spot_img
spot_img
1.2 C
Vaslui
25-nov.-2024
spot_img
spot_img

Invatator scapat de acuzatia ca si-a lovit elevul

- Advertisement -

Verdict in cazul elevului ce acuza ca a fost lovit de invatatorul sau la Scoala Plopenii Mari – Ungureni. Dupa ce mama unui elev l-a acuzat pe invatatorul de la clasa ca i-a lovit copilul si l-a pus sa stea cu mainile in sus, alaturi de fratele geaman, conducerea scolii dar si a Inspectoratului Scolar au demarat o ancheta.

Elena Marcu, mama a doi elevi din clasa a III –a de la Scoala Plopenii Mari – Ungureni a depus la ISJ o reclamatie impotriva invatatorului Gheorghe Hritcu. Mama sustine ca elevul Lucian  Marcu s-a urcat cu picioarele pe scaun, fapt ce a dus la o reactie dura din partea invatatorului. Consiliul profesoral al unitatii scolare a decis ca invatatorul Hritcu nu este vinovat de cele reclamate de mama si copilul sau. „Din cei 51 de membri ai consiliului profesoral al scolii, patru cadre didactice au votat pentru observatie scrisa, in timp ce 47 sustin nevinovatia invatatorului”, a declarat Daniel Botezatu, inspector  general adjunct al Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ). In scrisoarea trimisa mamei de catre conducerea Inspectoratului Scolar Judetean se arata ca „Domnul invatator Hritcu se face vinovat de aplicarea unei masuri nepedagogice, prin punerea la colt a elevului Marcu Vasile Lucian, in acest sens se vor face propuneri conducerii scolii pentru corectarea si evitarea, pe viitor, a acestor metode. Totusi, conform declaratiilor, nu se poate stabili cu precizie daca elevul Marcu Vasile ar fi fost lovit de invatator, in timpul programului scolar. Elevul Marcu Vasile Lucian si fratele sau geaman au nevoie de sprijin – suport moral atat din partea scolii, cat si din partea parintilor si bunicilor pentru a putea comunica mai bine cu ceilalti elevi ai clasei si cu domnul invatator si pentru a putea face fata tuturor cerintelor educationale”. In acelasi timp, conducerea ISJ a trimis un set de recomandari si catre cei din unitatea scolara. Conducerea scolii va trebui sa aiba in vedere elaborarea unei proceduri clare pentru situatii de acest tip sau asemanatoare, o mai atenta supraveghere a elevilor in timpul pauzelor, aplicarea unui program personalizat pentru elevii cu nevoi speciale de invatare, consiliere psiho- pedagogica pentru acesti elevi. „Desfasurarea de actiuni in care sa fie antrenati in acelasi timp elevi din cele doua clase:  I –a si a III-a, parinti si cadre didactice, in afara sedintelor cu parintii, urmarea de cursuri privind managementul clasei si colaborarea cu parintii de catre invatatorul Hritcu, sunt alte recomandari pe care noi le-am adresat catre conducerea unitatii scolare”, a declarat Daniel Botezatu.

www.evbt.ro

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.