spot_img
spot_img
-0.9 C
Vaslui
24-nov.-2024
spot_img
spot_img

Lidl pierde cumparaturile de Iepuras

- Advertisement -

Lidl, unul dintre cei mai puternici discounteri din Europa, a aminat inaugurarea cu citeva luni a magazinului
de la Focsani, dupa ce a preluat reteaua de supermarketuri Plus u locuitorii din zona fostei autogari sint suparati ca germanii au fost lasati sa-si ridice in piata circulara un magazin patrat, insa primarul Bacinschi spune ca discounter-ul german a venit in Romania cu proiecte tip u vrincenii ramasi fara locuri de munca au luat cu asalt santierul magazinului pentru a-si depune CV-urile, insa deocamdata nu se fac angajari u banii focsanenilor sint doriti si de alte branduri comerciale u magazinele Mic.ro intra tot din toamna pe piata focsaneana.

Vrincenii care sperau sa-si faca tirguielile de Paste in noul centru comercial Lidl, pe care concernul german Lidl & Schwarz.Co & KG il construieste in Piata Victoriei din municipiul Focsani, pe terenul fostei Autogari, mai au de asteptat citeva luni bune. Initial, discounterul german si-ar fi dorit sa deschida centrul comercial in Saptamina Mare, adica luna viitoare, insa reprezentanta din Romania a aminat deschiderea noilor magazine ca urmare a unei tranzactii care a adus in portofoliul companiei reteaua din magazine Plus. Potrivit unor surse care reprezinta interesele companiei in regiune, magazinul ar putea fi deschis in toamna sau chiar mai repede. Chiar si primarul Decebal Bacinschi, cu experienta sa de inginer constructor, spera zilele trecute sa poata face cumparaturile in noul Lidl chiar de Paste, tinind cont de ritmul alert cu care lucreaza muncitorii. Supermarketul creste vazind cu ochii în Piata Victoriei, insa amenajarea este departe de a fi gata. Vrîncenii interesati sa lucreze in noul centru comercial au luat cu asalt locatia in speranta ca îsi vor gasi aici de munca, însa muncitorii si paznicii au pus un afis mare la intrare care sa-i tina la distanta pe fostii vînzatori de la magazinele închise în ultima perioada. „Zilnic vin oamenii aici sa-si depuna CV-uri, insa deocamdata nu se fac angajari. Sint in special fost lucratori comerciali formati la supermarketurile G’Market si Interex, interesati sa se angajeze. Sintem asaltati de cereri, insa noi nu primim CV-uri”, ne-au spus muncitorii de la firma Conarg Construct, antreprenorul lucrarii. La rindul lor, oficialii companiei cu sediul in Bucuresti au anuntat ca vor face recrutarile prin intermediul unor companii specializate.

Autogara circulara, supermarket patrat

Chiar daca germanii promit vrincenilor produse la preturi competitive, locuitorii din zona fostei autogari, dar si vrincenii interesati de aspectul orasului s-au declarat nemultumiti de faptul ca grupul Lidl&Schwarz nu a respectat configuratia locului si a construit un magazin patrat in locul fostei Autogari a municipiului. Unii au avut naivitatea sa creada ca magazinul din cartier va functiona in interiorul autogarii, pentru a pastra arhitectura circulara a pietii. Piata Victoriei, in mijlocul careia trona fosta autogara, a fost constuita dupa modelul urbanistic al celebrei Place de l’Etoile din Paris, punctul de întilnire a 12 mari bulevarde. Primarul Decebal Bacinschi ne-a declarat ca “investitorii au venit cu un proiect tip, pe care il dezvolta in toata tara”, motiv pentru care nu si-au putut adapta constructia zonei circulare si nici nu le-a putut impune nimic prin autorizatia de constructie. Fapt de inteles tinind cont ca muncipalitatea focsaneana nu are un architect care sa se ocupe de aspectul orasului. Totusi, primarul spune ca firma s-a angajat sa amenajeze in zona un spatiu de recreere, inclusiv un loc de joaca pentru cei mici. “Ei au proiecte tip peste tot în Europa si asa construiesc si la Focsani. Chiar daca au construit asa, cu siguranta o sa fie frumos, pentru ca amenajeaza parcare, teren de joaca pentru copii, amenajeaza frumos zona. Cit despre copaci, poate planteaza ei, dar o sa ne ocupam si noi de zona”, ne-a declarat primarul.

Lidl- retea Europeana de magazine

Dupa cum se stie, autogara, cu o istorie de 40 de ani in transportul de calatori, a fost demolata in 2010 pentru a face loc centrului comercial. Omul de afaceri Vasile Epure, managerul de la Trans Company SA Focsani, spune ca autogara veche nu mai putea functiona in zona intrucit s-a ales cu multe avertismente de la institutiile de protectie a mediului pe motiv de poluare si spera ca focsanenii sa se bucure curind de noua investitie straina din oras. Chiar daca zona a scapat de noxele emise de tevile de esapament ale autobuzelor, investitorul a pus la pamint inelul de copaci care strajuia zona. Agresiunea asupra mediului a culminat cu o ancheta a Agentiei pentru Protectia Mediului despre care nu se mai stie nimic. Primarul Bacinschi promite insa sa planteze in zona alti copaci si adauga ca arborii taiati nu erau valorosi, cu exceptia citorva, printre care se afla si un stejar. Dupa ce a cumparat, în urma cu un an retelele Plus din România si Bulgaria, discounterul german a decis sa se ocupe de integrarea noilor marci in portofoliul companiei. În afara de magazinul din Focsani, in România sint aproape de finalizare, printre altele, supermarketuri Lidl în Bucuresti, Timisoara, Iasi, Ploiesti, in total in peste 20 de localitati. Reteaua LIDL face parte din concernul german Lidl & Schwarz Co & KG si desfasoara activitati în domeniul comertului alimentar în peste 20 de tari din Europa. De la deschiderea în Germania a primului magazin, la începutul anilor ’70, si pina în prezent, au fost inaugurate peste 8.500 de unitati.

Cîti jucatori mai încap pe piata aglomerata a Focsaniului

Interex, Peny Market, Dedeman, Kaufland, G’market, Carrefour, Bricostore, Praktiker, Plus sau Profi, peste care se adauga retelele locale Zanfir si Paco, sînt brandurile comerciale care îi aprovizioneaza pe vrînceni începînd din anul 2005. Interex si G’Market din Focsani s-au retras din municipiu, însa cunoscatorii din piata spun ca nu recesiunea economica este de vina ci incapacitatea managerilor de a se adapta specificului local si de a-si alinia preturile si serviciile la nevoile consumatorilor. Altfel nu se explica de ce alte branduri se grabesc sa intre pe piata vrînceana, disputata deja de o serie de jucatori importanti. Practic, pentru o piata de 200.000 de cumparatori din Focsani si împrejurimi se da o batalie acerba intre retelele internationale. In Focsani, tot din toamna va intra pe piata si reteaua de bacanii de cartier Mic.ro, dezvoltata de omul de afaceri Dinu Patriciu. Deja compania a închiriat spatiul în care a functionat G’Market, pe bulevardul Unirii, iar aici se va amenaja un magazin miniMAX, care va gestiona si apropivionarea magazinelor Mic.ro. Potrivit celor declarate de Laurentiu Tigaieru Rosca, purtatorul de cuvint al grupului de firme controlat de Vasile Rosca, a fost semnat un contract de inchiriere pentru cei 1.400 de metri patrati iar cei de la miniMAX au inceput amenajarea viitorului magazin. Compania Mercadia Holland a comunicat reporterului nostru ca firma cauta parteneri pentru dezvoltarea de magazine in Focsani, incepind cu luna septembrie a acestui an. De piata aglomerata a Focsaniului se intereseaza si alte branduri mari, care cauta terenuri bine pozitionate, ziarul nostru urmind sa va tina la curent cu evolutia pietei.

www.ziaruldevrancea.ro

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.