spot_img
spot_img
1.5 C
Vaslui
28-dec.-2024

Mii de proprietari de autoturisme din judetul Vaslui, în pericol!

- Advertisement -

MARE PERICOL… Masinile cu normele de poluare Euro 0, 1, 2 sau 3 vor fi îndepãrtate de pe piatã, iar actiunea va începe, cel mai probabil, anul viitor. Este una din ideile lansate de fostul ministru al Mediului, Gratiela Gavrilescu, înainte de a demisiona din functie. Ideea va fi continuatã de viitorul ministru al Mediului, pentru cã sunt tot mai multe voci care spun cã toate masinile vechi trebuiesc îndepãrtate din orase. O problemã care îi va nemultumi pe mii de proprietari de masini sub euro 4 din judetul Vaslui, mai ales cã multi au cumpãrat, pe câteva sute de euro, tot felul de masini vechi din strãinãtate. „Trebuie sã ne gândim foarte bine pentru anul viitor la o metodã prin care toate masinile care au Euro 0, 1, 2, 3 sã fie cumva îndepãrtate de pe piatã. Acest lucru trebuie sã fie fãcut numai printr-o asumare, dar si printr-un mod în care sã nu putem fi atacati la Curtea Europeanã de Justitie a Uniunii Europene”, a spus Gavrilescu.

De la 1 februarie 2018, taxa auto a fost eliminatã, iar toti cei care plãtiserã o sumã la înmatricularea autovehiculelor urmau sã-si primeascã banii înapoi de la stat. Ulterior acestei mãsuri, ministrul Mediului, Gratiela Gavrilescu, a declarat cã Timbrul de mediu va avea un înlocuitor, dar „în niciun caz nu va fi vorba despre o nouã taxã”. Cu câteva zile înainte de trecerea în noul an 2019, fostul ministru anunta cã nu a fost gãsitã nicio variantã a noii contributii care urma sã înlocuiascã taxa auto pânã la ora actualã, iar pânã la gãsirea unei formule finale va mai dura. „Dorim ca acea contributie sã nu aibã o amprentã financiarã importantã asupra noastrã. Nu avem o variantã finalã, pentru cã avem un cumul de calcul care nu este gata. Când începem sã lucrãm în sistemul matematic, apar si alte variante si constati cã trebuie sã reiei calculele de la capãt. Noi am crezut cã putem finaliza o variantã pânã la finalul anului, dar nu am putut. Nu vã mai pot promite un orizont de timp, legat de acest subiect, vã spun sincer. O sã mai dureze”, a explicat ministrul. Depinde ce se solutie se va adopta, însã, spre exemplu, dacã se va merge pe modelul german, a exista un impozit anual al cãrui nivel se calculeazã în functie de capacitatea cilindricã, norma de poluare si cantitãtile de noxe emise. Astfel, cei cu masini poluante vor achita un impozit mult mai mare în comparatie cu cei care au masini cu motoare identice din punct de vedere al cilindreei, dar cu norme de poluare Euro 4, 5 si 6. Din acest motiv posesorii vor fi oarecum obligati sã scape de masinile vechi.

Dacã mergeti la Bucuresti, riscati sã primiti amendã, dacã nu vã cumpãrati vinietã!

Încã o veste proastã pentru posesorii de masini poluante din judetul Vaslui, care merg cu probleme la Bucuresti. Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a anuntat, ieri, o nouã propunere care vizeazã taxarea masinilor poluante în Bucuresti. Mãsura îi vizeazã pe acei vasluieni care merg fie la controale sau la spitalele din Capitalã, cu probleme la ministere sau cu activitãti de comert si care detin masini poluante. Firea a spus cã, spre deosebire de prima variantã a proiectului Oxigen, noua variantã prevede ca toate masinile non-Euro, Euro 1 si Euro 2 înmatriculate în Bucuresti si alte judete, sã aibã interzis în Centru si sã plãteascã o taxã (vinietã) în restul municipiului. “Practic, vom interzice în Centru automobilele non-Euro, Euro 1 si Euro 2 si acestea vor plãti vinietã pentru restul teritoriului Bucuresti, altul decât zona centralã”, a spus Firea într-o înregistrare video postatã pe Facebook. Ea a anuntat cã expertii primãriei discutã acum si despre o eventualã introducere a automobilelor Euro 3 în aceeasi categorie cu cele non-Euro, Euro 1 si Euro 2.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.