Autostrada Transilvania este mai degrabă scenă electorală decât șantier. Licitația pentru continuarea lucrarilor a fost amânată de patru ori într-un singur an. Cei 24 de kilometri ar putea fi gata peste 6 ani. În 2004, Adrian Năstase promitea că Autostrada Transilvania va fi toată gata în 2012!
Autostrada se oprește în prezent la Câmpia Turzii
Licitația pentru continuarea lucărilor la Autostrada Transilvania, cu sectorul 3A, Gilău-Mihăești, a fost amânată pentru a patra oară în acest an.
Potrivit unui anunț publicat pe site-ul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, procedura deschiderii ofertelor a fost amânată din data de 13 iunie pentru data de 12 iulie 2012. Această amânare este a patra care din acest an.
Se licitează proiectarea și execuția la pachet
Dacă anul trecut nu s-a construit nici măcar un kilometru din Autostrada Transilvania, Borș-Brașov, autoritățile promiteau că lucrările vor porni în trombă la începutul acestui an, odata cu licitația pentru construcția primilor opt kilometri din tronsonul 3a, care ar fi urmat să facă legătura între Gilău și localitatea Nădășelu, pentru a interconecta traficul dintre Zalău spre Turda și mai apoi Alba sau București.
Din 2012 au trecut deja primele șase luni, iar licitația încă bate pasul pe loc. Potrivit unor surse din cadrul unor firme de construcții care doresc să participe la licitație, amânările se țin lanț din cauza blocajului de la CNADNR. „S-a tot spus cu diverse ocazii ca proiectarea tronsonului 3A a fost deja finalizată. Acest lucru nu este adevărat, deoarece în cadrul acestei licitații sa va adjuceca la pachet proiectarea și execuția”, spune patronul unei firme de construcții.
De aici se pleacă: 3 milioane de euro/km de autostradă
În timpul campaniei electorale, Emil Boc susținea că proiectarea tronsonului 3A este finalizată, urmând să aibă loc licitația pentru execuția luicrărilor. În anunțul publicat de CNADNR se arată că licitația care va avea loc în data de 13 iulie 2012 se referă la „proiectarea și construirea autostrăzii Transilvania, sector 3A, Cluj Vest (Gilău) – Mihăești”. Este clar pentru toată lumea că proiectarea încă nu a fost făcută.
Proiectul, care vizează construcția tronsonului de 24 de kilometri, este estimat la 316.7 milioane de lei (fără TVA), iar termenul de finalizare este 72 de luni de la data atribuirii contractului.
Nazare a promis bani europeni, Silaghi nici vorbă
Autostrada Transilvania a fost în ultima vreme scena a nenumărate promisiuni.
Fostul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, declara că autostrada va fi construită din fonduri europene, după ce Uniunea Europeană a fost de acord să introducă proiectul într-un program european care vizează dezvoltarea rețelelor de transport, cunoscut sub numele de TEN-T.
Noul președinte al Consiliului Județean Cluj, Horea Uiroreanu a declarat că nu a auzit niciodată despre așa ceva. La fel și noul ministru al Transporturilor, Ovidiu Silaghi, a precizat, la Cluj, că autostrada nu va fi construită din fonduri de la UE, ci din bugetul de stat. Când? Atunci când vor fi bani.
www.evz.ro