SOLUTIE… La Vaslui, nici mãcar o autogarã nu se poate face. Dupã clãdirile faraonice de la Bazar sau Transurb, total nefunctionale, fiindcã nimeni nu intrã în ele, iatã cã primarul Vasile Pavãl sau presedintele CJ Dumitru Buzatu nu sunt capabili sã construiascã o autogarã functionalã pentru vasluienii care folosesc transportul în comun din judet. Buzatu ne explicã cã doar în cosmos este loc pentru aceastã investitie, iar Vasile Pavãl, cel care ani la rândul nu reuseste sã cheltuie bugetul Vasluiului, ne explicã cã nu-i în atributia sa un astfel de obiectiv. Însã troleibuzele care nu merg, statia de încãrcare care de abia acum se face, dupã ce de ani buni troleibuzele zac în curtea Transurb, se poate? În tot acest tumult, iatã cã omul de afaceri Ionel Sandu vine cu solutia: «Pot face o autogarã în douã luni dacã primãria îmi dã autorizatie. Am deja totul pregãtit. Spatiu pentru sala de asteptare, peroane acoperite pentru plecãri autobuze, spatii de servicii, parcare pentru autobuzele în asteptare. Ne-ar mai trebui 200 de metri de asfalt pe care îi astept de 25 de ani, dar dacã Stefan Mandachi de la Suceava a fãcut un metru de autostradã, de ce nu as putea eu face „sî eu” 200 de metri de drum asfaltat. Dar repet, Primãria sã-mi permitã sã asfaltez pe terenul lor». Ionel Sandu ne-a mai dezvãluit cã în zona unde va fi amplasatã noua autogarã, dacã Primãria va binevoi sã emitã autorizatia, va functiona un mare centru comercial, care deja are autorizatia de constructie, în care va fi si noul hypermarket Supeco. Acesta a mai spus cã timp de un an de zile nu va percepe nicio taxã la noua autogarã firmelor care fac transportul în comun. O adevãratã furtunã a provocat în mediul on-line discutiile pe tema autogãrii din Vaslui care functioneazã într-o zonã impropie, inundabilã, iar accesul se face pe un drum al Primãriei plin de gropi. Vremea Nouã, sãptãmâna trecutã, a publicat un reportaj fãcut în asa-zisa autogarã de unde pleacã cursele interne din judet, dar si cele nationale, iar oamenii au reactionat. O serie de politicieni neinspirati chiar si-au fãcut selfie cu cetãtenii care asteptau microbuzul, în frig si ninsoare, arãtându-se oripilati cã Buzatu sau Pavel nu intervin. Însã, când a venit vorba de o solutie, acestia au dat neputinciosi din umeri, asa cum fac de fiecare datã politicienii. Însã pe retelele de socializare a fost o adevãratã dezbatere, ceea ce demonstreazã cã vasluienii s-au trezit si nu mai acceptã sã fie tratati ca oameni de mâna a doua sau a treia din Uniunea Europeanã. Dumitru Buzatu, presedintele CJ Vaslui si cel care administreazã traseele judetene de transport în comun, spune cã nu are teren liber si ne trimite cu autogara în cosmos. Vasile Pavãl, la fel, spune cã nu e treaba sa, fiindcã transportul judetean e în apanajul CJ Vaslui. Teoretic, cei doi îsi paseazã mingea de la unul la altul, uitând sã spunã populatiei cã s-a ajuns la aceastã situatie dupã ce bunul lor prieten, dispãrut între timp dintre noi, Ioan Acatrinei, patronul Rotrans, a vândut ce-a mai rãmas din autogarã celor de la Lidl. Sã nu uitãm cã toate nuntile cu staif, ale politicienilor din judet, se fãceau la sala acestuia de festivitãti, ca mai toate mesele festive, cu sute de oameni, organizate de Primãrie sau CJ Vaslui.
Ionel Sandu vine cu solutia. Poate în douã luni sã facã o autogarã Europeanã, la 200 de metri de cea veche
Solutia vine de la omul de afaceri Ionel Sandu, care ne propune o autogarã la nivel European în termen de maxim douã luni, la douã sute de metri de garã, pe unul dintre terenurile pe care le detine în aceea zonã: „Am vãzut toatã aceastã discutie pe retelele de socializare si pot spune cã eu am solutia. Pot în douã luni, dacã Primãria îmi acordã sprijinul, sã fac aceastã autogarã, la 200 de metri distantã de cea veche. Am deja clãdirea, curtea este betonatã, am ridicat un prim peron acoperit. Investitiile pe care trebuie sã le mai fac le termin în maxim douã luni. Si vreau sã fac un anunt, ca sã se înteleagã clar cã nu vreau sã fac o afacere din aceastã propunere. Timp de un an de zile, operatorii de transport nu vor plãti nimic. Le pun la dispozitie gratuit totul, pentru a face un transport în comun civilizat. Ca sã ne întelegem. Am deja primul peron acoperit, sala de asteptare este gata. Spatiul de asteptare pentru cãlãtori este complet renovat, am amplasat si douã televizoare. Avem la etaj dormitoare pentru soferii de curse lungi, cei care fac Vaslui- Bucuresti. De asemenea, amenajãm un restaurant genul celor împinge tava, un fast food, un spatiu de servicii, cum ar fi o cizmãrie, o frizerie, un coafor. De asemenea, avem prevãzut în plan si o spãlãtorie pentru microbuze si autobuze. Lângã calea feratã, unde detin un teren, vom pune autobuzele care sunt în asteptare, pentru a nu bloca peroanele. Deci, o autogarã asa cum prevãd normele europene. Ce mai trebuie fãcut este ca Primãria sã fie de acord si sã-mi dea o autorizatie provizorie. Ca spatiu, acesta corespunde. Nu este lângã blocuri, în curând se va ridica aici si un centru comercial, unde vor veni cei de la Supeco, un hypermarket din familia celor de la Carrefour, dar cu preturi mult mai mici si cu multe produse vrac. E la fel ca relatia dintre Lidl si Kaufland. Deci, iatã o zonã atractivã, cu toate serviciile necesare localizate într-un areal restrâns. Singura chestiune care mai trebuie rezolvatã, e asfaltarea celor 200 de metri de drum care apartine Primãriei. Si am si o solutie aici, dacã Primãria care a avut an de an excedent bugetar, nu poate. Sã îmi permitã, cã o astfaltez eu, pe banii mei. M-am sãturat sã-mi stric masinile pe aceastã portiune de drum si fac astfel o economie. Am stricat zeci de arcuri la masini, amortizoare, cauciucuri si asa mai departe, pentru douã, trei sute de mii de lei cât costã acest asfalt” a spus Ionel Sandu
„Vin oameni la magazinul nostru din garã si întreabã unde-i autogara. Din acest motiv, vreau sã fac autogara aici, lângã cea veche MOTIVATIE… Ionel Sandu ne-a povestit de unde i-a venit ideea de a construi pe terenul sãu o autogarã: „Ideea unei autogãri mi-a venit dupã ce am aflat de la colegii mei din magazin, cã nu existã zi în care cineva sã nu tragã de usa magazinului nostru si sã întrebe unde este autogara. Noi tot le explicãm, dar îi vedem nedumeriti. Ne spun cã peste tot în tarã autogara este lângã garã si aici e prin nu stiu ce cotloane. Atunci am început sã amenajez acel spatiu pe care l-am cumpãrat în trecut de la o firmã vecinã care a intrat în insolventã. Am renovat clãdirea unde va veni sala de asteptare. Am pregãtit deja primul peron. Mai rãmâne sã vrea si Primãria. Operatorii vor veni, dacã aici se va asfalta acest drum. Stiti, este o vorbã, politicienii promit, antreprenorii chiar fac. Eu dacã spun cã în douã luni voi avea autogara functionalã, asa va fi. Numai sã nu-mi punã bete în roatã Primãria si sã nu-mi dea autorizatie. Eu maxim miercuri voi depune la registraturã documentele si dacã domniile lor se vor misca repede, putem în scurt timp, cã nu va fi nevoie sã mergem în cosmos pentru a lua autobuzul dintr-o autogarã modernã, dacã vrem sã mergem la Cozmesti, Codãiesti sau la Arsura. Am vãzut cã transportatorii au investit masiv în masini, eu pun la dispozitie autogara europeanã, mai rãmâne ca primãria sã asfalteze cei 200 de metri de drum. Dacã nu vor, desi au bani de tot felul de paranghelii prin Centrul Civic, îl fac tot eu asfaltul, numai sã-mi dea aprobare. E terenul lor si nu pot construi fãrã avizul lor. Cum la Suceava s-a putut face un metru de autostradã, eu de ce nu pot face 200 de metri de drum ? Cât poate sã coste? Câteva sute de mii de lei, fiindcã stim cu totii cam cât costã o lucrare la stat si cât e la privat, pretul e de douã sau trei ori mai mic”, a mai spus omul de afaceri Ionel Sandu.