spot_img
spot_img
5.3 C
Vaslui
28-nov.-2024
spot_img
spot_img

LMK strãluceste din nou: aproape o clasã întreagã, admisã la Facultãtile de Medicinã din Iasi si Bucuresti, cu medii între 9,50 si 10

- Advertisement -

ADMISI… Liceul „Mihail Kogãlniceanu” Vaslui se mândreste cu elevii sãi: aproape o clasã întreagã de la Stiintele Naturii a fost admisã la Facultãtile de Medicinã si Farmacie (UMF) din Iasi si Bucuresti, iar câtiva dintre ei, chiar cu nota maximã. Ina Costînceanu, spre exemplu, a obtinut singurul 10 la admiterea de la Facultatea de Medicinã Dentarã din Iasi. Colega ei, Andrada Munteanu, a intrat, tot cu 10, la Medicinã Generalã. Elena Ramona si Ana Maria Flueras, fiicele inspectorului de Resurse Umane, au fost la Matematicã – Informaticã, însã au ales, de asemenea, UMF Iasi. Elena a intrat cu 10 la Medicinã Generalã, iar Ana, la Balneofiziokinetoterapie, cu o medie foarte bunã. Pentru cã anul trecut a obtinut Mentiune MEN la Olimpiada Nationalã de Biologie, Stefania Durcan a intrat acum la Facultatea de Medicinã din Bucuresti, pe locurile alocate olimpicilor. „Ne bucurã foarte mult rezultatele elevilor nostri, stiu cã sunt multi care au intrat la Medicinã, iar o parte dintre ei cu medii foarte mari, inclusiv cu 10 curat. Nu avem încã o situatie cu numãrul celor care au ales UMF, pentru cã de abia au avut loc examenele, însã o vom face zilele urmãtoare”, a declarat directorul Liceului „Mihail Kogãlniceanu” Vaslui, prof. Cãtãlin Ignat.

La concursul de admitere de la UMF Iasi s-a înregistrat, anul acesta, un record al notelor de 10: 66. Ultima medie la buget, la Medicinã Generalã, este 9,50 (9,10, la taxã), la Asistentã Medicalã Generalã – 8.56 (5,14, la taxã), la Nutritie si Dieteticã – 9.40 (5, la taxã), la Medicinã Dentarã – 8 (7,40, la taxã), la Tehnicã Dentarã – 8.60 (5,80, la taxã), la Asistentã de profilaxie stomatologicã – 9 (9,40, la taxã), la Farmacie – 5,92, la Cosmeticã medicalã si tehnologia produsului cosmetic – 7,40 (6, la taxã),la Bioinginerie – 7,60, iar la Balneofiziokinetoterapie si recuperare – 5 (5,60, la taxã). „Notele la concursul de admitere ne-au depãsit toate asteptãrile, demonstreazã o pregãtire temeinicã a candidatilor, mai ales la specializarea Medicinã, unde ultima notã de admitere la buget a fost 9,50. A fost primul an când candidatii au avut ca resursã bibliograficã, pentru proba de biologie, manualul BARRON’S – Anatomie si fiziologie umanã pentru admitere la facultãtile de medicinã, o decizie luatã de majoritatea universitãtilor care alcãtuiesc Alianta Universitarã G6-UMF. Am vrut sã vedem, prin aceastã hotãrâre, o crestere a calitãtii pregãtirii viitorilor candidati, punând accent pe capacitatea de sintezã si de integrare a informatiilor. Uitându-mã la rezultatele de exceptie, cred cã a fost alegerea potrivitã”, a declarat prof. univ. dr. Viorel Scripcariu, rectorul UMF Iasi.

Prof. Gianina Romascu: „Satisfactia este foarte mare, mai ales atunci când constati cã elevii au obtinut note foarte mari”

Elevii de la clasele de Stiinte ale Naturii si Matematicã – Informaticã au fost pregãtiti pentru examen de profesoarele de biologie Gianina Romascu (clasa de Stiinte ale Naturii) si Daniela Diaconu (clasele de Matematicã-Informaticã), prof. de chimie – Doina Gosav si prof. Fizicã – Cãtãlin Ignat, Gelu Munteanu, Leonas Dumitrascu. „Satisfactia este foarte mare, mai ales atunci când constati cã elevii au obtinut note foarte mari. Mã bucur cã majoritatele elevilor nostri sunt printre primii pe listã la o concurentã de 3 sau 4 pe locurile bugetate. Majoritatea copiilor de la Stiinte ale Naturii au intrat la Medicinã la Iasi si la Bucuresti. Anul acesta s-a schimbat manualul de admitere (n.r. – admiterea la UMF Iasi), acum este un manual care este abordat si la facultãtile de medicinã din vestul tãrii. Ne-a fost putinã teamã, pentru cã nu stiam cum vor fi abordate subiectele. S-a lucrat mult si iatã cã rezultatele sunt pe mãsurã. Satisfactiile sunt mari si pentru noi, profesorii, dar si pentru elevi. A fost o clasã foarte bunã, eu i-am avut din gimnaziu, cred cã jumãtate dintre ei au ales sã-si continue studiile la Stiinte ale Naturii, iar acum au ales Medicina. Pe locurile olimpicilor o avem pe Stefania Durcan, ea a ales sã meargã la UMF Bucuresti. Sunt elevi admisi la UMF si de la Matematicã-Informaticã, unde profesoarã a fost colega mea Daniela Diaconu”, a declarat prof. de biologie Gianina Romascu.

Ina Constînceanu: „mereu mi-am dorit sã dau la Medicinã Dentarã, a fost visul meu de când am intrat la liceu”

Unul dintre absolventii LMK, care au intrat cu 10 la UMF, este Ina Constînceanu: „eu m-am pregãtit foarte mult, subiectele nu mi s-au pãrut usoare, ci mai degrabã accesibile, probabil s-a tinut cont de faptul cã s-a dat pentru prima datã din acest manual. Nu mã asteptam absolut deloc la acest rezultat, este un sentiment plãcut, satisfactia este foarte mare. Sunt mândrã de mine, dar si de colegii mei, pentru cã noi am muncit foarte mult de-a lungul liceului, ne-am strãduit si ne-am dorit sã intrãm la Medicinã. Eu mereu mi-am dorit sã dau la Medicinã Dentarã, a fost visul meu de când am intrat la liceu. Mã bucur cã am reusit sã-l îndeplinesc, sper sã fie bine si în continaure”, a declarat Ina Constînceanu.

Andrada Munteanu: „chiar dacã am luat 10, examenul de admitere mi s-a pãrut greu”

Una dintre cele 34 de note de 10 obtinute la admiterea de la Medicinã Generalã a fost obtinutã de Andrada Munteanu. „Dintotdeauna mi-am dorit sã merg la Medicinã. Când eram micã, spuneam cã, atunci când voi fi mare, voi fi doctor de copii sau de animale. În clasa a VIII-a am avut o medie destul de mare la Evaluarea Nationalã si am ales sã dau la Matematicã-Informaticã, în ideea cã mã voi specializa pe Informaticã. Dar apoi mi-am dat seama cã, desi Informaticii îi plãcea de mine, mie nu îmi plãcea. M-am descurcat mereu bine, am avut numai medii de 10, dar la finalul clasei a X-a m-am hotãrât sã mã focalizez pe ceea ce îmi place si sã mã transfer la Stiinte ale Naturii, pentru a mã putea pregãti pentru Medicinã.

Chiar dacã am luat 10, examenul de admitere mi s-a pãrut greu. Nivelul a fost ridicat, subiectele mi s-au pãrut complexe, bazate pe foarte multe detalii. Eu am ales Fizica la doua materie (n.r. – prima a fost biologia) si pot sã vã spun cã la aceastã disciplinã trebuia sã fii extrem de atent, au fost anumite amãnunte de care trebuia sã te prinzi. Un sfert din cei care au optat pentru Fizicã au fost la mine în salã si majoritatea au avut note foarte mici”, a declarat Andrada Munteanu.

Rãzvan Dragu, admis la UMF Bucuresti cu 92 puncte

Printre cei admisi la UMF Bucuresti se numãrã si Rãzvan Dragu. Desi în gimnaziu a participat de mai multe ori la olimpiada de Geografie, în liceu a schimbat domeniul si s-a axat pe Biologie. În clasa a IX-a s-a calificat la Olimpiada Nationalã de Biologie, însã competitia nu s-a mai tinut din cauza pandemiei de coronavirus. Nu s-a abãtut de la drumul sãu, iar acum a intrat cu un punctaj bun la Medicinã Generalã, cu 92 de puncte. „Eu am dat examenul la Biologie si Chimie. Din punctul meu de vedere, subiectele au fost de dificultate medie, se putea si mai greu, dar si mai usor. Eu am luat 92 de puncte din 100. Mi-am ales acest domeniu la finalul clasei a VIII-a, dupã ce am dat Evaluarea Nationalã si trebuia sã mã hotãrâsc la ce liceu si ce specializare vreau sã intru. Am ales Stiinte ale Naturii cu gândul cã mai târziu voi da la Medicinã. Nu am o specializare în minte, astept sã vãd cum va fi facultatea si, în functie de materiile care îmi vor plãcea, voi alege ramura în care mã voi specializa”, a declarat Rãzvan Dragu.

- Advertisement -
spot_imgspot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

23 COMENTARII

  1. Buna ziua, cititorule! Sper ca se va avea rabdarea citirii acestei postari, destul de lungi, dar care, sper, sa aduca un grad de constientizarea a realitatii (chiar daca ne convine mai mult sau mai putin). Inainte de a incepe vreau sa mentionez faptul ca sunt un parinte al unei familii de snobi(recunosc si imi asum acest fapt), un parinte al unei familii cu un nivel financiar care nu impune grija zilei urmatoare, o familie ce a avut un copil ce a invatat la LMK, ce a avut o nepoata (care este considerata ca si fiica noastra, dat fiind faptul ca ai nostri copii au stat, invatat, desfasurat diverse activitati,etc, impreuna) ce a invatat la LER, o familie ce are o buna cunostinta profesor la LER, cu o alta cunostinta profesor la Rosca Codreanu si, data fiind natura unora din activitatile noastre pe care le desfasuram, cu o mare conexiune in mediul educational la nivel judetean si(scoli, licee, ISJ, autoritati publice,etc), cu precadere la cel local(oras Vaslui). De asemenea, datorita… hai sa spunem statutului nostru social, suntem conectati la multe informații venite atat din mediul de afaceri, cat si din cel al cercului in care activam. Consider,asadar, ca voi fi in masura a prezenta o situatie cat mai obiectiva. Am afirmat ca suntem o familie de snobi datorita faptului ca ambii parinti au fost elevi LMK, pe vremea cand inca renumele liceului era unul nesustinut doar la nivel declarativ. Snobi, prin faptul ca, in baza… ’’fiței’’, am dorit ca si copilul nostru sa fie un absolvent LMK, ca si noi, ca o traditie de familie.
    Dar haideti sa incepem cu…inceputul.
    In ultiima perioada presa locala(scrisa si online), a prezentat anumite situatii statistiei (reale) cu privire la rezultatele obtinute de elevii inmatriculati la unitatile de invatamant din judet. A fost prezentat faptul ca elevii ce au terminat clasa a VIII-a la LMK au fost subclasati de elevi proveniti de la alte scoli, inclusiv din mediul rural. Apoi, a fost prezentat faptul ca singurta medie de 10 la BAC a fost al unui elev de la Cuza Voda-Husi. Ulterior, presa a prezentat, conform platformelor nationale acreditate, clasamentul liceelor la nivel judetean, unde LER era pe locul 76 iar LMK pe 81(fiind singurele licee din judet in top 100). Evident, acest lucru a fost un moment de bucurie ptr elevi, parinti si profesorii de la LER. Acestia si-au exrimat binemeritata bucurie prin postarea clasamentului acelei platforme (acreditate) pe pagina personala de Fb(nicidecum in media). Doar ca, iar de aici incepe… deranjul. Iar deranjul incepe cu acest comentariu postat de directorul LMK pe pagina personala a unui professor LER. Catalin Ignat Este clar ca autorul articolului nu stie semnificatia termenului de lider. In primul rand, LMK Vaslui are un procent mai bun decat LER la bacalaureat. In al doilea rand, LMK are 5 medii in primele 10 din judet. LER nu exista in acest top. Iar daca vorbim de olimpiade si concursuri, LER este atat de departe de LMK incat nici nu doresc sa comentez. Si acest lucru a fost prezentat in presa vasluiana tot anul scolar. Dar autorul nu citeste presa. Sunt de acord ca LER face invatamant de calitate. Dar nu comparati, totusi, cu LMK.
    Ca o paranteza, nimeni din cei de la LER(nici macar profesorul pe pagina caruia s-a scris postarea) nu a comentat in contradictoriu, desi, la acel moment ar fi fost motivati sa o faca. Au dat dovada de discretie, empatie si bun simt.
    Desi clasamentul era indubitabil, plus faptul ca articolul din presa mentiona nu numai faptul ca acel clasament ilustreaza doar nivelul de predare ci si multe acte activitati si obiective la care LER este chiar mult in fata LMK, d-l Ignat s-a simtit lezat in orgoliul propriu. Toate bune si frumoase, chiar foarte buna venita aceasta lezare. In sensul ca ar fi trebuit sa fie un semnal de alarmare si, in acelasi timp, un element de attiune mobilizatoare pentru actiunile viitoare. Doar ca aceasta stare a d-lui Ignat a fost dusa intr-o cu totul alta directie. Cea a arogantei. Iar de analizam mai profund, putem suspicia si pe cea a ingamfarii. Asa cum chiar dansul a afirmat la adresa jurnalistului, ca nu are idee ce este acela un lider, se pare ca nici chiar el nu stie aceasta notiune. Un lider, pus in fata unor statistici clare (si oficiale) care nu ii sunt favorabile, ar fi cautat sa gaseasca raspunsurile la cauzele ce au determinat acele rezultate si ar fi realizat un plan de remediere a problemelor. Dar nu, dansul, in aroganta cultului personal (acelasi snobism de care am dat si noi dovada, ca parinti) nu da dovada de fayr-play fata de munca celor de la LER, ci, cam incearca sa le spuna ca nu se pot compara cu ei (lucru infirmat chiar de……..statistici). Aroganta? Da! Lider? Categoric Nu! Mai degraba un sef si, nu unul oarecare, ci unul al unei vechi mosii feudale. Ca sa dreaga busuiocul, d-l director a comandat aceluiasi jurnalist un articol in care dansul evidentia numarul de note de 10 obtinute la diverse materii. Da, lucru adevarat, elevii aceia au acele note si……. felicitari lor. Ulterior, in urma contestatiilor facute de elevi, platforma acredita cu evidenta BAC a facut un nou clasament, cel in urma noilor note acordate dupa contrstatii, in urma caruia LMK era pe locul 79,iar LER pe 80. A se retine, media de BAC a fost aceeasi la ambele licee, diferenta facand-o doar gradul de promovabilitate(La LER a fost o eleva a unui inspector scolar care a picat BAC-ul, presa a comentat si despre aceasta situatie).
    De asemenea, seful Ignat a mai prezentat in media un articol in care se evidentia numarul mare de elevi care au intrat la medicina (UMF iasi), cu note bune. Una la mana, anul acesta, la Iasi examenul a fost unul usor, ultima medie la medicina generala a fost 9.50. Au fost, ca niciodata, 66 medii de 10. Oricum, felicitari tuturor copiilor ce au intrat si va dorim sa va intoarceti pe meleagurile noastre, ca medici f buni! Doar ca, un lider nu procedeaza asa. La LMK sunt f multi copii care intra la politehnica-Info, la drept, la limbi straine, etc. Si aceia, sunt tot ai d-voastra. Printr-o astfel de atitudine nu faceti decat sa creati fagase intre discipline, profesori , parinti si elevi. Nu fiti mai parinte pentru unii, iar ptr altii mai putin.
    Vad ca in ultima vreme la LMK se tot bate moneda pe medicina, desi, comparativ cu alti elevi ce intra la alte discipline, numarul lor e mai mic. Haideti sa va spun eu cum este. La clasa a IX-a, dupa ce copiii intrati cu note mari din generala au format clasele si si-au cam canalizat drumurile viitoare, se da o testare. Ei, acum iar incepe deranjul. La restul liceelor , testarea se da pentru a vedea nivelul de la care se pleaca cu cunostintele acumulate. La LMK, se da o testare….academica, pentru a le arata copiilor si parintilor….cat de mici si prost instruiti sunt copiii. Evident, copilul vine acasa si plange; cum la generala era de 10, iar acum, dupa 2 luni de liceu, e de 2,3,4. Parintele, intra in sevraj. Si…. fiind tot un parinte snob(ca noi), ce face? Ia legatura cu profesorul respectiv si…… se ajunge la o pregatire in particular. Da, stiu ce spun, asa am patit si eu, si, ca mine, multi(ca o gluma, salutari d-nei Constanceanu si felicitari ptr fata). Ca pe de o parte nu este legal, iar pe de alta parte nu este nici moral acest lucru…….. stim cu totii. Iar de acest aspect stiti foarte bine ca exista. Iar daca, cumva, in clasa a IX-a inca au mai ramas copii nehotarati asupra profilului facultatii unde vor merge, istoria se repeta la clasa a X-a. Dupa aceleasi principii imorale si….. poate mai putin legale . Mai mult, multi parinti sunt nemultumiti de prestatiile acestor profesori…..’’ merito’’ si isi duc copiii la pregatiri particulare pe la Iasi, sau in paralel, la Vaslui. Am citit in ultimul articol Vremea noua comentariul persoanei ce se semneaza Mara si pot spune ca este in totalitate adevarat, a punctat realitatea. Performanta se face doar cu primii 10-20-30 de elevi intrati cu mediile cele mai mari, elevi cu care apoi ne mandrim și ii prezentam in media(un lucru bun de altfel, acesta). Iar pe baza rezultatelor acestor copii …. minoritari, cu publicitatea cuvenita, ne cladim …. onoarea. Dar restul? Cu ei ce facem? LMK este doar un liceu ptr o mana de copii? Pentru restul……. cum era reclama, exista Matercard?!
    Desigur, nu putem fi nemultumiti de toata lumea, la LMK sunt si profesori buni, dar care nu sunt promovati asa cum ar trebui(sau pe masura in care sunt doar unii). Despre faptul ca se fac ore de pregatire GRATIS, ati spus-o de parca acum ati fi inventat apa calda. LA toate liceele se fac. La Codreanu, La Cuza, La Murgeni, la LER, inclusiv la unele liceele tehnologice. Cei de la Rugina, la fel, au un nucleu de profesori care fac astfel de pregatiri suplimentare, in mod gratuit, cu elevii proprii. Filicitari acestor profesori dedicati! Sau…. mai degraba, vi s-a parut ceva un pic nefiresc, la nivel de LMK, nu? Piei, Satana, sa nu mai fie gratis! (era o gluma, evident).
    Mi-am amintit de comentariul Marei de la ziar, cand spunea ceva de empatia unui profesor de acolo. Prin natura statutului social, asa cum spuneam la inceput, suntem implicati si in viata sociala a urbei. Suntem membri ai diverselor cluburi care ajuta comunitatea, inclusiv premieri ale elevilor ce fac cinste orasului. Am fost prezenti la destul de evenimentele de primiere a copiilor. In ultima perioada, nu am vazut pe nimeni din conducerea LMK prezenta la astfel de evenimente. In schimb, an de an, LER este alaturi de copiii sai. Anul acesta chiar, una din directoarele de acolo prelua diplomele elevilor aflati inca in alte concursuri. Si…. nu au fost putine, sa stiti. Asa ca pot spune, tot statistic, ca LER este un liceu bun, si, ca sa va parafrazez, (Dar nu comparati totusi cu LMK), pot spune ca nu se prea compara, pentru simplul motiv ca…. este cam peste, in unele privinte. Cred ca tot de empatie tine si astfel de aspecte si, desigur, de calitatea de… lider(sau sef) pe care o poti avea tu insuti, ca persoana(vorbesc generic aici). Si ca tot veni vorba de empatie si comparatie cu LER(pe care observam ca vi s-a cam pus pata, datorita faptului ca ati simtit ca este concurenta) haideti sa va spun ceva de care multa lume nu stie, iar noi le stim doar prin prisma statului nostru. Directoarea actuala de la LER, impreuna cu o alta colega, o perioada buna de timp i-au platit unui elev sarac masa de pranz, la restaurantul din apropierea liceului (Vechia Roma), doar pentru a-l sustine pe acesta in invatamant. Tot conducerea LER a adresat Primariei o solicitare prin care masa lemnoasa rezultate in urma toaletarii arborilor din curtea lor interioara sa fie donata unei familii sarace a unui elev al lor. Tot empatie se cheama si…. nimeni nu a stiut, s-a dorit discretie, pe principiul tacem si facem. Nu s-au batut cu caramida in piept ca ce fapta supereroica au facut dansii(imi cer scuze pe aceasta cale doamnelor implicate, pentru aceasta dezvaluire, stim ca ati dorit discretie, asa cum am spus, am aflat de aceste aspecte doar datorita faptului ca suntem bine conectati la… societatea locala și nu e greu a afla informatii, dar, poate, era totusi timpul sa se stie si asta, doar e un lucru de bine).
    În articoul initial care a fost marul discordiei se facea referire si la faptul ca la LER se fac activitati extrascolare foarte frumoase. Adevarat, foarte adevarat. Mult mai frumoase decat cele anoste, de la noi, LMK. Mai frumoase fac si cei de la Procopiu. De ce ei pot, iar LMK s-a ancorat in cutume clasice? Imi amintesc pe la jumatatea lunii mai, eram in Copou, iar la restaurant era un grup mare de copii, insotiti de profesori. Erau cei de la LER care aveau o mobilitate cu copii din alte tari. Am aflat ulterior ca erau din Franta si Germania. La final, copiii, cu totii, plangeau unii pe umerii celorlalti, fapt ce denota o stare de bine si o conexiune creata intre copii (am alfat ca elevii straini au locuit la familiile elevilor nostri). Am vazut ca activitatea a fost foarte ampla si extrem de educativa, chiar mi-a parut rau ca nu am copilul la ei. Mai mult, in weekendul acela a trebuit sa plecam in Franta, ptr o intalnire de afacerei. Am avut acelasi zbor cu elevii veniti la acea mobilitate. Am intrat un pic in dialog cu unul din profesorii insotitori ai francezilor si, acesta mi-a spus ca in cei 10 ani de astfel de mobilitati pe care le face, in diverse tari, aici, la Vaslui, a fost cel mai bine si nici nu crede ca va putea egala cineva atat de curand acea stare .
    La acest moment, LMK este doar o fabrica de facut bani. Bani proveniti de la parinti la fel de snobi ca noi. Cu siguranta, la anul, urmatorul nostru copil va fi inscris la LER. De ce? Simplu. De ce sa chinui un copil, asa cum am facut cu cel mare, cu pregatiri, cu stress, cu plansete, cu bani cheltuiti, in conditiile in care la LER toate acestea erau la un nivel ce tinde spre zero? Ptr ca nepoata noastra ce a studiat la LER, nu a dat niciun leu la pregatiri, in schimb a venit la toate orele de pregatire de la scoala. Iar acestea au fost super suficiente. Dar da, s-a muncit, din ambele parti. La Codreanu, la fel ca la LER. Am comparat cu aceste doua licee deoarece de aici aveam surse de informare sigure,
    Pe parcursul editorialelor comandate de d-voastra in media ati batut moneda pe mediile obtinute de elevi. Felicit, inca o data, acei copii frumosi si destepti care le-au obtinut! Dar, daca observam statisticele(ale naibii ele ce sunt), vom observa ca ele sunt intr-un numar limitat. Si, ca parinte cu copil la LMK, stiu foarte bine ca si accentul la predare si la excelenta se pune pe ei. Cu ce risc? Cu cel al epuizarii lor, al atragerii parintilor in caruselul pregatirilor…..imorale, etc. Dar cu restul, ce facem? Per ansamblu, mediile finale sunt la fel ca la Ler. Iar asta, in conditiile in care la LMK se inscriu copiii cei mai buni. Pai, extrapoland, intre media de intrare si cea finala, unde este acea excelenta a educatiei, a profesorilor merito pe care ii avem la LMK? Daca se intra cu medie mare si se finalizeaza cu una mai mica? Oare nu cumva putem vorbi de o performanta a educatiei mai mare in cadrul unui liceu tehnologic din judet, unde se intra cu 3,4,,, iar la final, elevul acela ia BAC-ul? Eu doar intreb. Dar e o intrebare a naibii de reala.
    Si, ca sa mai pun o data accent pe diferenta lider-sef de ce alte licee pot, iar LMK nu? Mincu s-a modernizat ca si corp de cladire si ca laboratoare, Procopiu castiga diverse proiecte de finantare la care participa, are activitati extrascolare foarte frumoase, LER…… ce sa mai spun, ca iar va veti ofusca. Au avut proiectul cu cel mai mare punctaj la nivel de Vaslui pentru Smartlab. Este singurul liceu din judet care a aplicat pentru scoala verde. Au proiectele europene cele mai multe. Au activitatile cele mai diverse si mai frumoase. De ce la ei si la ceilalti se poate? Si…tot statisticile spun asta, nu sunt chestii inventate. Suntem convinsi ca nici la ei nu e totul lapte si miere si ca sunt si acolo multe de rezolvat. Dar macar….. se vede trendul, viziunea, orientarea spre elev si nu spre altceva. Poate e timpul sa lasam cu totii orgoliile deoparte, ar fi mult mai constructiv si benefic pentru elevi. Se pare ca cei de la LER au inteles ca elevii sunt cei care primeaza. Cum ar fi ca, la doua luni, macar, sa va intalniti toti directorii de liceu, macar la nivel local si sa va transferati din cunostintele dobandite? La unii, poate merge mai bine compartimentul secretariat, la unii poate cel al comisiilor, la altii poate compartimentul achizitii sau financiar, etc, etc. Ar avea de castigat in primul rand copiii. Si, stim cu totii, un copil fericit, o familie fericita, o societate fericita.
    Voi incheia aici aceasta lunga postare. Scopul ei a fost nu de a aduce vreun afront cuiva, ci de a prezenta o realitate, un punct de vedere pertinent al unor parinti responsabili, zicem noi(aceleasi pareri si idei vin si din partea altor parinti, sa stiti). Iar daca din aceasta postare cei responsabili vor inva ceva, ne declaram multummiti. Cred ca, asa cum spusese unul din cei ce au comentat pe la postarile din presa, mai bine taceati. Nu ati facut decat sa aruncati un bumerang, care s-a intors impotriva d-voastra. Imi pare rau ca LMK este in aceasta ipostaza, motivul fiind expus la inceput. Dar, cu asa atitudine, nu veti face dacat sa stirbiti mai mult acel renume pe care liceul nostru drag l-a avut si care, incet,incet, incepe a pali. Incercati sa fiti lifer, nu sef, se poate!
    Cu parere de rau ptr cele scrise, dar cu speranta unui val al schimbarii in bine, un parinte (snob) de elev LMK.

  2. Bravo copiilor , dar nu și pentru Vremea Noua! Ar fi fost fair play din partea voastră sa dați numele tuturor celor care au admis cu 10 la medicina , nu numai a celor care au părinți “ vedete “ in Vaslui !

  3. Exemplu de articol făcut la comanda LMK ului ptr a încerca să-și salveze imaginea publică. Muie Cătălin Ignat

    • Așa se vorbește pe la LER? Puteți avea și 100% la bac, performanțele voastre la olimpiade/concursuri e de genunchiul broaștei. Câți elevi de la LER acced la universități din străinătate?
      Incercati sa câștigați la acest capitol și apoi mai stam de vorba.

      • Asta s o crezi tu, Cătă’. Foarte mulți elevi de la LER (dacă ai adus în discuție acest liceu) pleacă la universități din străinătate și vor fi și mai mulți pe viitor. LMK ul nu este cu nimic mai presus decât alte licee din Vaslui. Mai mult este condus de niște dobitoci analfabeți și agramați care îi umilesc pe elevi.

        • Mai dobitocule, denigrezi LMK-ul si pe Ignat pentru ca esti un cretin. Ori esti o pramatie care nu a reusit sa ajunga la LMK. In articol este vorba de rezultate ale elevilor, tampitule. Care sunt de exceptie, Chiar crezi ca era nevoie sa fie un articol comandat de cineva. Sunt rezultate care fac cinste orasului, cretinule.

        • Fizica si carnea de porc sunt grele. Am fost elev la LMK. Am fost elevul lui Ignat.N-am fost de 10 dar nici nu am fost umilit. Ignat este un prof corect. Tu probabil ai fost o poama stricata pe care Ignat a umilit-o. Sau ai avut copilul care iti seamana.

          • Se vede că ești de la coada vacii, idiotule. Fizica nu e mai grea decât niciuna dintre disciplinele realiste, dar la LMK e predată de un dobitoc. Iar carnea de porc e exact ceea ce ai tu în cap

    • LMK-ul nu are nevoie sa-si salveze imaginea. Este cel mai bun liceu din judet.Daca prosti ca tine nu vad lucrul acesta, inseamna ca sunteti niste analfabeti care aruncati cu noroi.

      • LMK nu este cel mai bun liceu din județ. Asta este o prejudecata a oamenilor dezinformați. Cel mai bun exemplu: ultima media de la MI de la LMK dr anul acesta este 8,65, iar la SN LMK ultima medie este 7.20. Este clar că liceul este cu mult în urma LER ului sau a CNCV.

  4. Nu am văzut niciun articol despre elevii care au luat la facultăţile de informatică din ţară. Sunt la fel de mulţi admişi, cu note mari, fac cinste profesorilor de matematică şi informatică şi trebuie felicitaţi, pentru că, la rândul lor, au muncit mult .
    Ei sunt aşteptaţi cu nerăbdare în centrele universitare de tradiţie, întrucât vasluienii sunt renumiţi ca IT-işti performanţi.Formarea pentru a reuşi la cele mai bune faculţăţi în domeniu au primit-o de la d-na profesor Ciurescu şi de la domnul profesor Romaşcu, cărora le mulţumim pentru pasiune şi implicare!
    FELICITĂRI tuturor!

    • Firește, felicitari merita absolut toți copiii care au reușit sa obțină locuri meritorii la facultăți.
      Cred ca interesul pentru admitere la Medicina este cumva firesc. Nu doar examenul este foarte greu, dar și parcursul academic este cel mai dificil dintre toate. Mulți dintre acești copii nici nu știu la ce se înhăma. Medicina (mai alea in România) nu este cum o văd ei in filme… dar sa nu le stricam entuziasmul…

    • Felicitari tuturoe elevilor care au intrat la facultatile dorite! In spatele succesului sta munca f multă !Felicitari parintilor care i-au sustinut, profesorilor care le-a fost ghid!

  5. Meritul este al elevilor, al părinților și al celor trei doamne profesor nominalizate, fix în această ordine. Elevii au capacitatea de a asimila cunoștințele și determinarea. Nu este ușor ca de la 16 ani să te apuci de învățat ptr a fi admis la o facultate unde știi sigur că vor mai urma încă 12 ani de studiu sau chiar o viață.
    După aceea părinții care asigură suportul financiar, fiindcă reușita vine din pregătirea particulara, nu la clasă. Părinții asigura și suportul moral al acestor copii și a celor care poate nu reușesc din primul an, dar cu determinare, de regulă, sunt admiși în anul următor.
    Și profesorul care este capabil să îndrume un elev spre aceasta reușită. La clasă mai puțin, fiindcă nu poți sa faci performanță în grup. Dar în particular se pare că aceste cadre didactice știu calea spre reușită dacă și elevul este determinat.

    • Așa-i ca invidia roade? Când nu ajungi la struguri, evident ca sunt acri. Miturile ca, vai, la LMk sunt numai drogati, ca la LMK nu rezisti sau nu iei note mari decât dacă faci pregătire cu profii sunt de un penibil și de un ridicol absolut.
      Cunosc copii excepționali la LMK care nu fac o ora de meditații, cunosc profesori care fac pregătire pro bono cu elevii la școala. Voi știți, spre exemplu, ca doamna Prof. Romascu inclusiv acum, in vacanța, cheamă copiii la liceu și lucrează cu ei? Fără nici fel de pretenții materiale?? Iar mărturie sunt vocile a zeci de elevi și părinți ce pot fi întrebate.
      Voi știți ca doamna profesoara Gosav face “minuni” la ora și repara ce alți colegi numesc chimie (da, din păcate la clase de Mate Info/SN sunt și profesori foarte slabi de chimie- a se vedea profesoara de gimnaziu care dintr-odata s-a trezit profa la liceu și, evident, a țintit o clasa de real, ca doar nu era sa-și bată capul cu elevi de la uman).
      Meditații pentru admitere la Medicina și nu numai, așa cum spunea cineva mai jos, fac aproape toți copiii. Dar, haideți sa fim serioși, poți sa faci mii de ore de meditații, fără efort din partea elevului, rezultatul e zero!
      Droguri? E o problema atât de gravă, încât ar necesita mai mult decât o miștocăreală. Droguri, din păcate, se consuma peste tot, chiar și la gimnazii. Sa vezi puștoaice de clasa a V-a, a VI-a vapeaza, ca e cool, te crucești. Țigări, alcool, droguri nu sunt doar la LMK. Și, dacă vrem ca situația sa nu scape de sub control, e nevoie de asumare, de implicare din partea tuturor: familie, scoalq, poliție, eventual și instituția aceea decorativa care mănâncă bani degeaba (Antidrogul sau cum s-o mai chema).
      Evident, nu este doar lapte și miere la LMK, sunt destule probleme, cărora conducerea pare ca nu prea le da importantă, da sa dam Cezarului ce-i a Cezarului.
      Ca parinte, sper de viitor medicinist, le mulțumesc ai le port toată recunoștință și respectul doamnelor profesoare Romascu și Gosav!

      • Cu doamna profesor Gosav as fi mai retinut…..Dumneaei face performanta doar pana la un anumit nivel in sala de curs, vrei mai multa informatie, trebuie sa platesti….despre asta este vorba. Lipsa empatie, lipsa atasament, …..totul se invarte in jurul banilor…..Felicitari elevilor si parintilor in special, ptr ca i au sustinut financiar…

      • Domule Ignat, dacă mă ta nu te a învățat când să taci, te învăț eu. Nu știu dacă noi „ni înțilejim” dar nu are sens să vă ascundeți sub identități false și să răspândiți dezinformare în public. Trebuie să recunoașteți că sunt prost, analfabet, mârlan, că nu știți o brumă de fizică și că toți corigenții dvs. v ar bate la un test din fizică elementară. Trebuie să recunoașteți că sunteți un manager ffffffffffff prost și că stați în funcție doar cu pile din ISJ (respectiv soția dvs). Faceți de râs liceul numai când deschideți gura aia care pute a tutun și a rahat. Cu dvs director, LMK ul va avea soarta LIM ului

  6. Pregătire nu fac doar elevii de la LMK, ci aproape toți elevii care vor o facultate buna. Pregătire se face si la LER, se face s la Codreanu, și la Cuza. Totuși LMK-ul an de an are niste rezultate de top la admiterea la Medicina. Profesoarele Romascu&Diaconu și Gosav sunt niste profesioniste in adevăratul sens al cuvântului. Serioase și dedicate! Nu sunt agreate de toți, tocmai pentru ca sunt foarte exigente. Și este foarte bine ca sunt așa! LMK le datorează foarte mult!
    E trist ca un liceu cu o așa tradiție mai are și niste personaje care nu prea au ce cauta pe acolo. Inclusiv pe la chimie. Dar, vorba poporului… pădure fără uscături…
    Felicitari elevilor, Felicitari sincere doamnelor profesoare enumerate mai sus! Jos pălăria!

  7. Bravo copii, bravo profesorilor cu care ați făcut pregătire și un bravo părinților care v-au susținut moral și material pentru pregătire.
    Profesorii de la LMK, care știu că meritul nu le aparține, să fie cumpătați in laude!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.