Intirzierile cu anii de la soseaua de centura afecteaza direct iesenii la buzunar. Traficul greu va trece si anul acesta prin municipiu, pe strazi proaspat reabilitate cu bani si din creditul Primariei, precum Canta sau N. Iorga, care au inceput deja sa se valureasca din cauza temperaturilor ridicate. Degradarea va fi insa si mai accentuata pe timpul caniculelor de la vara. Lucrarile la soseaua ocolitoare ar fi trebuit finalizate inca din aprilie. Acum, promisiunile de finalizare sint pentru vara lui 2012. „Efectele traficului greu se vad deja, in zona pasajului Galata, spre podul Nicolina”, spun reprezentantii Primariei. La Suceava, lucrarile la centura orasului au inceput in urma celor de la Iasi, insa vor fi gata inainte.
Lucrarile taraganate la soseaua de centura fac prapad in municipiu. Urmeaza inca o vara cind traficul greu nu va avea o ruta ocolitoare si va trece prin oras. Acest lucru nu inseamna altceva decit deteriorarea asfaltului proaspat pus pe mai multe artere importante din Iasi.
Intirziere de peste un an
Urmeaza o noua vara plina de promisiuni si drumuri stricate in municipiu. Asa se pot rezuma lucrarile la soseaua de centura, aflate in derulare. Desi ar fi trebuit ca din aprilie soseaua de centura sa fie functionala, acest lucru a ramas doar la stadiul de intentie. Traficul greu va trece in continuare prin oras si va strica asfaltul. Canta si Nicolae Iorga sint deja „garnisite” de valuriri.
Reprezentantii municipalitatii ridica din umeri a neputinta si sustin ca nu au prea multe alternative la indemina. „Efectele traficului greu se vad deja, in zona pasajului Galata, spre podul Nicolina. Speram sa beneficiem cit mai repede de soseaua de centura. In paralel, cautam solutii cu cei de la Vama pentru a evita «calarirea» Iasului si a iesenilor din cauza unor formalitati de inregistrare a marfurilor si mutarea vamii”, a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei Iasi.
Conducerea Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Iasi (DRDP) a afirmat ca lucrarile la soseaua ocolitoare sint in grafic si ca anul viitor vor fi finalizate. „Sintem directi interesati sa dam drumul la trafic pe varianta ocolitoare. Termenul de finalizare este iunie 2012, cind ar trebui sa se faca receptia lucrarilor”, a declarat Dan Pila, directorul DRDP Iasi.
Acesta a specificat ca se doreste ca darea in folosinta sa se faca mai devreme de luna iunie a anului viitor. „Noi am dori ca sa se poata circula mai devreme. Receptia se face cind sint toate lucrarile finalizate, dar pina atunci s-ar putea da drumul la circulatie. Nu am cum sa va dau un termen in ceea ce priveste darea in folosinta, dar ne straduim sa facem acest lucru inainte de receptia lucrarilor”, a completat Pila. Reprezentantii DRDP sustin ca un factor important in derularea lucrarilor se refera la conditiile meteorologice.
Deputat PDL: „Speram ca pina la sfirsitul anului sa putem da drumul la circulatie”
Deputatul PDL Petru Movila este ceva mai optimist, si a afirmat ca pina la sfirsitul anului s-ar putea circula pe soseaua de centura. „Sint citeva probleme, dar sintem pe ultima suta de metri in ceea ce priveste asigurarea juridica a terenurilor, identificarea proprietarilor si finalizarea procedurilor de expropriere. La nivelul Ministerului Transporturilor, soseaua de centura de la Iasi este un proiect prioritar”, a declarat Movila.
Acesta a adaugat ca pina acum au fost realizati 5,8 kilometri, de la Metro pina la Valea Ursului, iar in prezent se lucreaza pe tronsonul Valea Ursului – Lunca Cetatuii. „Mai sint aproximativ 8 kilometri de drum. In ceea ce priveste viaductele si podetele, 80% dintre acestea au fost deja realizate. Urmeaza lucrarile la terasament si asfaltare. Daca vremea e buna, cred ca in 2-3 luni si acest tronson ar fi gata”, a mai declarat Movila.
Deputatul PDL a mentionat ca ar mai nevoie de aproximativ 100 miliarde lei vechi pentru lucrarie de la Valea Ursului, insa nu sint probleme in ceea ce priveste finantarea. „Speram ca pina la sfirsitul anului sa poata fi finalizat tronsonul si sa putem da drumul la circulatie. Astfel, traficul de pe Nicolae Iorga, CUG, ar urma sa fie preluat de ruta ocolitoare si, astfel, sa degrevam orasul de poluare, zgomot”, a specificat Movila.
Deputatul PDL a mai afirmat ca in 2012 ar urma sa se lucreze pe tronsonul Lunca Cetatuii pina la intrarea in municipiu, respectiv rond vechi CUG. Lucrarile de la artera ocolitoare a municipiului au inceput in 2008. Licitatia organizata de DRDP a fost cistigata de firma Vega ’93 Galati.
––
Suceava a inceput centura in urma Iasului, dar o termina inainte
Lucrarile la soseaua de centura a Sucevei, care au demarat in urma celor similare de la Iasi, ar putea fi terminate totusi in acest an.
Presedintele Consiliului Judetean, Gheorghe Flutur, a declarat ca investitia va fi incheiata in 2011, si asta daca, in paralel, se va reusi stoparea alunecarilor de teren din zona Hagigadar. El a facut declaratia dupa intilnirea pe care a avut-o cu reprezentantii firmei constructoare, SCCF Iasi-Grup COLAS, si cu seful Regionalei Iasi a Companiei de Drumuri Nationale.
Presedintele Flutur a spus ca pentru finalizarea lucrarilor la soseaua de centura a Sucevei, de la bugetul central vor fi alocate 140 de milioane de lei. El a adaugat ca pentru consolidarea terenului de la Hagigadar, Ministerul Transporturilor va acorda un supliment de 2 milioane de euro.
Noul drum, care merge dinspre Falticeni spre Vama Siret, prin Moara, scheia si Patrauti, va avea o lungime de 13,2 kilometri si costa 67 de milioane de euro. Beneficiarul lucrarii va fi Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale.