INAUGURARE… Ministrul de Interne, Lucian Bode, împreună cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, au venit la Bumbăta pentru deschiderea oficială a noului punct de trecere al frontierei de pe granița cu Republica Moldova, Bumbăta – Leova. De asemenea, sunt prezenți la eveniment fostul ministru al Sănătății, Nelu Tătaru, prefectul de Vaslui Daniel Onofrei, președintele CJ Dumitru Buzatu, dar și numeroși oficiali din Moldova, în frunte cu ministrul Afacerilor Interne, Ana Revenco.
Flavius GHIORGHIEȘ, Alina DARIE
Trecerea Prutului prin punctul Bumbăta – Leova se va face peste un pod de pontoane, care leagă cele două maluri. Ministrul Lucian Bode și ministrul Sorin Grindeanu au trecut podul Bumbăta-Leova pe partea moldovenească, împreună cu ministrul de Interne al Republicii Moldova, Ana Revenco.
Oficialitățile au anunțat că, pentru început, programul de funcționare al noului punct de trecere al frontierei va fi între orele 8,00 – 20,00 și va fi exclusiv pentru vehicule cu o greutate mai mică de 3,5 tone. Interesant este că, deși nici bine nu s-a inaugurat noul obiectiv, că deja pe malul moldovenesc sunt în jur de 100 de mașini și cam tot atâtea persoane, care așteaptă controlul pentru a intra în România. Oficialii au mai spus că astăzi vor trece granița prin PTF Bumbăta – Leova doar vehiculele, nu și pietonii.
Sătenii de lângă Prut speră la locuri de muncă, odată cu activarea PTF Bumbăta – Leova
La eveniment au venit și sătenii, care spun că sunt uimiți de cât de repede au putut construi acest pod de pontoane peste Prut. „În urmă cu trei săptămâni, unde vedeți dumneavoastră acum birourile vameșilor, era o pădurice și mulți scaieți. Poate dacă s-a făcut punctul de frontieră aici, poate se vor crea și niște locuri de muncă”, au spus sătenii din comuna Vetrișoaia.
Rusii aia „barbari”, pe care-i injura la TV de dimineata pana seara, au construit, in timp record, ditamai podul rutier si feroviar peste Stramtoarea Kerci (dintre Marea Neagra si Marea Azov), intre Rusia si Crimeea, de vreo 18 Km, pe care nici rachetele ucrainene nu pot sa-l darame. Romania, tara ioropeana, face poduri TRANSFRONTALIERE (!!) de pontoane peste 100 de metri de apa, iar cand se decide sa faca vreun pod, aparent, „din beton”, se gaseste scârţâitoare inauntrul lui dupa ce se prabuseste, cum s-a intamplat, nu demult, la Neamt. L-or fi izolat termic, sa nu raceasca locatarii… 🙂 🙂 Nu ne-ar fi rusine! Cu asta ne laudam?!
Oricum, nu va bucurati prea tare, ca asta-i treaba facuta de firme contractate de stat. Din 10 lei contractati, 1 leu s-a dus la pod, 9 lei au umplut diverse buzunare. La prima ploaie mai zdravana sau la prima adiere mai serioasa de vant o ia la vale podul. Acu’… sa dea Dumnezeu sa nu fie victime, cand s-o intampla. Dar nu tine mult, in orice caz. Se vede de la o posta ca l-au facut (ca nu pot sa spun „construit”) pe principiul „Lasa, ba, ca merge si asa”. Nu toarna, oare, si niste asfalt peste pontoanele alea, cum au facut la Crasna, cu asfaltul turnat peste podul din scanduri, ca sa nu-si dea lumea seama ca nu e pod, ci punte? 🙂 🙂 Si celor din ultima tara din Africa le-ar fi rusine cu asemenea „poduri”.
Totusi, trebuie sa remarc obiectivitatea „lucrarii”: podul asta e ca si „infratirea” romano-basarabeneasca. La primul val se duce naibii! 😀
Asta e… Tara lu’ Papura-Voda! A-propos, n-a venit si Iohannis la mareata inaugurare, a maretului obiectiv strategic, economic si cultural? 🙂
P.S. – pentru cei care nu stiu, PONTOANE = un fel de BĂRCI. Adica ala e un pod din BĂRCI acoperite cu tabla. Jalnic!
Ești liber sa te muti în rusia, nu te tine nimeni cu forța in tara asta barbara din UE.
Replica de spalat pe creier, cu numar de neuroni cate clase are trenul. Ca sa fiu politicos, totusi…
N-am sa ma obosesc sa-ti explic de ce, ca n-ai intelege.