spot_img
spot_img
1.8 C
Vaslui
23-nov.-2024
spot_img
spot_img

O pensionarã din Husi, victimã a nepãsãrii

- Advertisement -

NEPÃSARE În loc sã ducã o viatã linistitã, o pensionarã din Husi trece prin adevãrate încercãri, de când a iesit la pensie. De mai bine de 2 ani, aceasta umblã pe drumuri pentru o adeverintã privind sporul de noapte, însã de fiecare datã s-a lovit de dezinteresul persoanelor care ar fi trebuit sã îi elibereze actul necesar în procesul de stabilire a pensiei. Numeroasele drumuri fãcute la Vaslui au fost în zadar, în conditiile în care adeverinta eliberatã de angajator nu era întocmitã corect, iar cei de la Casa de Pensii respingeau dosarul fãrã a oferi explicatii pertinente cu privire la ceea ce trebuie sã continã respectivul act. Problema pensionarei tergiverseazã încã din 2011, însã pensionara n-are de gând sã renunte la drepturile care i se cuvin.

Cã sistemul birocratic din tara noastrã este prea complicat, asta stie orice persoanã care a bãtut mãcar o datã la o usã pentru a solicita un act. Dar sã fii purtat pe drumuri timp de 2 ani de zile, pentru faptul cã o adeverintã nu este întocmitã corect, depãseste orice imaginatie, mai ales cã institutiile au personal angajat pentru relatii cu publicul, a cãrui datorie este sã informeze cetãtenii. Este povestea unei femei din Husi, Constanta Zaharia, care dupã o viatã de muncã si trudã a asteptat vârsta pensionãrii pentru a se linisti la casa ei. Nicidecum! Abia dupã ce s-a pensionat a început adevãrata luptã cu sistemul. Iesitã la pensie de drept în 2011, dupã ce a lucrat ca supraveghetor de noapte la Grupul Scolar Tehnic „Sfânta Ecaterina” din Husi, Constanta Zaharia nu beneficiazã nici astãzi de sporul de noapte, în ciuda faptului cã a dovedit asta prin numeroase adeverinte pe care le-a dus personal la Casa Judeteanã de Pensii Vaslui (CJP) pentru completarea dosarului. Doar cã de fiecare datã întâmpina aceeasi problemã: adeverinta nu este întocmitã corect! Si uite-asa aceastã problemã continuã sã tergiverseze, fãrã ca nimeni sã-i dea o informatie pertinentã cu privire la ceea ce trebuie sã continã respectiva adeverintã pentru a fi validã. Itinerarul pensionarei este bine conturat: institutia angajatoare – Casa de Pensii – acasã, si asta timp de 2 ani fãrã rezultat. C-o fi vorba despre incompetenta angajatorului, dezinteresul celor de la Casa de Pensii sau sacosa prea micã a pensionarei, asta nu putem decât sã intuim, cert este faptul cã bãtrâna a fost nevoitã sã facã numeroase drumuri Husi – Vaslui, fãrã sã-si rezolve problema, care persistã încã din 2011. „Mã chinui de mai bine de 2 ani sã mi se dea drepturile si sã nu se mai întâmple astfel de cazuri care depãsesc orice limitã a rãbdãrii. Noapte de noapte a trebuit sã am grijã de oameni bolnavi cu deficiente mintale, iar acum sã fiu bãtaia de joc a statului român? Asa ceva este inadmisibil”, spune revoltatã pensionara.

Nimeni nu-si asumã vina

În ciuda faptului cã bãtrâna umblã de atâta timp pe drumuri, bãtând la diverse usi pentru a-si rezolva problema, se pare cã tot Constanta Zaharia este de vinã, cel putin asa spun reprezentantii institutiei scolare unde a fost angajatã, acestia dând totusi asigurãri cã vor remedia problema. „Lucrez din 1997 ca secretar al acestei institutii, am întocmit numeroase acte, însã niciodatã n-am întâmpinat o astfel de problemã. Trebuia ca pensionara sã ne spunã exact ce probleme întâmpinã cu actele. Asteptãm ca doamna în cauzã sã vinã la secretariat, apoi vom suna la Casa Pensiei si cu sigurantã problema se va rezolva”, ne relateazã Minodora Dãnilã, secretara scolii „Sfânta Ecaterina” din Husi. Reprezentantii CJP Vaslui, de asemenea, exclud cã le-ar apartine vreo vinã, responsabili de aceastã problemã fiind atât pensionara cât si angajatorul. „Suntem convinsi cã doamnei în cauzã i s-a explicat exact faptul cã adeverinta nu este întocmitã corect. În aceastã ecuatie intrã si angajatorul care, de fiecare datã, a trimis pensionara la noi cu aceeasi adeverintã în care nu este specificat procentul mediu, asa cum am solicitat. Noi am încercat sã sunãm angajatorul în luna august, însã nu a rãspuns nimeni. De cele mai multe ori încercãm sã rezolvãm problemele prin intermediul telefonului pentru a scuti persoanele în cauzã de deplasarea pânã la Vaslui”, au declarat reprezentantii CJP Vaslui. În ciuda justificãrilor, care mai de care mai pertinente, tindem sã credem cã tot sacosa mai putin consistentã a pensionarei a fost de vinã.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.