spot_img
spot_img
6.9 C
Vaslui
23-nov.-2024
spot_img
spot_img

O strada din Vaslui a luat-o… la vale!

- Advertisement -

Garajele pe care nu le mai rabdã pãmântul!

ÎNCET, DAR SIGUR… Cele 87 de garaje de lângã Cimitirul Eternitatea din Vaslui sunt pe cale sã îngroape, la propriu, strada Matei Basarab unde greutatea acestora au provocat o alunecare de teren de toatã frumusetea. Asfaltul pus în aceastã varã de Primãria Vaslui este crãpat, iar dealul a “plecat” încet, dar sigur, la vale, mai exact spre sala de sport a Liceului “Ion Mincu”. Aici, în vale, altã belea: o groapã fãcutã în spatele zidului de protectie al sãlii de sport amplificã viteza alunecãrii de teren! Cetãtenii sunt îngrijorati, spun cã au apãrut fisuri în case, iar primarul Vasile Pavãl se gândeste sã aducã specialisti care sã foreze la baza dealului pentru instalarea unor imensi stâlpi de sustinere

Ce n-a reusit natura, au reusit garajele! Cocotatã pe dealul din spatele Liceului “Ion Mincu”, în spatele Cimitirului Eternitatea din Vaslui, strada Matei Basarab poate deveni în viitorul apropiat de domeniul trecutului. Aici totul stã sã se prãvale: casele, trotuarele, strada, copacii si, nu în ultimul rând, garajele, cele care au provocat o rapidã si înspãimântãtoare alunecare de teren. În anii ’90, când terenurile din zonã era cãutate pentru constructia de garaje, nimeni nu-si închipuia cã într-o zi oamenii de aici vor trebui sã trãiascã cu frica cã li se prãbuseste casa. Azi un garaj, mâine altul, si uite-asa s-a ajuns la impresionanta cifrã de 87 de garaje amplasade de-o parte si de alta a strãzii Matei Basarab. Alunecarea de teren nu e de ieri, de azi, ci de mai multi ani, însã abia acum au apãrut semnele.

“Orãselul” garajelor

Asezate pe coama dealului, unul lângã celãlalt, garajele ocupã aproape jumãtate de stradã. Probabil aici e cea mai mare aglomeratie de garaje din judet si, de ce nu, din zona Moldovei. Autorizatiile de constructie au fost date între 1991-1999 pe vremea primarului Victor Cristea. Acesta probabil nu si-a închipuit cã dealul nu va suporta greutatea constructiilor. În prezent, în capãtul dinspre Cimitirul Eternitatea trotuarul este crãpat si s-a deplasat la vale. Serban Vasile are casã pe Matei Basarab din 1970. În urmã cu câteva luni au apãrut fisuri în pereti si acum este îngrijorat de situatie. “Sunt fisuri în pereti, sunt semne cã pãmântul se deplaseazã. Nu stiu ce solutie s-ar putea gãsi. Cei de la Primãria Vaslui au venit aici des, s-au interesat, probabil se va gãsi o rezolvare a problemei”, spune Vasile Serban. Pe de altã parte, cei care au garaje aici nici nu vor sã audã de dezafectarea acestora si despãgubiri. “Stiu care e situatia si este îngrijorãtor pentru oamenii care locuiesc aici. Eu am garajul din anii ’90 nici nu mã gândesc la despãgubiri, la o eventualã mutare. Stau în zonã si am cumpãrat legal acest garaj”, spune Aurel Cozma, un proprietar de garaj. Situatie este agravatã de faptul cã alunecarea de teren poate afecta sala de sport a Liceului “Ion Mincu”, salã care a costat nu mai putin de 5 milioane de lei noi si a fost inauguratã în 2009. Din discutiile cu proprietarii de garaje am aflat solutia acestora la problemã: o micã pãdure de salcâmi la baza dealului, în spatele Liceului “Ion Mincu”, ar stopa alunecarea de teren. Numai cã nu de aceeasi pãrere sunt si reprezentantii Primãriei Vaslui care au o altã solutie.

Solutia lui Pavãl: “Foraj la baza dealului, la o adâncime de 50 de metri!”

Pãdurea de salcâmi nu ar opri decât pe moment alunecarea de teren. În plus, la Primãria Vaslui, încã din varã, 8 proprietari de garaje au depus o sesizare în care cereau Primãriei Vaslui sã ia mãsuri pentru astuparea unei gropi din spatele sãlii de sport care ar fi amplificat viteza alunecãrii de teren. Aceastã groapã a fost fãcutã de constructorul sãlii de sport pentru a nu afecta un zid de protectie din ciment care protejeazã sala de sport. “Vom aduce specialisti din tarã pentru a gãsi o solutie. Eu cred cã un foraj la baza dealului, la o adâncime de 50 de metri si amplasarea de stâlpi de protectie ar fi o solutie. Oricum, totul va costa foarte mult, probabil câteva miliarde de lei vechi”, a precizat Vasile Pavãl.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

4 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.