La doar 34 de ani, Ovidiu Bebi Brodoceanu se poate lăuda că este singurul antreprenor din Vaslui care a decis să investească într-un domeniu în care nimeni, până acum, la Vaslui, nu a mai făcut-o. A achiziționat utilajele necesare și produce acum hârtie igienică și role de bucătărie pentru majoritatea retailerilor și depozitelor vasluiene. Perfecționist din fire, lui Ovidiu i-au fost necesare 6 luni până să fie convins că produsul lui este unul de care clienții pot fi mulțumiți. Ca majoritatea tinerilor care termină o facultate, Ovidiu și-a încercat norocul mai întâi în București. Absolvent de Drept, dar și al Facultății de Științe Economie din Iași, specializat în management, acesta pleacă încrezător în capitala țării pentru a-și crea un drum în viață. Acolo are parte de prima dezamăgire în cariera sa și, după o perioadă în care a lucrat inclusiv ca agent de vânzări pentru a reuși să-și acopere cheltuielile, se întoarce acasă, la Vaslui. Cochetează puțin cu comerțul și își deschide două magazine, dar dragostea sa pentru mecanică, insuflată încă din copilărie de bunicul lui, îl împinge către producție și utilaje. Așa reușește să pună pe picioare o afacere unică în Vaslui care, după mai bine de un, ajunge pe linia de plutire și chiar aducătoare de profit.
Pentru mulți dintre tinerii vasluieni, orașul sau județul în care s-au născut pare să le ofere puține perspective, mai ales pe linia antreprenoriatului. Iată că unii dintre tinerii vasluieni țin morțiș să ne contrazică și să ne demonstreze că și aici afacerile făcute bine, după un studiu atent al pieței, pot deveni profitabile. Ajuns la 34 de ani, Ovidiu Bebi Brodoceanu se poate lăuda că este antreprenorul care a ales producția și a renunțat la ideea unor magazine sau baruri, aducătoare de profit imediat. A trăit și experiența oferită de mirajul Capitalei dar, dezamăgit de viața din București, se întoarce acasă, la Vaslui. “După ce am terminat facultățile, împreună cu soția, care îmi era, pe atunci, doar prietenă, am decis să încercăm într-un oraș mai mare, să vedem ce perspective sunt, beneficiind de o piață mai ofertantă. Am mers în București, inițial, să ne angajăm pe domeniul nostru, adică, ea Psihologie, eu pe Drept. Acolo ne-am lovit însă de un zid, așa cum majoritatea celor entuziaști și la început de drum pățesc. Nu erau, bineînțeles, câinii cu colaci în coadă, iar pe domeniul nostru, salariile erau mici, încât nu reușeam împreună să acoperim chiria și cheltuielile cu traiul de pe o zi pe alta. Ne-am reorientat și am început să lucrăm amândoi în vânzări, eu ca agent de vânzări și soția mea făcea parte dintr-un proiect pe vânzări, dar nu era agent. În schimb, eram plătiți mult mai bine, amândoi aveam cred de cinci ori mai mari salariile, decât dacă am fi lucrat ca jurist sau psiholog. Nu am lucrat foarte mult nici în vânzări, dar a fost suficient să ne dăm seama despre ce este vorba, ce înseamnă un oraș mare și ce înseamnă să ieși din zona de confort. De ce ne-am întors la Vaslui după ce am ales, inițial, Bucureștiul !? Se știe că, atunci când pleci din București ai posibilități fie să mergi către Iași, fie în orașe mari din centrul sau vestul țării. Noi ne-am dorit să revenim acasă și am venit la Vaslui pentru că am simțit că orașul încă nu este suprasaturat și că mai este loc pe piață pentru tinerii antreprenori, nu pe un domeniu anume, ci în general. Am început cu două magazine alimentare pentru că nu a fost o investiție mare și știam ce înseamnă comerțul. Am ales Vasluiul și pentru că aici ne-am simțit mai confortabil sau, mai bine spus, în siguranță. Apoi am continuat cu restaurantul preluat de la părinți. Aici m-a ajutat foarte mult experiența acumulată ca manager la un hotel din Iași, ca manager front-office. Acolo am avut o experiență bună de tot. Am învățat foarte multe, inclusiv ce înseamnă, de fapt, ospitalitatea. Ne-am orientat apoi spre această fabrică unde suntem acum”, povestește Ovidiu Brodoceanu.
Pasiunea pentru tehnică, insuflată de bunicul lui Ovidiu încă din copilărie
Fiul unor antreprenori care mulți ani au condus cu succes restaurantul Crama Domnească, Ovidiu alege un alt business. Spune că încă de mic a fost pasionat de tehnică, de utilaje sau părți în mișcare. Pasiunea i-a fost insuflată de bunicul sau, care a fost mecanic. «Întotdeauna am fost o persoană tehnică, pasionat de utilaje, părți în mișcare și tot ce înseamnă acest domeniu. Când eram mic, bunicul meu era mecanic și repara cel mai mult la tractoare. Stăteam cu orele lângă el și urmăream ceea ce face. Am fost atras de partea asta și nu mă sperie acest lucru. Utilajele pe care lucrez nu sunt simple deloc. Este greu să le întreții și să le ții din scurt. Când am avut oportunitatea aceasta, am ales să lucrez în producție, și nu oricum, alegând să fabric un produs cu rulaj mare și ieftin. Fără a avea pretenția de a inventa roata,A am început să producem hârtie igienică și role de bucătărie, produse despre care știm clar că se consumă. Și la început mi-am spus că dacă nu o să reușim, nu-i de vină piața, cu noi ca antreprenori. După ce am cumpărat utilajele și am început producția, prima rolă am vândut-o după jumătate de an, chiar dacă aveam piață de desfacere. A durat atât de mult pentru că nu este ușor să faci producție de calitate și să reglezi aceste utilaje încât să scoți din prima de pe piață un produs cu tradiție. Fiind nou pe piață, aveam nevoie de un produs competitiv, chiar dacă aveam avantajul prețului scăzut, ținând cont că nu aveam costuri de transport. Cu toate acestea, era nevoie ca și noi să avem încredere în ceea ce făceam, chiar dacă vorbim de un produs cu rulaj mare. Chiar dacă vorbim de hârtie igienică, și aceasta trebuie să respecte standardele în vigoare. Până am fost noi siguri pe calitate și că totul este cum trebuie, jumătate de an nu am vândut nimic. Din luna iunie a anului trecut, am început să vindem și am fost primit de către clienți cu surprindere când au auzit că există fabrică de hârtie igienică și role de bucătărie la Vaslui. Acum lucrăm cu majoritatea retailurilor mari sau depozite din Vaslui. Chiar dacă suntem la început de drum și ne putem numi un startup, colaboratorii noștri locali au avut încredere în noi și trebuie să le mulțumim pentru acest lucru», spune Ovidiu Brodoceanu.
Planuri de viitor
ECOLOGIC… Ovidiu Brodoceanu vorbește și de planurile de viitor, ca parte a unui proiect ecologic. Spune că viitorul este hârtia reciclată chiar dacă, deocamdată, vasluienii sunt ceva mai reticenți în a folosi asemenea produse. «Am început să lucrăm cu hârtia reciclată, dar acum putem prelucra și celuloza. Sperăm că nu am dezamăgit și încercăm să ne și extindem. Am depășit granițele județului și am reușit să vindem la București și Brașov. Pe viitor vrem să facem parte dintr-un proiect ecologic care presupune fabricarea hârtiei igienice din material reciclat 100%. Altfel spus, vrem să dăm și o a doua viață hârtiei. Vom produce noi pentru cineva care va vinde în Vestul Europei, Elveția sau Franța. Acesta este trendul, clienții sunt puțini reticenți la hârtia reciclată”, mai spune antreprenorul.
Mare prost mai ești…
Da cine te pune să te stergi la nas cu hartia care te-ai șters la cur?🙈😅😅
Asta da afacere de căcat😂😂😂 mă șterg la nas și miros a căcat🤕☹️