spot_img
spot_img
1.4 C
Vaslui
23-nov.-2024
spot_img
spot_img

Licitație pentru locurile din parcările de reședință din Bârlad! (FACSIMIL)

- Advertisement -

TENACE… Primarul Dumitru Boroș ține foarte mult la proiectul privind aplicarea Strategiei Parcărilor din Bârlad, proiect respins de consilierii PSD (care s-au abținut de la vot) de două ori în mandatul trecut. Boroș a explicat că se va axa pe construirea de parcări gratuite și supravegheate la periferia Bârladului, iar parcările din oraș, cele de reședință, mai ales din centrul Bârladului, să fie cu taxă. La instituțiile publice, parcarea va fi gratuită 30 de minute, după care se va plăti taxa ce urmează a fi stabilită de CLM Bârlad. Cum consilierii PSD din cadrul CLM s-au opus aplicării politicii parcărilor din Bârlad, dar au aprobat inițial această politică, stabilită prin Strategia Parcărilor din Bârlad, cuprinsă în Planul de Mobilitate Urbană, primarul Boroș a scos în dezbatere publică Regulamentul de atribuire și folosire a locurilor de parcare în parcările de reședință din municipiul Bârlad.

Numărul scăzut al locurilor de parcare amenajate în municipiul Bârlad, coroborat cu creșterea numărului autovehiculelor personale, determină apariția parcărilor improvizate, a parcării autovehiculelor în locuri nepermise și care îngreunează circulația și cauzează congestii. Față de anul 2007, când erau înmatriculate în Municipiul Bârlad 41.020 autovehicule, an de an numărul acestora a crescut cu o medie de 10% pe an, ajungând în anul 2020 la un număr de peste 90.000 de autovehicule. Practic, în acest moment, în Bârlad sistemul rutier este complet neadaptat la numărul de vehicule care circulă în fiecare zi. Din ultimele statistici rezultă că sistemul rutier nu a fost extins corespunzător, rămânând dimensionat pentru 30 000 de vehicule. Conform Strategiei Parcărilor întocmită în cadrul Programului de Mobilitate Urbană, de către specialiști, resultă că este necesară construirea de noi parcări și eliminarea parcărilor neregulamentare. În acest sens, primarul Dumitru Boroș, care a promis din mandatul trecut că nu va renunța la această strategie, a scos în dezbatere publică pe site-ul primariabarlad.ro documentul „Regulament de atribuire și folosire a locurilor de parcare în parcările de reședință din municipiul Bârlad”. Timp de 30 de zile, bârlădenii vor avea timp să studieze acest regulament, să-și prezinte opiniile față de noile reglementări, privind scoaterea la licitație a locurilor de parcare din zonele de reședință ale locuitorilor.

Spicuiri din regulement

În parcările de reședință se va putea atribui câte un loc de parcare, pentru fiecare unitate locativă, prin licitație publică, în limita locurilor de parcare disponibile.

Toate parcările de reședință vor trebui identificate și inventariate, iar fiecărei parcări i se vor aronda blocurile din jurul acesteia care vor putea folosi parcarea respectivă și aprobate prin hotărâre a Consiliului Local Municipal Bârlad.

La semnalizarea verticală a fiecărei parcări de reședință se va specifica și durata de valabilitate a abonamentului, și anume între orele 16.00- 08.00.

Parcarea autovehiculelor în parcările de reședință amenajate de Primărie în Municipiul Bârlad este permisă numai pe baza unui abonament anual valabil, eliberat de proprietarul/ administratorul parcării.

În parcările de reședință, se vor atribui locuri de parcare numai proprietarilor/deținătorilor de autovehicule cu masa maxim autorizată sub 3,5 t.

Ca regulă generală, la licitație nu vor fi admise persoanele care dețin garaje ori dețin curți sau au alte posibilități de parcare.

Subânchirierea locurilor de parcare de către alte persoane, cu consimțământul abonaților este interzisă. Nerespectarea acestei prevederi conduce la retragerea unilaterală a abonamentului pe perioada derulării acestuia, cu restituirea sumelor plătite în avans, urmând ca locul de parcare devenit vacant să fie realocat în condițiile prezentului regulament.

Abonamentele de parcare sunt valabile numai pentru autoturismele cu numerele de înmatriculare pentru care sunt eliberate, acestea nefiind transmisibile.

Abonamentele de reședință se vor elibera de administratorul parcării, respectiv, Primăria Municipiului Bârlad, pe o perioadă de 1 an.

Anual, taxa abonamentului adjudecată în urma licitației publice, va fi indexată cu rata inflației aferente anului anterior.

Un abonament de parcare de reședință poate fi valabil maxim 5 ani de zile, cu tot cu prelungiri, după care se va relua procedura de atribuire prin licitație publică, în condițiile prezentului regulament.

Cei care ocupă abuziv un loc de parcare, vor fi somați în acest sens, iar în cazul în care proprietarul autovehiculului nu se conformează, autoturismul va fi ridicat de către D.A.P.P.C.

Sancțiuni

Ocuparea unui loc în parcarea de reședință amenajată de Primăria Municipiului Bârlad fără deținerea abonamentului de parcare valabil pentru locul respectiv, atribuit conform prevederilor prezentului Regulament se sancționează cu amendă cuprinsă între 200-300 lei. Montarea unui dispozitiv de blocare pe locul de parcare se sancționează cu amendă cuprinsă între 1000-2000 lei și ridicarea dispozitivului de blocare;

Blocarea locului de parcare prin alte mijloace se sancționează cu amendă cuprinsă între 1000-1500 lei;

Neexpunerea abonamentului la loc vizibil în autovehicul se sancționează cu amendă cuprinsă între 50-100 lei.

FACSIMIL: REGULAMENT-PARCARI-RESEDINTA

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

13 COMENTARII

  1. De unde ati scos bazaconia ca in Barlad sunt inmatriculate 90000 de autovehicule? Jud. Vaslui e ultimul pe tara la nr. de autovehicole/1000 de loc., o masina /7 locuitori.
    http://dataviz.ro/statistica-autovehiculelor-in-romania/
    Toata populatia judetului este de 506.000 locuitori (peste 100.000 sunt fictivi, cetateni din R. Moldova care doar cu numele au domiciliul aici, pentru a avea pasapoarte romanesti, ei fiind plecati in afara). Hai sa consideram ca nu e nimeni in afara, 506.000: 7 = 72286 masini.
    Daca TOATE masinile din judet ar fi in Barlad si nu s-ar ajunge la 90.000.
    De ce delirati in halul asta??????????

  2. Pentru cei care au nedumeriri in privinta impozitului, de acolo se platesc salariile la lipitori si daca mai ramane ceva udam florile. Vreti numai pleasca, da ce noi suntem aici ca sa va servim… nu… ca sa va f*tem ca doar noi suntem sefii vostri.

  3. Parcarile cu taxe se impun doar in zone comerciale unde parcheaza altii sa vina la cumparaturi si rezidentii nu au loc… cum adica loc de parcare cu plata. Da unde va credeti in Londra? Luati si eliminati vehiculele comerciale din oras in zone industriale si apoi vorbiti de parcari cu plata.

  4. Mai nea Mitica pai tu vezi partea plina a paharului. Stai la casa si ai parcare. Tot dealul este plin de masini parcate pe trotuar desi toti au curti. VremeaNoua va rog o vizita pe deal chiar la primar si publicati poze cum masina primarului sta cocotata pe trotuar.

  5. O porcărie, dacă sunt zone rezidențiale din start ar trebui sa aparțină asociațiilor de locatari din zona nu primăriei.
    Ce puii mei face primăria în schimbul taxelor respective ?
    Curățenie si întreținere vad ca tot locatarii sunt obligați, adică ca si pana acum ca tot asociațiile de locatari fac curățenie și întreținere în zonele lor rezidențiale, nici măcar paza nu sigura.
    Ia și fa parcări, amenajează-le si acolo pune taxa nu lua zonele de acces ale proprietarilor care oricum le aparțin tot lor și la curățenie și întreținere și la întrețin și le pui tu taxe

  6. Stiti cat este tariful ???? Este de 22 de lei pe luna mai scump decat in bucuresti sau cluj dar avand in vedere ca este buluc de firme ce vor sa investeasca in barlad este justificat pretul.

    • Poate prețul de start, fiind licitație e care da mai mult, daca sunt mai multi decât locuri disponibile poate ajunge și peste 100.
      Sunt curios ce face cu ceilalți care au domiciliul tot acolo si nu-si vor permite sa dea asemenea sume, ii amendează când vin acasă ?

  7. Parcările cu plată ..în funcție de timp..duce la mituirea încasatorului.O să mai pună un salariat ca să-l pândească pe acesta!.Privind imaginea cu un model de parcare în zig -zagt..nu știu de ce nu au fost unite și delimitate prin marcaj.Se vede cîtă bordură aruncată aiurea…apoi ocupanții și cond.autorurismelor vor călca și peste bordură unde se afla spațiile verzi.

  8. O sa iasă o panaramă cu pile și cumetrii de mai mare dragul 😀
    A uitat și de persoanele cu handicap pentru care e obligat sa le asigure loc de parcare, gratuit.
    Plus ca mai întâi ar trebui sa facă parcări pentru cei care n-o sa prindă loc si după asta sa pună taxe.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.