INEDIT La Liceul Teoretic “Mihail Kogãlniceanu” puterea apartine poporului sau, mai bine spus, elevilor. Conducerea unitãtii de învãtãmânt le-a dat scolarilor dreptul sã îsi exprime punctul de vedere nu doar în mod direct, la clasã, ci si prin intermediul unor cutii postale, douã la numãr, câte una în fiecare corp al unitãtii de învãtãmânt. Ideea creãrii acestor cutii apartine elevilor care sunt convinsi cã pot avea idei originale si numai bune de pus în practicã si, în acelasi timp, pot face propuneri menite sã îmbunãtãteascã anumite aspecte mai putin agreate de acestia.
Cutiile postale au fost acceptate de conducerea liceului care a considerat cã elevii pot avea idei productive. De la începutul acestui an au fost introduse mai multe scrisori, unele cu un continut cât se poate de serios, altele mai hazlii, unele semnate de “destinatari”, altele nu. “Aceastã cutie postalã a fost constituitã la initiativa elevilor astfel încât copiii sã îsi poatã exprima ideile, dar si nemultumirile cu privire la unele lucruri care ar putea fi îmbunãtãtite. Practic, ei adreseazã conducerii sugestii, noi le analizãm si, dacã cererile au o bazã solidã si putem actiona, o facem. Au fost câteva <<scrisori>> dar de cele mai multe ori schimbãrile cerute nu depindeau de noi.”, a declarat Cãtãlin Ignat, directorul Liceului Teoretic “Mihail Kogãlniceanu”. Astfel, elevii unei clase de gimnaziu au cerut înfiintarea unui club al elevilor care sã fie condus chiar de acestia, în cadrul cãruia sã se desfãsoare activitãti artistice în limba englezã, dupã modelul deja existent al teatrului în limba englezã “patronat” de colegii mai mari de la liceu. Pe o altã “telegramã” destinatarii au notat pe scurt urmãtorul mesaj: “Mutati clasele de-a IX-a la subsol”. Explicatia cererii atât de “controversate” ne-a dat-o Cãtãlin Ignat, directorul liceului. Clasele de-a IX-a si a X-a împart acelasi etaj si cum “bobocii” sunt mai neastâmpãrati, mai gãlãgiosi uneori îi supãrã pe elevii mai mari.