spot_img
spot_img
14.7 C
Vaslui
21-mart.-2025

Pasionati de cultura neoelenã. Ei vor reprezenta judetul la Olimpiada Nationalã de Limba Neogreacã

- Advertisement -

SUCCES… Astãzi vã facem cunostintã cu elevii care s-au calificat la olimpiada Nationalã de Limba Neogreacã. Sunt cinci elevi pasionati de tot ce înseamnã cultura greacã, de la dansuri, traditii si obiceiuri, pânã la locurile minunate de pe teritoriul elen. Este vorba despre Maria Negrea (clasa a VIII-a) de la Scoala Gimnazialã George Tutoveanu Bârlad, Teodor Bojian (clasa a XI-a), Elena-Gabriela Goras (clasa a XI-a), Alexia-Maria Coatu (clasa a IX-a), toti trei de la Colegiul National Gheorghe Rosca Codreanu Bârlad, precum si de Daria Serban (clasa a X-a) de la Liceul Teoretic Mihai Eminescu Bârlad. Toti elevii se pregãtesc în cadrul Uniunii Elene Bârlad, alãturi de profesoara Afrodita Siriopol, recunoscutã pentru rezultatele deosebite obtinute alãturi de cei dornici sã învete limba neoelenã.

Olimpiada de limbã neogreacã – etapa judeteanã s-a desfãsurat la Liceul Pedagogic „Ioan Popescu” Bârlad, pe 1 martie, iar etapa nationalã va avea loc în perioada 11-13 aprilie, la Brasov. Trebuie spus cã Olimpiada nationalã de limbã neogreacã (maternã si modernã) – gimnaziu si liceu este initiatã si organizatã de Uniunea Elenã din România (UER) din anul 2002 si se încadreazã, începând din anul scolar 2009-2010, în seria olimpiadelor si a concursurilor nationale scolare cuprinse în Calendarul olimpiadelor si concursurilor scolare nationale finantate de Ministerul Educatiei si Cercetãrii. „Aceastã competitie se desfãsoarã pe nivel de competentã lingvisticã si pe categorii de vârstã, respectând standardele Cadrului European Comun de Referintã pentru Limbi: A1 – categoria începãtori, organizat pe douã categorii: A1 (ciclul gimnazial) si A1 (ciclul liceal), A2; mediu: B1 – B2; avansati: C1 – C2. În cadrul olimpiadei este evaluat nivelul competentelor generale de comunicare, vizând receptarea textelor scrise în diferite situatii de comunicare, redactarea unui text simplu si coerent pe teme familiare sau de interes personal, descriind experiente si impresii, elaborarea unui eseu pe o temã datã, transferul si medierea mesajelor în situatii variate de comunicare. Principalul obiectiv al olimpiadei constã în identificarea si valorizarea elevilor cu un înalt nivel de competentã în domeniul limbii, al culturii si al civilizatiei neoelene, precum si promovarea excelentei, în vederea sustinerii identitãtii lingvistice si culturale a grecilor de pretutindeni”, a transmis Inspectoratul Scolar Judetean Vaslui.

Alexia – Maria Coatu: „neogreaca am descoperit-o întâmplãtor, din auzite”

Toti elevii calificati la aceastã olimpiadã sunt pasionati de cultura greacã. Alexia ne-a povestit cã a început sã învete limba neogreacã fascinatã fiind de cultura si mitologia greacã. A participat si anul trecut la olimpiadã si este bucuroasã cã a reusit sã se califice si acum: „Având în vedere cã am schimbat nivelul anul acesta, subiectele de la etapa judeteanã au avut o dificultate medie, au fost exercitii interesante care abordau probleme de gramaticã si de limbaj. ⁠Cred cã cel mai dificil subiect a fost compunerea pe care am avut-o de fãcut la final ca ultim subiect, întrucât necesita un vocabular dezvoltat, dar am reusit sã duc la capãt cerinta folosind cuvinte mai simple. ⁠Neogreaca am descoperit-o întâmplãtor, din auzite, dar având în vedere cã sunt înnebunitã dupã cultura si mitologia greacã, am decis sã încerc limba aceasta complexã si complet nouã, dansurile grecesti, precum si alte traditii. ⁠Mã pregãtesc pentru olimpiadã online împreunã cu doamna profesoarã, de câteva ori pe sãptãmânã, iar ulterior lucrez si pun în valoare cunostintele noi acumulate din domeniul gramaticii, dar si al vocabularului. Folosim manuale si caiete de lucru oferite de Uniunea Elenã, precum si dictionarul român-grec, foarte util într-o lectie nouã. Mi-am setat obiectivul de a obtine un punctaj cât mai mare cu putintã care sã mã satisfacã atât pe mine, pe doamna profesoara de limba greacã, care depune mult efort în a ne învãta aceastã limbã, cât si pe persoanele care mã sustin în învãtarea acestei limbi noi”, a spus Alexia Coatu.

Teodor Bojian: „am descoperit neogreaca prin intermediul cãlãtoriilor în Grecia”

Teodor Bojian a descoperit limba neogreacã datoritã cãlãtoriilor în Grecia. Pentru cã s-a simtit atras de cultura neoelenã, s-a hotãrât sã studieze limba si apoi sã participe la olimpiadã. „Etapa judeteanã mi s-a pãrut cã avut un grad de dificultate specific unei olimpiade. Din copilãrie am descoperit neogreaca prin intermediul cãlãtoriilor în Grecia. M-am simtit întotdeauna atras de mitologia si cultura elenã, fiind, totodatã, fascinat de limbile strãine. Toate cunostintele mele le datorez doamnei profesoare Afrodita Siriopol, care într-un timp relativ scurt, m-a ajutat sã fac progrese semnificative. În principiu, fac meditatii cu doamna profesoarã o datã sau de douã ori pe sãptãmânã, dar lucrez suplimentar în timpul liber. Utilizez manual, fise de lucru si, în plus, mã documentez de pe internet. Obiectivul meu principal a fost sã particip la Olimpiada de neogrecã, faza judeteanã, si sã obtin un punctaj bun. Având în vedere cã m-am calificat la etapa nationalã, sunt motivat sã valorific aceastã oportunitate”, a transmis Teodor Bojian.

Daria Serban: „Obiectivul meu este sã ajung la etapa internationalã

Daria Serban a descoperit limba neogreacã pe când locuia în Grecia si, chiar dacã s-a mutat în România, a continuat sã o învete. Despre subiectele de la etapa judeteanã, ne-a spus cã au fost usoare: „nu am întâmpinat dificultãti pe parcursul rezolvãrii subiectelor. Din punctul meu de vedere, cel mai greu subiect a fost ultimul, în care trebuia sã redactez o compunere. Mi s-a pãrut cel mai greu subiect pentru cã, la un moment dat, nu mai aveam idei despre ce puteam sã scriu, dar am stat si m-am gândit mai mult si am reusit sã termin subiectul cu bine. Limba greacã am descoperit-o în timp ce locuiam în Grecia. Am locuit în Grecia timp de sapte ani si acolo am învãtat sã vorbesc limba greacã si sã scriu. Doamna profesoarã mã ajutã sã mã pregãtesc pentru olimpiadã, plus manualul si mai exersez fãcând teste. Pentru etapa judeteanã m-am pregãtit în fiecare zi din sãptãmânã si am reusit sã obtin 8.70 de puncte din 10. Sunt mândrã de mine si de punctajul pe care l am obtinut. Obiectivul meu este sã ajung la etapa internationalã”, a spus Daria Serban.

Elena Goras: „am aflat despre neogreacã printr-o prietenã, care m-a atras prima datã spre dansurile traditionale grecesti”

DE LA DANS, LA LITERATURÃ…Elena Goras a început sã studieze limba neogreacã dupã ce a descoperit danurile grecesti. S-a înscris în Uniunea Elenã Bârlad, a început sã studieze limba, iar acum participã la Olimpiada Nationalã de Limba Neogreacã. Despre subiectele la etapa judeteanã ne-a spus cã au fost echilibrate: „nici prea grele, dar nici foarte usoare. Au fost concepute astfel încât sã verifice mai multe cunostinte despre limba neogreacã si m-au ajutat sã îmi evaluez nivelul de pregãtire. Cel mai dificil mi s-a pãrut subiectul de compunere, pentru cã a necesitat un vocabular bogat si o dozã de creativitate. Am încercat sã folosesc expresii pe care le-am învãtat pânã acum si sã le îmbin într-un text coerent, care sã îmi scoatã în evidentã cunostintele de limbã. De asemenea, ortografia si gramatica au contat foarte mult, cred ca acestea m-au ajutat sã iau un punctaj bun la acest subiect. Am aflat despre neogreacã printr-o prietenã, care m-a atras prima datã spre dansurile traditionale grecesti. Ulterior, am vrut sã învãt si limba, pentru cã mi s-a pãrut deosebitã si mai putin cunoscutã. Cu timpul, am prins drag de ea si am continuat sã o studiez. Mã pregãtesc în principal în timpul liber, iar de obicei fac ore de pregãtire cu doamna profesoarã o datã pe sãptãmânã sau ori de câte ori am nevoie de clarificãri. În plus, folosesc manualul oferit de Uniunea Elenã, un caiet cu exercitii si citesc texte în neogreacã pentru a-mi îmbunãtãti vocabularul. Uneori mai urmãresc si materiale online sau videoclipuri, ca sã aud limba vorbitã si sã exersez întelegerea textului. Mi-am propus sã obtin un punctaj cât mai mare, mai ales cã acesta este ultimul an în care particip. Anul viitor voi fi în clasa a XII-a si probabil nu voi mai avea suficient timp pentru pregãtire, asa cã vreau sã închei cu un rezultat de care sã fiu mândrã”, a transmis Elena Goras.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.