spot_img
spot_img
3.2 C
Vaslui
26-nov.-2024
spot_img
spot_img

Inspectorul Școlar General Vaslui, întâlnire cu ministrul Sorin Câmpeanu!

- Advertisement -
AJUTOR… Echipe anti-bullying, formate din directori, trei profesori cu competențe specifice, reprezentații elevilor, ai părinților, autoritățile locale și consilieri vor veni în ajutorul elevilor, în școli, începând cu 30 septembrie.

CONFERINȚĂ… Ministrul Educației, Sorin Câmpeanu, s-a întâlnit cu inspectorul general școlar al Vasluiului, prof. Liliana Ciobanu-Harhas, în cadrul unei vizite la Iași. De asemenea, la conferință au mai participat și inspectorii generali din județele Suceava, Bacău, Botoșani, Neamț și Iași. Printre subiectele abordate de aceștia s-au numărat pregătirea examenelor naționale, organizarea concursului pentru postul de director în unitățile de învățământ, precum și examenele de titularizare și definitivat. “A fost o întâlnire foarte bună. Am discutat cu cei șase inspectori generali din Iași, Suceava, Bacău, Botoșani, Vaslui și Neamț. Subiectele abordate au vizat examenele naționale, evaluarea națională, bacalaureatul cu toate schimbările, începând cu cele de la evaluarea națională. Spunem noi schimbări în bine, în beneficiul elevilor, dar și despre dificultățile manifestate din cauza crizei sanitare”, a declarat ministrul Sorin Câmpeanu.

Ajuns sâmbătă la Iași, Ministrul Educației și Cercetării, Sorin Câmpeanu, a organizat o conferință cu toți inspectorii școlari generali din zona Moldovei. Pe lângă pregătirile pentru examene, cei șapte au discutat și despre activitățile și proiectele care țin de recuperarea elementelor educaționale lipsă în această pandemie pe fondul școlii online și a lipsei tabletelor din mediul rural. De asemenea, au existat propuneri legate de modificarea ponderii concursului scris și a probelor de interviu pentru alegerea directorilor. Mai exact, se dorește ca proba scrisă să conteze la fel de mult ca proba de interviu: 50%-50%. Un alt subiect abordat a fost și plata orelor remediale, ministrul cerându-și scuze pentru întârzirea nepermis de multă a plății acestora. Totuși, a explicat care a fost cauza care a dus la această situație: “Blocajul este în incoerența raportării, în diferența între aprobarea proiectului și momentul inițierii primelor ore. A fost aprobat la mai mult de o lună după ce orele au început deja. Am apreciat că e urgent să începem repede. Pot să vă garantez că absolut toate sumele aferente prestării orelor remediale vor fi plătite. Aceste întârzieri le asum în calitate de ministru și îmi cer scuze profesorilor”, a spus Sorin Câmpeanu.

Concursul pentru postul de director școlar:”Probele de interviu s-ar putea susține până în decembrie”

Detaliile legate de organizarea concursului pentru postul de director în unitățile de învățământ încă nu au fost puse la punct, urmând să fie dezbătute luni, 14 iunie. “Ultimul subiect a fost cel al concursurilor pentru examenele de director la nivel național. Acest procent este în dezbatere publică. Am primit mai multe propuneri și am încercat să identificăm numitorul comun. Luăm în considerare ideea, pe care o vom prezenta luni, aceea de demarare a concursurilor pentru posturile de director prin proba scrisă. Nu pe 26 iulie, ci imediat după începerea anului școlar 2021-2022, după 13 septembrie. Probele de interviu s-ar putea susține până în decembrie, pentru a avea numirile făcute cu începere din semestrul doi, din 10 ianuarie. Acesta este un avantaj de a comasa toate etapele în anul școlar 2021-2022 și să începem semestrul doi cu directori numiți pe competență. Există și o serie de argumente pentru a organiza concursul mai grabnic, în iunie. Printre avantaje ar fi putut fi că atunci când avem de numit interimari să ne orientăm către cei cu note peste 7. Mai sunt și alte argumente, dar Ministerul Educației este deschis la ele, atunci când vin propuneri din mai multe părți. A doua problemă discutată a fost cea a ponderii între examenul scris și interviuri. În proiectul de metodologie avem pondere 40% examen scris și 60% interviu. Luăm în considerare și vom discuta la Ministerul Educației și 50% -50%. A mai fost lansată ideea de a contesta și interviul, nu doar proba scrisă. Am agreat că vom analiza și această propunere la nivelul ministerului. Luni vom face publice concluziile”, a declarat ministrul Educației, potrivit bzi.ro.

Echipe anti-bullying în școli de la 30 septembrie

Tot în cadrul acestei conferințe, ministrul și-a exprimat dorința ca în perioada următoare să creeze cadrul legislativ pentru angajarea a 7500 de consilieri școlari la nivel național pentru combaterea violențelor în școli. Am vorbit și despre anti-bullying, astfel încât, la 30 septembrie, să avem constituite aceste echipe anti-bullying în toate școlile. Vor face parte directorii, trei profesori cu competențe specifice, reprezentații elevilor, ai părinților, autoritățile locale și profesorii consilieri. Avem nevoie de constituirea cât mai eficientă a acestor echipe anti-bulliyng”, a declarat Ministrul Educației. „Este irealist să speri că un consilier care lucrează cu 1300-1400 de elevi va putea sa ofere consiliere eficientă. O consiliere care e necesară acum mai mult decât oricând. Pentru că peste probleme cronice sunt și acestea generate de criza sanitară. Soluțiile sunt in opinia mea operaționalizarea și obligativitatea existenței unui consilier scolar în fiecare școală, inclusiv în cele mici. Peste 590 de elevi să fie doi consilier. Peste 1000 de elevi un al treilea consilier. Pentru acest lucru este nevoie de resursă umană calificată. Asistență psihopedagogică și orientare școlară. Resursa umană se formează în timp”, a adăugat ministrul.

 

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.