Conform unor legi ale internetului, influencerii de pe Facebook se împart în trei categorii: celebritățile, profesioniștii (politicieni, jurnaliști, experți cu strategie de comunicare) și oamenii obișnuiți (care pur și simplu scriu bine și de multe ori amuzant).
Vedete precum Inna, Andra și Selly au tot fost intervievați; la fel și megaexperții din Parlament și din televiziunile naționale. Mie mi se par mai interesanți ceilalți – oamenii obișnuiți care și-au câștigat statutul de influencer de talie medie nu pentru că-i știa lumea de la televizor și nici pentru că i-a făcut mama foarte frumoși, ci pentru că scriu zilnic postări care, într-un fel sau în altul, pun degetul pe rană și sunt share-uite de mulți alți locuitori ai Facebook-ului de limbă română. Am vorbit cu trei astfel de influenceri „organici”: Dana Hering, Sorin Cucerai și Marius Comper. Trei oameni pe care îi separă multe (vârsta, experiențele de viață, geografia, meseria), dar care au un lucru important în comun: nefiind vedete umflate cu pompa, vocea lor contează în FB-ul românesc, iar în subsolul postărilor lor se dau bătălii ideologice acerbe între oameni care-i iau în serios și-și fac timp să se ia la trântă cu subiectele propuse de ei. I-am întrebat pe toți trei ce-i mână în luptă și cum gestionează interacțiunile mai mult sau mai puțin contondente de pe paginile lor.
Citeşte întreaga ştire: N-au o strategie, dar au o misiune? Trei români de pe Facebook povestesc cum au ajuns din oameni obișnuiți influenceri pe internet