Vestea că Adrian Iovan a murit a făcut înconjurul țării și foarte multe persoane publice au criticat slaba viteză de reacție a autorităților. Artistul Mihai Mărgineanu a fost, însă, și mai aspru.
Mihai Mărgineanu, la rândul său pilot, a scris despre motivul care l-a determinat pe Adrian Iovan să piloteze ultima cursă din viața lui.
“De ce pilota cmd. Iovan un avion cu piston?
Pentru că Tarom l-a scos la pensie la 50 de ani cu o experienţă de 16.000 de ore pe Boeing. Pentru ca Statul i-a tăiat pensia sub nivelul cheltuielilor dumnealui.
Pentru că BlueAir-ul lu’ Iordache nu i-a plătit munca dându-i ţeapă pe faţă. Pentru că, OM fiind, s-a alăturat profesorilor de la SSAB – Şcoala Superioară de Aviaţie Bucureşti – și pentru că accepta să facă misiuni plătite cu un pumn de arginți ca să poată acoperi pensia alimentară pentru băiatul lui minor, făcut cu croitoreasa APACA.
De ce nu s-a alarmat sistemul, conform procedurilor, la dispariția de pe radare a aeronavei ?
De ce România nu are un centru de urgenţe ?
Pentru că trebuie să schimbe cmd. Iovan, încă o dată, un sistem bolnav ținut de nişte legi defecte şi plin de oameni putrefacţi, care nu au fost încă scoşi la pensie.
Dumnezeu să te odihnească, prieten drag!”, a mai scris Mihai Mărgineanu pe contul său de Facebook.
Adrian Iovan (55 de ani) a murit luni seara, după ce a fost nevoit să efectueze cu avionul pe care îl pilota o aterizare de urgență. Din cauza rănilor, Adrian Iovan a murit la două ore după tragedie. În avionul de mici dimensiuni se afla o echipă medicală, iar o tânără doctoriță, rezidentă, Adriana Ion (23 de ani), a decedat și ea. Autoritățile au ajuns la locul accidentului la 6 ore după ce s-a anunțat incidentul.
Mihai Mărgineanu are brevet de pilot. “Eu am început școala de pilot pentru că sunt absolut și iremediabil dependent de zbor”, povestea, într-un interviu mai vechi, Mărgineanu.