spot_img
spot_img
2.2 C
Vaslui
23-nov.-2024
spot_img
spot_img

Noul Cod Rutier a stârnit indignare în rândul soferilor vasluieni

- Advertisement -

INDIGNARE Noul Cod Rutier, aflat în dezbatere publicã si care urmeazã a fi aprobat în cursul sãptãmânii, a generat revoltã în rândul soferilor. Acestia considerã cã sanctiunile prevãzute în noul proiect reprezintã un abuz si solicitã modificarea acestuia, precum si introducerea unor reguli care sã stabileascã responsabilitãtile pietonilor si a autoritãtilor care administreazã drumurile. Conducãtorii auto mai spun cã proiectul de lege nu are cum sã treacã de Parlament în aceastã formã, ci numai dacã sanctiunile vor fi mai putin severe.

Noul Cod Rutier dat spre dezbatere publicã de cãtre Ministerul Afacerilor Interne a ajuns obiect de disputã între conducãtorii auto si cei care urmeazã sã-l punã în aplicare. Dupã publicarea noului proiect de lege, sãptãmâna trecutã, reactiile nu au întârziat sã aparã. Cea mai asprã amendã este pentru soferii bãuti din cauza cãrora se produce un accident rutier soldat cu avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale. Ei vor avea permisul suspendat 4 ani si vor fi nevoiti sã scoatã din buzunar echivalentul a 125 si 200 puncte amendã. Conducãtorii auto considerã cã, exceptând sanctiunile care îi vizeazã pe cei care se urcã bãuti la volan, toate celelalte sunt exagerate si cer schimbarea proiectului de lege în vederea reducerii amenzilor. „Sanctiunile propuse depãsesc limita normalului, având în vedere cã se propun amenzi de pânã la 16000 lei, ceea ce înseamnã valoarea a peste 20 de salarii, în conditiile în care salariul minim este de aproximativ 800 lei. Consider cã ar trebui sã se reducã mãcar valoarea amenzilor”, a spus Vasile Vulpe, unul dintre soferii revoltati pe noul proiect propus de MAI. Noul Cod Rutier afecteazã cel mai mult pe soferii profesionisti, a cãror loc de muncã depinde de carnetul de conducere. Astfel, proiectul de act normativ are un impact deosebit de grav pentru cei care lucrezã ca soferi la diverse companii, având în vedere cã sanctiunea de suspendare a dreptului de conducere se poate dispune pânã la 5 ani. „Cu ajutorul carnetului de conducere îmi câstig pâinea. Fac atâtea drumuri prin tarã si recunosc cã de multe ori încalc regulile de circulatie deoarece trebuie sã mã încadrez într-un interval orar. Existã numeroase portiuni de drum cu limite de vitezã pânã în 50 km si multe linii continue care nu-si au rostul. Sã îmbunãtãteascã infrastructura si apoi sã introducã un astfel de proiect”, a spus Florin Bedreag, dispecer la o firmã de transporturi. Reprezentantii transporturilor apreciazã cã soferii profesionisti sau amatori nu pot fi considerati responsabili în totalitate pentru siguranta rutierã si de aceea solicitã amendarea proiectului de act normativ în scopul introducerii în context a îndatoririlor si rãspunderii pietonilor, precum si a autoritãtilor si institutiilor publice care au în administrare sau concesiune drumuri publice, poduri sau pasaje pietonale.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.