CONTROVERSE În timp ce husenii asteaptã ca, de la o zi la alta, trenul lor sã fie repus pe sine, detaliile explozive care ies la ivealã în legãturã cu cel care a câstigat licitatia diminueazã tot mai mult sperantele oamenilor! Firma SC Fulger Transport Rapid Interurban de Călători SRL nu doar cã a fost înfiintatã numai cu câteva zile înainte de licitatie, lucru care a stârnit multe semne de întrebare, dar, asa cum aratã datele oficiale din Registrul Comertului, apartine unui obscur of-shore din Cipru. Mai mult decât atât, în România, acest of-shore este reprezentat de un anume Dãnut Viorel Ometitã, care, ce sã vezi?!, cu doar o lunã înainte de a închiria de la CN CFR SA cinci trasee, între care si Crasna – Husi, a fost condamnat de Judecãtoria Dej la doi ani de închisoare cu suspendare pentru „înselãciune”.
Tot în luna mai a acestui an, odatã cu închirierea sectiei Crasna – Husi, alte patru trasee au fost închiriate de cãtre controversata societate SC Fulger Transport Rapid Interurban de Cãlãtori SRL. Este vorba despre Dorneşti-Putna, Gura Humorului-Dărmăneşti, Floreni-Dornişoara (judeţul Suceava) şi Sebeş Alba-Petreştii de Pădure (Alba). Conform spuselor comunicatului oficial al celor de la CN CFR, în 30 de zile, ar fi trebuit semnat contractul, iar în jurul datei de 1 septembrie, trenurile sã fie repuse în functiune. Ei bine, nimic nu s-a miscat în tot acest timp pe traseele proaspãt închiriate, iar despre semnarea propriu-zisã a contractului, oficialii CFR-ului nu au mai suflat nicio vorbã. La Husi, de pildã, singurul semn, potrivit cãruia existã undeva, o bunã intentie de a se materializa închirierea stabilitã în luna mai, a fost actiunea celor de la Linii 2 Bârlad, de a curãta calea feratã în zona pãdurii Dobrina. Specialistii au asteptat ca, mai apoi, sã li se cearã sã refacã toate instalatiile, automatizarea, etc, pentru ca totul sã fie pregãtit pentru reluarea activitãtii, însã nimeni nu a mai spus nimic. „Colegii de la Linii 2 Bârlad au curãtat totul, pentru cã asa s-a dispus, ca pânã pe 17 august sã fie linia curatã. Apoi am asteptat ca sã trecem la refacerea instalatiilor, însã pânã acum nu am primit niciun semn. Nu mai credem cã în septembrie se va mai bãga trenul, pentru cã dacã ar fi asa, ar fi trebuit sã ne apucãm deja de lucru. Noi tot sperãm, noi tot tragem nãdejde, chiar dacã am auzit si noi cam ce se spune despre firma care a închiriat. Noi vrem ca trenul sã fie readus la Husi, unde oamenii au nevoie de el”, au spus ceferistii locali.
Intrã în scenã un of-shore, dar si un condamnat pentru înselãciune!
O cercetare mai amãnuntitã însã scoate la ivealã detalii foarte interesante despre firma care s-a angajat sã redea husenilor vechiul tren. Datele de la Registrul Comertului aratã cã SC Fulger Transport Rapid Interurban de Călători SRL Bucureşti a fost înfiinţată pe 20 mai 2013, iar la numai 9 zile (!), ea câstigã licitatia pentru cinci trasee feroviare, între care Crasna – Husi, lucru privit cu destul scepticism de multi. La rândul sãu, SC Fulger Transport Rapid Interurban de Călători SRL Bucureşti este detinutã în procente egale de alte două firme si anume Transport Operativ Feroviar de Marfă SRL şi Întreţinere Transport Feroviar SRL, ambele cu sediile în Bucureşti. Acestea – surprizã!- apartin, la rândul lor, unui of-shore din Cipru, numit Caumalis Ventures Ltd, despre al cãrui proprietar, fireste, nu se stie nimic. Avem, însã numele reprezentantului în România al acestui of-shore din Cipru, Dãnut Viorel Ometitã, un tânãr de numai 28 de ani, dintr-o comunã din apropierea orasului Vatra Dornei. Interesant este cã, doar cu o lunã înainte de a câstiga licitatia pentru cele cinci trasee, acesta a fost condamnat la doi ani de închisoare cu suspendare, pentru comiterea infractiunii de… înselãciune! Ometitã a comis o gãinãrie: a închiriat douã masini de la o societate din Dej (SC Farcas Service SRL) si a încercat apoi sã le facã dispãrute. Pãgubitul a mai recuperat una din masini, dar pe cealaltã, un Ford Focus în valoare de 12.000 de euro, nu. Judecãtoria Dej, pe 30 aprilie 2013, s-a pronuntat în acest dosar penal (2626/219/2012), condamnându-l pe Ometitã pentru „înselãciune”, la doi ani de închisoare cu suspendare si obligându-l sã plãteascã pãgubitului 10.000 de lei amendã. Dãnut Viorel Ometitã, desi cãutat în ultima perioadã, pentru a-si expune planul de investitii pe care îl are pe traseul Crasna – Husi, se pare cã nu se lasã gãsit prea usor… „O fi ocupat sã rezolve problema cu închisoarea, dupã care se ocupã si de Crasna – Husi”, glumesc, amar, ceferistii huseni.
Speranta moare ultima: „Noi tot sperãm ca trenul sã fie repus în functiune”!
Husenii asteaptã totusi ca SC Fulger Transport Rapid Interurban de Călători SRL sã facã ce a promis, desi, oficiali din cadrul Regionalei Iasi sustin cã nu au nici mãcar certitudinea cã la Bucuresti s-ar fi semnat contractul de închiriere între pãrti. „Noi tot asteptãm vesti bune. Poate acest SC Fulger îsi va face treaba, va veni sã respecte angajamentul. Am auzit de pe la colegi cã pe traseele celelalte, închiriate tot de ei, nu s-a miscat un pai”, au mai spus ceferistii. De mentionat cã în contract se precizeazã cã chiria pe care SC Fulger ar trebui sã o plãteascã, anual, pentru linia Crasna – Husi, este de 62.100 lei.
Senatorul Nelu Tãtaru: „Sunt necesare câteva explicatii clare si grabnice în acest caz”!
Senatorul Nelu Tãtaru a fost parlamentarul care a sustinut cel mai mult ideea reintroducerii trenului pe linia Crasna – Husi. „Asa cum v-am spus încã de la aflarea rezultatului licitatiei, ar fi extraordinar ca trenul sã fie din nou util oamenilor din zona Husi, dar trebuie mai întâi sã vedem exact cine si ce vrea sã facã. Au fost lucruri care nu mi-au pãrut în regulã încã de atunci, inclusiv faptul cã firma respectivã nu avea o vechime pe piatã, o experientã care sã o recomande, etc. Dar, ca toti husenii, am sperat si sper în continuare, ca CN CFR sã fi stiut cui dã spre închiriere aceste trasee. Vãd însã cã lucrurile nu prea merg asa cum ar fi trebuit, ies la ivealã lucruri care pun oamenii pe gânduri, iar eu, în cel mai scurt timp, voi cere Ministerului Transporturilor câteva explicatii în acest caz. Mã opresc husenii si mã întreabã când mai vine cel care a închiriat, ca sã dea drumul la tren, iar rãspunsul este greu de dat, de vreme ce oficialii din CN CFR nu comunicã ce se întâmplã. Normal cã ne-am dori ca rãspunsul lor sã fie pozitiv si sã ne dea asigurãri cã totul e bine, iar trenul va reveni în Gara Husi, conform contractului, dar, pânã atunci, sunt necesare câteva explicatii clare si grabnice în acest caz”, a precizat senatorul de Husi, Nelu Tãtaru.