se miste lucrurile în infrastructura rutierã a judetului Vaslui. Revenit pe postul de director, inginerul constructor Dãnut Pilã a demarat lucrãrile la podul nefolosit timp de 11 ani. Sub aceeasi conducere, a fost finalizat un proiect de care Bârladul avea mare nevoie: sensul giratoriu din zona Confectii. De asemenea, statia de asfalt din Vaslui a început sã lucreze si pentru propriul judet. În aceastã perioadã, pe DN15D, între Negresti si Todiresti, se toarnã covor asfaltic pe o portiune de peste 5 km.

Conform plãcutei montate de atelierele Dayde & Pille, din Paris, Podul de la Crasna ar fi fost fãcut la 1896. Este foarte probabil ca acest pod sã fi fost înlocuit un alt obiectiv similar, construit în timpul domniei lui Alexandru Ioan Cuza, pod despre care se spunea cã fãcea legãtura între Basarabia si Moldova propriu-zisã. „Stim doar cã acest pod de la Crasna a fost intens circulat de blindate si artileria grea germanã, atât în primul, cât si în al doilea rãzboi mondial. Sunt informatii cã, în acelasi loc, a mai fost un pod, care a fost folosit de trupele noastre în timpul Rãzboiului de Independentã”, spune Laurentiu Chiriac, muzeograf. Dupã 100 de ani de functionare, fabricantii au trimis o informare Ministerului Transporturilor, prin care aduceau la cunostintã faptul cã podul a iesit din perioada de garantie si nu mai poate fi utilizat.

Podul de la Crasna, legãtura dintre Bârlad si Vaslui

Dupã lungi asteptãri, în toamna anului trecut, DRDP Iasi a finalizat procedura de atribuire a contractului privind proiectarea si executia noului pod de la Crasna, situat pe DN 24, km 105Â678, judetul Vaslui. În urma analizei ofertelor, câstigãtoare a fost desemnatã cea depusã de Asocierea SC GEIGER Transilvania SRL (în calitate de lider) – SC Pod-Proiect SRL, cu pretul de 3.789.394,47 lei, fãrã TVA. „Mentionãm cã podul de la Crasna traverseazã pârâul Lohan, iar prin studiul de fezabilitate anterior s-a propus construirea unui pod nou, cu o deschidere de 27 m (lungime totalã de 32,10 m), cu suprastructurã din grinzi de beton precomprimat. Podul va fi prevãzut cu o lãtime a pãrtii carosabile de 7,80 m si douã trotuare a câte 1,50 m lãtime, fiecare. Sectorul de drum pe care este amplasat obiectivul de investitii face legãtura între municipiile Bârlad si Vaslui. Momentan, circulatia pe sectorul de drum mentionat se desfãsoarã pe o variantã provizorie, în conditiile în care vechiul pod, construit din grinzi metalice cu zãbrele, a fost exploatat pânã în anul 2009″, anunta CNAIR în toamna anului trecut.

Ing. Dãnut Pilã

Ing. Dãnut Pilã

REVENIT… Dãnut Pilã a revenit pe postul de director al Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Iasi la sfârsitul anului 2019, dupã ce si-a revendicat si câstigat în instantã functia pierdutã. Acesta este inginer constructor si a preluat conducerea DRDP Iasi în martie 2011, dupã ce fostul director, Viorel Scutaru, a fost demis de conducerea Companiei Nationale de Autostrãzi si Drumuri. În octombrie 2012, Pilã a fost demis, în locul sãu fiind desemnat Ovidiu Laicu, membru PSD. Pilã s-a adresat instantei, care a dispus reangajarea lui. Compania a decis atunci sã înfiinteze încã o functie de director, Dãnut Pilã devenind director regional din subordinea directorului de la Bucuresti. Ulterior, CNAIR a desfiintat postul sãu.


- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.