Varianta ocolitoare a municipiului Husi, din nou în discutie!
DEMERSURI Dupã ce puhoaiele au afectat o bunã parte din strãzile pe care în prezent este dirijat traficul greu din municipiul Husi, subrezind si mai mult imobilele din zonã, dar stricând si drumurile, problema variantei ocolitoare a municipiului Husi revine în atentie! De ani de zile se plâng sute de familii de pe strãzile „N. Cisman”, „Erou Arhire”, „N. Lupu” si „Sf. Gheorghe”, cã autotrenurile care trec zilnic spre sau dinspre Albita, le dãrâmã, putin câte putin, locuintele. Solutii alternative însã, nu s-au gãsit. Sansa de a beneficia de finantare europeanã pentru executarea proiectului din fondurile structurale 2007- 2013 s-a risipit deocamdatã, asa cã, dupã cum spune în prezent Departamentul pentru Infrastructurã, mai avem o sansã prin POS – T, 2014- 2020.
Dacã husenii ar fi avut putin mai mult noroc, soseaua de ocolire a municipiului Husi, acum, ar fi fost mãcar începutã, dacã nu terminatã. Si asta pentru cã, pânã în 2013, ca urmare a faptului cã acest proiect s-a încadrat în obiectivele „POS – T, Axa Prioritarã 2- Modernizarea si dezvoltarea infrastructurii nationale de transport”, ca urmare a demersurilor municipalitãtii, s-a reusit finantarea asistentei tehnice pentru studiul de fezabilitate, stabilirea detaliilor de executie si întocmirea documentatiei de atribuire pentru „Varianta de ocolire Husi”, prin fonduri structurale. Când a fost sã se înceapã efectiv lucrarea… n-au mai fost fonduri, au anuntat responsabilii. Demersurile au fost reluate, cel putin din partea senatorului PNL de Husi Nelu Tãtaru, care i-a interpelat pe cei din Departamentul pentru Proiecte de Infrastructurã, Investitii Strãine, Parteneriat Public-Privat si Promovarea Exporturilor. Le-a cerut sã facã precizãri clare, pe marginea sanselor ca, în urmãtoarea perioadã, soseaua de ocolire a municipiului Husi sã fie executatã în baza finantãrii prin POS – T 2014- 2020. Numai cã rãspunsul lor, desi încurajator, a presupus conditia ca, la evaluarea proiectului, acesta sã fie considerat „prioritar”. „Cu alte cuvinte, trebuie luatã munca de la capãt, însã existã avantajul cã este un studiu de fezabilitate realizat, existã documentatia pusã la punct, în mare parte. Trebuie însã reluate demersurile pentru a obtine finantarea pentru executarea lucrãrii. Soseaua de ocolire a orasului Husi poate si trebuie fãcutã cu bani europeni”, a spus senatorul Nelu Tãtaru.
Husenii de pe „Variantã”, si cu „cutremure”, si cu inundatii!
GHINION Husenii care locuiesc pe strãzile pe care în prezent este dirijat traficul greu ce traverseazã municipiul au fãcut, în timp, o multime de plângeri si petitii legate de efectele grave pe care le are trecerea a sute de tiruri, zilnic, pe lângã casele si blocurile în care locuiesc. Din pãcate, alternative nu s-au gãsit, iar construirea adevãratei sosele ocolitoare a orasului întârzie sã se realizeze. În plus, în ultimii ani, ori de câte ori plouã mai mult, „varianta” este inundatã. Ultima ploaie torentialã care a afectat Husul a subrezit si mai mult fundatiile imobilelor din zonã (si asa afectate de atâtea „cutremure” zilnice), iar strãdute conexe, pecum „Cãpitan Carp”, sã ajungã impracticabile. „Vã rugãm foarte mult, domnilor consilieri, dacã se poate sã încercati sã gãsiti solutii de reparare a acestei strãzi, pentru cã nu se mai poate circula pe ea, atât e de afectatã în urma ploii”, le-a transmis un cetãtean alesilor locali, întruniti la ultima sedintã de CL. „Sperãm sã obtinem un ajutor guvernamental, pentru calamitãti, cu care sã putem ajuta oamenii lãsati pe drumuri de puhoaie, dar si strãzile si podurile distruse”, a spus primarul Ioan Ciupilan.