DEZVĂLUIRI… La începutul anchetei noastre privitoare la DGASPC Vaslui, am menționat faptul că informațiile obținute duc la concluzia unui management defectuos, unul concentrat pe beneficiile personale ale membrilor de partid, rudelor, prietenilor etc. Deocamdată, am dezvăluit lipsa de rezultate a unui mic centru chiar dacă, printr-un drept la replică, conducerea instituției a încercat să arate contrariul. În numărul de astăzi, demontăm simplu explicația puerilă, plus eroarea de comunicare a purtătorului de cuvânt angajat de instituție. Nu ratați, însă, numărul de luni al ediției noastre de tipar, în care veți putea afla cum funcționează cu rezultate catastrofale un alt centru important și cum este posibil ca imediat ce este angajată, o lucrătoare a acestui centru să descopere că atât tatăl cât și copilul merită statutul și beneficiile unei persoane cu dizabilități!
Imediat după publicarea anchetei referitoare la centrul de zi din Vaslui, care funcționează într-un rușinos anonimat, DGASPC Vaslui a reacționat printr-un drept la replică care aduce niște lămuriri foarte puțin lămuritoare. Faptul că un centru al instituției are rezultate care tind spre zero absolut este explicat prin rezultatele unei alte entități, Telefonul Copilului 119. Conform statului de funcții de pe site-ul instituției, există în cadrul Complexului de Servicii Comunitare nr. 2 Vaslui mai multe departamente sau cum vor specialiștii să le denumească. Nu le mai enumerăm, le puteți regăsi în facsimilul pe care îl punem la dispoziție.
Pe acest stat de funcții apare atât Centrul de zi, cât și Telefonul Copilului, echipa mobilă și multe altele. Fiecare departament are atribuții specifice și fiecare angajat are o fișă a postului. În aceste circumstanțe, ceea ce face purtătorul de cuvânt al instituției este o confuzie evidentă, fie voită, fie indusă de colegii din instituție, știind faptul că acesta nu are studii în domeniu și poate fi folosit foarte ușor pe post de porta-voce. În fapt, singura legătură între Centrul de zi și Telefonul Copilului este faptul că ambele funcționează în același sediu de pe strada Castanilor din Vaslui. Nu poate nimeni nega că există și este și normal să existe o colaborare între toți angajații din inistituție, dar nu pot fi schimbate din pix rezultatele unor angajaț și puse pe seama altora.
“Subliniem că personalul care asigură funcționarea Telefonului Copilului este parte componentă a Centrului de Zi”
În dreptul la replică oferit se “subliniază” o mare minciună: “Subliniem că personalul care asigură funcționarea Telefonului Copilului este parte componentă a Centrului de Zi”. De ce este acestă afirmație falsă? Doar un argument simplu. Dacă echipa mobila și Telefonul Copilului ar fi fost pe statul de functii de la Centrul de Zi, ar fi primit un spor la salariu de 15% (atât primesc cei care lucrează pe centre de zi cu beneficiari fără dizabilități). Doar că atât cei de la 119, cât si specialiștii de la echipa mobilă au un spor de 50%, tocmai pentru că ar trebui sa lucreze în regim de urgență (adică să asigure permanența). În plus sau în minus, Centrul de zi a fost licențiat în luna mai 2024, în timp ce Telefonul copilului există din 2023, ca parte a unei inițiative UNICEF. Și ca totul să fie și mai clar, redăm o informație prețioasă furnizată chiar de această organizație. A se ignora declarația președintelui CJ Vaslui, acesta și-a pierdut funcția din cauza unui portbagaj indecent.
Dumitru Buzatu, citat de UNICEF:„CJ Vaslui și DGASPC lucrează neîncetat, alături de partenerii lor, pentru protecția copiilor și a familiilor vulnerabile din județ
Vaslui, 4 aprilie 2023. Cazurile de abuz, exploatare și neglijare a copilului în Județul Vaslui vor putea fi semnalate în timp real la linia telefonică 119 – “Telefonul Copilului” – prin înființarea unei echipe dedicate de operatori și a unei echipe mobile de intervenție în cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Vaslui, instituție aflată în subordinea Consiliului Județean Vaslui. Înființarea echipei mobile este realizată cu sprijinul UNICEF cu finanțare din Fondul de Răspuns Rapid al Guvernului Elveției. Numărul 119 poate fi apelat de copiii aflați în situații de abuz, exploatare sau neglijare, dar și de părinții și rudele acestora, sau orice persoană care are cunoștințe despre astfel de cazuri. „Consiliul Județean Vaslui și Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului lucrează neîncetat, alături de partenerii lor, pentru protecția copiilor și a familiilor vulnerabile din județ. Progresele pe care le facem nu ar fi posibile fără sprijinul Autorității Naționale pentru Protecția Copilului și Adopție, căreia îi mulțumim pentru colaborarea excelentă. Ne bucurăm să avem alături de noi și Reprezentanța UNICEF în România, care, împreună cu Asociația Alternative Sociale, a sprijinit proiectele pe care le anunțăm astăzi”, declara Dumitru Buzatu, pe atunci președintele Consiliului Județean Vaslui.
De ce a fost anulat concursul de la DGASPC? Purtătorul de cuvânt bate câmpii!
GENIAL… După o atentă aprofundare a fenomenului, purtătorul de cuvânt al instituției ne-a adus la cunoștință ceea ce deja se știa. Concursul a fost suspendat pentru că un subiect dat candidaților nu exista în bibliografie. Nu e vina Comisiei de examinare, nu e vina directorului Cazacu, cel care a numit comisia, e doar un accident nefericit sau așa cum, elegant, este exprimat în răspuns: “motivul pentru care a stat la baza deciziei de suspendare a concursului pentru ocuparea unor funcții de execuție vacante pe perioadă determinată (…) a fost identificarea unei neconcordanțe între bibliografia oficială și subiectele elaborate pentru unul din posturile scoase la concurs”. Nici nu vrem să mai întrebăm de ce au fost suspendate toate posturile dacă doar unul era cu probleme. Atât doar că insistăm că corectăm puțin răspunsul oficial de la DGASPC: perioada funcțiilor nu e determinată, ci dimpotrivă, pe o perioadă nedeterminată! Dar este doar o mică gafă scuzabilă, atât timp cât există intenția bună de a salva onoarea DGASPC Vaslui, în general, și onoarea directorului Dragoș Cazacu, în special!