spot_img
spot_img
1.7 C
Vaslui
23-nov.-2024
spot_img
spot_img

Moştenirea primarului Marius Stan: Galaţiul dezastrelor

- Advertisement -

* „Aproximativ 50 la sută reprezintă instalaţii vechi, depăşite, uzate şi moral şi fizic, astfel încât sunt convins că avarii şi probleme de genul celor de pe strada Aurel Vlaicu vor mai apărea în Galaţi, iar prăbuşiri de străzi vor fi nonstop” * „A trebuit să luăm strada Bălcescu de la un cap la altul ca să facem toate racordurile, astfel încât, după ce vom pune covorul asfaltic, să nu se mai întâmple minunile care s-au întâmplat”

„N-a fost dimineaţă, de când am început munca la Primărie, să nu descoperim o groapă nouă, o surpare nouă. Asta este dramatic”, a mărturisit primarul municipiului Galaţi, Marius Stan. Deşi nu-i place să se plângă şi nici să invoce „greaua moştenire”, edilul Galaţiului a declarat că o analiză realistă a situaţiei arată clar că oraşul se confruntă cu numeroase probleme nerezolvate de ani de zile.

Calitate contra preţ
„Dl Victor Paul Dobre era supranumit ministrul dezastrelor, s-ar părea, glumind, că parcă a venit primarul dezastrelor. De când am venit, cam în fiecare zi am avut câte un eveniment, începând cu prăbuşirea casei din Traian 110, conducta spartă de pe Aurel Vlaicu, care ne-a transformat într-o mică Veneţie, furtuna incredibilă de luni, prăbuşirile continui ale şoselelor noastre. Cauzele mă abţin să le invoc acum, pentru că ele trebuie spuse după o analiză temeinică, analiză care trebuie să aibă la bază o expertiză tehnică adevărată. Nu cred că este de vină numai solul pe care îl avem şi care ne creează probleme continuu, cred că şi calitatea lucrărilor lasă mult de dorit”, a spus primarul Stan. Edilul a dezvălui că, în mod ciudat, în caietele de sarcini ale licitaţiilor n-a contat până acum decât preţul mic, calitatea lucrării fiind mereu pe plan secund. Marius Stan a promis, însă, că situaţia se va schimba şi că se va pune preţ pe calitate!

Probleme pe strada Bălcescu
Pentru fostul primar, Dumitru Nicolae, era un motiv de laudă faptul că oraşul are aproape 90 la sută canalizare. Ei bine, realitatea arată diferit. Primarul Marius Stan a explicat că practic, în proiectul ISPA-canalizare, s-a finalizat cam 15 la sută din ceea ce înseamnă canalizarea din oraşul Galaţi. „Aproximativ 50 la sută reprezintă instalaţii vechi, depăşite, uzate moral şi fizic, astfel încât sunt convins că avarii şi probleme de genul celor de pe strada Aurel Vlaicu vor mai apărea în Galaţi, iar prăbuşiri de străzi vor fi nonstop. Asta este moştenirea pe care o avem”, a spus Stan. Pentru edil rămâne o dilemă de ce, în momentul când s-a făcut proiectul ISPA pe canalizare, nu s-au accesat fonduri sau măcar nu s-au făcut toate eforturile pentru a reface şi traseele pentru apă-canal. „Aţi avut de ce să vă miraţi când am deviat toată circulaţia de pe strada Bălcescu pe Domnească. Acolo trebuia să asfaltăm de mult, dar lucrările care aparţineau de apă-canal nu au fost făcute pentru că n-au fost fonduri la momentul respectiv. Au fost, însă, racorduri făcute abuziv de unii locuitori, lucrări improvizate care au făcut ca apa să se infiltreze sub carosabil, provocând acele prăbuşiri de şosea. A trebuit să luăm strada de la un cap la altul ca să facem toate racordurile, astfel încât, după ce vom pune covorul asfaltic, să nu se mai întâmple minunile care s-au întâmplat”, a explicat Marius Stan.

Zonă pietonală, de la statuia lui Brătianu la Faleză

Instituţia arhitectului-şef are sarcină să realizeze o zonă pietonală de la statuia lui Brătianu până la Faleză, lăsând circulaţia doar pe breteaua pe care se face acum, bretea ce poate fi mărită cu aproximativ doi metri. Potrivit expertizei minime tehnice, acest lucru este posibil. „Încercăm să facem de la statuie până jos o zonă cu parc, cu fântâni, pentru a încerca să cruţăm zona aceea care se pare că e desprinsă din filmele horror”, a spus primarul Marius Stan.

www.viata-libera.ro

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.