SANCȚIUNI… Angajații Primăriei Vaslui încep să ia măsuri în povestea uscătorului transformat în apartament de lux. Firma omului de afaceri Paul Hordilă a primit amenda maximă – 100.000 lei – pentru că a schimbat destinația spațiului, dar și pentru că a modificat spațiile comerciale de la parter. Angajațiii Primăriei Vaslui au constatat o serie de nereguli incredibile, care arată cât tupeu au unii oameni de afaceri din județ: balcon transformat în baie, pereți lipsă, spațiu comercial mărit prin micșorarea casei scării, ziduri construite fără autorizații, locuri de parcare impracticabile, iar lista nu se termină aici. Practic, Paul Hordilă a făcut ce a vrut cu acest bloc. Folosindu-se de diferite tertipuri, acesta a reușit până acum să păcălească instituțiile statului. Spre exemplu, pe parcursul execuției lucrărilor, a cerut o dispoziție de șantier prin care suprafețele spațiilor de la parter au fost modificate, însă la intabulare, a prezentat planul de nivel autorizat, fără modificările efectuate. Un alt exemplu: prin autorizația de construcție, firma acestuia s-a obligat să creeze opt locuri de parcare. Le-a făcut, le-a recepționat, însă, potrivit angajaților Primăriei, “nu a mai solicitat emiterea unui Certificat de urbanism în vederea apartamentării, fapt care a condus la intabularea (reținerea în interes propriu) a patru locuri de parcare”. Astfel, aceste locuri au rămas în proprietatea firmei SC Loturi Service SRL, iar acum omul de afaceri vrea să le vândă locatarilor pe bani frumoși – 10.000-15.000 euro pentru un loc de parcare. Un alt aspect interesant, care arată că Paul Hordilă a făcut doar ce a vrut, este următorul: locatarii și-au dat acordul ca acesta să construiască pe acoperiș o mansardă/terasă, însă Primăria Vaslui i-a acordat autorizație pentru uscător. Or, între o mansardă/terasă și un uscător este o diferență considerabilă. Paul Hordilă a mers mai departe, nu i-a păsat nici de ceea ce a stabilit cu locatarii, nici de ce i-a impus Primăria Vaslui, a construit un apartament de lux, iar apoi l-a închiriat pe Booking cu 700 lei/noapte.
În urmă cu o lună de zile, mai exact pe 20 februarie, angajații Primăriei Vaslui au mers în control la blocul de lângă Piața Traian pentru a verifica dacă locatarii au efectuat modificări la apartamente și dacă uscătorul a fost transformat într-un apartament. “În urma verificărilor, la 23 de apartamente din totalul de 30, s-au constatat următoarele: la apartamentul nr. 4, situat la etajul 1, compartimentările nu corespund intabulării, iar balcoanele au fost închise cu tâmplărie de PVC și zidărie BCA; la apartamentul nr. 17, situat la etajul 4, proprietarul a creat un al doilea grup sanitar pe balconul apartamentului și a închis balconul cu tâmplărie de PVC; au fost identificate 11 apartamente la care balcoanele au fost închise cu tâmplărie PVC. În urma modificărilor mai sus menționate au fost modificate suprafețele utile ale apartamentelor. Pentru modificările aduse apartamentului nr. 17 s-a aplicat contravenție în cuantum de 1.000 lei. Pentru modificările aduse apartamentului nr. 4 s-a aplicat contravenție în cuantum de 1.000 lei”, a transmis Primăria municipiului Vaslui. Primăria Vaslui le-a pus în vedere proprietarilor celor două apartamente, nr. 4 și nr. 17, că trebuie să demareze procedurile necesare în vederea obținerii autorizației de construire/ menținere lucrări executate neautorizat. Aceștia au la dispoziție 90 de zile pentru a obține autorizația de construire și actualizarea cărților funciare. Același termen îl au și ceilalți locatari care și-au închis balcoanele, fără a avea documentele necesare.
Paul Hordilă, lucrări de construcție după bunul plac: a ridicat două ziduri și a mai creat un spațiu
Odată cu acest control, au fost verificate și cele două spații comerciale de la parter; în unul dintre ele funcționează Carrefour, iar în celălalt, o frizerie. Și aici angajații primăriei au constatat nereguli: “pe latura de sud vest s-a constatat inexistența peretului dinspre spațiul comercial Carrefour. Acesta este prezent atât în autorizație, cât și în documentația necesară efectuării recepției, însă nu se regăsește materializat pe teren. Spațiul comercial nr. 2, cu destinația frizerie, nu corespunde intabulării: au fost construite fără autorizație de construire două ziduri care leagă blocul în discuție de corpul magazinului Carrefour, spațiul nou creat fiind închis cu acoperiș. Totodată, pe peretele de Nord Vest al blocului, din spațiul comercial a fost creat un gol de ușă către Carrefour. Peretele comun cu casa scării a fost translatat către casa scării pe o distanță de circa 1,2 m, mărind astfel suprafața utilă a spațiului, în detrimentul casei scării”, se arată în Raportul de constatare, redactat ca urmare a controlului efectuat pe 20 februarie. În același document, se precizează și măsurile impuse: “în ceea ce privește spațiile comerciale nr. 1 și nr. 2, proprietarul/ chiriașul va demara acțiunile necesare obținerii autorizației de construire, pentru menținerea lucrărilor executate neautorizat, în condițiile Legii nr. 50/1991, art. 28, alin. 2 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții și Ordinului nr. 839/2009, art. 59, alin. 2. Termen obținere autorizație de construire și actualizarea cărții funciare: 90 de zile de la data notei de constatare”. Într-un răspuns trimis de Primăria Vaslui ziarului Vremea Nouă, se precizează că “pentru lucrări efectuate neautorizat în spațiile comerciale, schimbarea de destinație a uscătorului și pentru lucrările efectuate neautorizat asupra uscătorului s-au aplicat contravenții în cuantum total de 100.000 lei”. Alte nereguli constatate de angajații primăriei au vizat boxele de la subsolul blocului. Aici s-a cerut desființarea lor, însă s-a oferit și o modalitate de păstrare a acestora: “În cazul în care Asociația de Proprietari dorește menținerea acestor lucrări (având în vedere că spațiul este unul comun), va solicita – în nume colectiv – emiterea unei autorizații, respectându-se condițiile și avizele care au stat la baza emiterii autorizației de construire inițiale nr. 65/2019. Termen obținere autorizație de construire și actualizarea cărților funciare: 90 de zile de la data notei de constatare”.
Din cele 8 locuri de parcare construite de Hordilă, doar unul este disponibil pentru locatari: patru sunt ocupate de el, iar trei sunt impracticabile
Nu în ultimul rând, în cadrul controlului de pe 20 februarie, au fost verificate și locurile de parcare. Potrivit Primăriei Vaslui, firma SC Loturi Service SRL s-a obligat, prin autorizația de construcție, să creeze opt locuri de parcare. “Dintre acestea, patru locuri, amplasate în amprenta blocului, se află în proprietatea SC Loturi Service SRL. Celelalte patru locuri sunt pe terenul din jurul blocului și se află pe cota-parte indiviză. La data controlului s-a constatat că din cele patru locuri de parcare situate pe amprenta blocului, două sunt dotate cu blocator; teoretic, restul pot fi folosite de locatarii blocului. Practic, trei dintre locuri de parcare situate în jurul blocului sunt impracticabile din cauza trotuarului supraînălțat de către dezvoltator”, se arată într-un răspuns trimis de Primăria Vaslui ziarului Vremea Nouă. Ulterior, primăria a transmis că “la data efectuării recepției blocului, locurile de parcare au fost recepționate conform autorizației. Beneficiarul autorizației, respectiv dezvoltatorul, nu a mai solicitat emiterea unui Certificat de urbanism în vederea apartamentării, fapt care a condus la intabularea (reținerea în interes propriu) a celor patru locuri de parcare la care am făcut referire anterior. Responsabilitatea respectării condițiilor care au stat la baza eliberării autorizației de construire îi revine dezvoltatorului”. Omului de afaceri i s-a pus în vedere că trebuie să rectifice situația juridică a celor patru locuri de parcare aflate în proprietatea Loturi Service SRL pentru respectarea prevederilor PUD-ului aprobat prin HCL nr. 117/2018 și AC nr. 65/2019, în sensul transferului de proprietate către cota – parte indiviză a blocului. De asemenea, “pentru locurile de parcare la care accesul este împiedicat de înălțimea trotuarului, dezvoltatorul – Loturi Service SRL – are obligația de a asigura accesul către acestea prin coborârea cotei trotuarului astfel încât să aibă acces orice fel de autoturism. Termen de realizare: Pentru marcarea și asigurarea accesului – 10 zile; Pentru coborârea cotei trotuarului – 30 zile; Pentru transferul/ înscrierea suprafețelor și cotelor aferente locurilor de parcare (aflate în proprietatea Loturi Service SRL) în cartea funciară colectivă a blocului – 90 zile. Nerespectarea oricărui termen dintre cele de mai sus va duce la sesizarea instanțelor judecătorești”, se arată în răspunsul trimis de Primăria Vaslui ziarului Vremea Nouă.
Mari semne de întrebare față de modul în care s-a efectuat recepția blocului
Rezultatele acestui control ridică mari semne de întrebare față de modul în care s-a efectuat recepția blocului. Astfel, nu putem să nu ne întrebăm: cum de nu s-a constatat în acel moment că peretele comun cu casa scării a fost translatat către casa scării pe o distanță de circa 1,2 m? Cum de nu s-a observat că lipsește un perete la unul dintre spațiile comerciale? Cum de nu s-a observat că a fost modificată compartimentarea unui apartament? Cum de nu s-a observat, în momentul recepției, că trei locuri de parcare sunt impracticabile? Chiar toate aceste lucruri au fost modificate după efectuarea recepției? O altă întrebare firească este: de ce i-a dat Primăria Vaslui autorizație pentru uscător, când Paul Hordilă avea aprobare din partea locatarilor să construiască o mansardă și/sau terasă? Potrivit legii, uscătorul are altă destinație și poate să fie folosit de toți locatarii, or în acordul semnat de aceștia se precizează că “terasa și/sau mansarda vor fi proprietatea Loturi Service SRL”. Sunt neclarități care ridică mari semne de întrebare, însă Primăria Vaslui ar putea să le clarifice, dacă își dorește ca cetățenii să aibă încredere în instituție.
Eu cred că aici miroase a mită, corupție!
Dacă nu se isca un scandal , scos la iveală de unii proprietari, despre abuzurile firmei de construcții, lucrurile ar fi rămas așa! Justiția poate ar trebui sa investigheze ce au făcut autoritățile locale( inspectoratul de stat un construcții,primăria) de și-a permis constructorul sa încalce flagrant legea!!!!!????🤔🤔🤔
Nea Pavele primarul sa ne spuna daca băietii lui Răzvan și Seby au avut muncitori care au lucrat la interioarele blocului fraților Hordila și au facut modificarile constate abia acum
nea paval e un primar milionar in euro
Vechii mafioti care fac totul dupa bunul lor plac….mita…coruptie …si totul merge super…Felicitari autoritatilor actuale care au luat masurile necesare !
Neregulile incredibile nu existau dacă primarul Vasile Pavăl nu lua șpagă de 200.000 € de la frații Hordilă iar angajații primăriei erau lăsați de primar să-i controleze pe patroni.
Astea sunt fleacuri.
Vederi și situația juridica a terenului pe care s-a construit, modul cum a fost dobândit și apoi scrieți la ziar și rămâneți consternati.
Corect. Schimbarea destinației încăperilor și mansardei sunt fleacuri. Poate să ducă planul nou pe suprafața desfășurată la Primărie spre aprobare. Mai degrabă ați verifica și cât de solidă e construcția. Să nu uităm de cutremurul din Turcia.