Toate pierderile suferite de Aquavas sunt suportate de vasluieni
FURT S.C. Aquavas S.A. Vaslui are pierderi de miliarde pe care le plãtesc oamenii cinstiti. Vasluienii sunt manipulati cu ajutorul Consiliului Local. Seful societãtii furnizatoare de apã, Ticu Bahnaru, declarã cã pe el nu-l intereseazã decât sã-i iasã socotelile.
În Vaslui aproape cã nu existã facturã corectã la apã. Vasluienii plãtesc lunar pierderile de la AQUAVAS desi au fost obligati sã-si monteze apometre în casã si sã stie exact cât consumã. Directorul societãtii de furnizare a apei, Ticu Bahnaru, nu-si asumã nici un fel de responsabilitate pentru aceastã situatie ridicolã si spune: „Pierderile sunt clare! Eu am apometru la bloc si mie trebuie sã-mi dea socotelile, nu mã intereseazã. Dacã oamenii nu-si rezolvã problemele pe scarã, sunt buni de platã.”
Sãraci si sãtui
În fata caseriei de la AQUAVAS oamenii se tem sã-si dea numele public si se plâng în grabã. „N-am plãtit niciodatã cât am consumat. Tot timpul mi s-a pus în plus la facturã chiar dacã eu am apometru în casã si stiu exact cât consum. Ce treabã am eu cu vecinul de la trei sau cu pierderile lor de pe retea?”, spune o doamnã modestã. „Luna trecutã pentru 5 metri cubi am plãtit 24 de lei. Luna asta, pentru aceeasi cantitate, plãtesc 36 de lei. Cui sã te plângi? Unde sã te mai duci?”, completeazã un domn în vârstã.
Cum e posibil?
Ce nu stiu vasluienii este cã hotia e posibilã datoritã unei hotãrâri de Consiliu Local care permite AQUAVAS-ului sã bage toate pierderile pe spinarea lor. Asadar, consilierii locali pe care i-au votat în campanie îi trãdeazã si îsi bat joc de ei. „Eu nu am plãtit niciodatã în plus. Eu stau la casã asa cã nu mã intereseazã ce face vecinul meu, dacã-si plãteste sau nu apa”, declarã consilierul local Mãrioara Idriceanu. Din pãcate nu toti avem casã la marginea orasului si nu toti lucrãm la primãrie ca sã nu ne intereseze soarta celorlalti.
Ultima solutie
Singura cale legalã de a ne apãra drepturile este sã ne adresãm Protectiei Consumatorului care poate declansa o anchetã în acest sens. Din pãcate, ultimele plângeri legate de S.C. AQUAVAS S.A. dateazã tocmai de la începutul anului. De atunci nimeni nu a mai îndrãznit sã se mai adreseze oficialitãtilor în legãturã cu furturile constante pe care le face o societate patronatã de cei puternici în detrimentul celor slabi. „Nu costã nimic sã faci o plângere la Protectia Consumatorului. Noi suntem dispusi sã ne facem treaba cât putem de bine si în limita autoritãtii noastre legale”, a spus Ramona Claudia Sava, juristul biroului de Protectie a Consumatorului din Vaslui. Aceasta a îndemnat toti cetãtenii nemultumiti de facturile emise de AQUAVAS sã li se adreseze pentru a putea remedia situatia.
Vasluienii sunt buni platnici
Conform departamentului juridic al S.C. AQUAVAS S.A. Vaslui, din cei peste 23 de mii de abonati ai lor, peste 80% îsi plãtesc datoriile la timp, lunar, chiar dacã sunt încãrcati la facturi. Circa 39% din costurile AQUAVAS sunt pierderi suportate pânã la ultimul leut de cãtre vasluienii racordati la reteaua de apã.