spot_img
spot_img
10.6 C
Vaslui
27-ian.-2025

Începe revolutia parcãrilor în municipiul Vaslui: locuri contracost, dar si constructii noi!

- Advertisement -

CU BANI… Încã din prima lunã a acestui an, Primãria Vaslui si-a propus sã revolutioneze parcãrile din municipiul resedintã de judet. Poate cea mai importantã schimbare se va produce pe bulevardul Stefan cel Mare, unde se are în vedere amenajarea a 501 locuri de parcare cu regim de tarifare. În sedinta de sãptãmâna aceasta, consilierii locali urmeazã sã aprobe proiectul de hotãrâre privind aprobarea studiului de fezabilitate si a indicatorilor tehnico-economici pentru aceastã investitie care, desi nu a fost încã realizatã, a reusit deja sã împartã vasluienii în douã tabere: cei care îsi doresc locuri de parcare cu platã pe principalul bulevard din municipiul Vaslui si cei care nici nu vor sã audã de asa ceva. Pe lângã schimbãrile de pe „Stefan cel Mare”, Primãria Vaslui are în vedere si parcarea din propria curte, unde, de asemenea, accesul urmeazã sã se facã contracost. Tot contracost, dacã proiectul va trece de votul consilierilor, se va putea parca, într-un viitor nu foarte îndepãrtat, si în curtea Centrului de Resurse pentru Afaceri Vaslui (CRAV), unde momentan au acces doar cei care desfãsoarã activitatea în clãdirea respectivã. Nu în ultimul rând, Primãria Vaslui are în vedere construirea, de la zero, a unei parcãri, pe locul fostului bazar. Pentru a realiza o investitie care sã deserveascã cât mai multi soferi, institutia condusã de Lucian Braniste doreste sã transfere peste 2000 de metri pãtrati din terenul situat în imediata vecinãtate, apartinând Clubului Viitorul Vaslui, în domeniul public al municipiului Vaslui.

Peste 500 de locuri de parcare publicã de pe bulevardul Stefan cel Mare din municipiul Vaslui vor intra în regim de tarifare. Prin introducerea sistemului de taxare, reprezentantii Primãriei Vaslui se asteaptã ca vasluienii sã opteze mai mult pentru Sistemul de Transport Public în comun, iar în cazul folosirii autovehiculului personal, timpul petrecut în zona centralã sã se diminueze, astfel încât sã existe în permanentã locuri de parcare disponibile. Totodatã, mai aratã reprezentantii Primãriei Vaslui, este necesar sã fie create si locuri de parcare pentru persoanele cu dizabilitãti pentru a creste accesibilitatea la toate serviciile publice în mod nediscriminatoriu, tinând cont de faptul cã în prezent aceste locuri nu existã. Cele 501 locuri de parcare care vor fi create vor fi împãrtite în sase tronsoane, pe toatã lungimea bulevardului Stefan cel Mare, de la rondul de la ICIL si pânã la iesirea din oras spre Moara Grecilor.

Locurile de parcare pe fiecare tronson

Pe tronsonul 1, între sensul giratoriu Decebal si Crucea Gãrii se propune amenajarea a 50 de locuri de parcare, dintre care douã pentru persoane cu dizabilitãti si patru pentru taxiuri; pe tronsonul 2, între Crucea Gãrii si intersectia cu strada Nicolae Bãlcescu se propune amenajarea a 104 locuri de parcare, dintre care 8 pentru persoane cu dizabilitãti; pe tronsonul 3, între intersectia cu Nicolae Bãlcescu si intersectia cu strada Husului, se propune amenajarea a 42 de locuri de parcare, dintre care 2 pentru persoane cu dizabilitãti si 7 pentru taxiuri; tronsonul 4 ar urma sã se întindã de la intersectia cu strada Husului si pânã la sensul giratoriu din zona Vecchia Roma si ar urma sã aibã 97 de locuri de parcare, dintre care 7 pentru persoane cu dizabilitãti si 7 pentru taxiuri; pentru tronsonul 5, între sensul giratoriu de la Vecchia Roma si intersectia cu strada Sublocotenent Ioanesei Adrian, se propune amenajarea a 35 de locuri de parcare, dintre care 2 pentru persoane cu dizabilitãti si 8 pentru taxiuri. Tronsonul 6, între intersectia bulevardului Stefan cel Mare cu strada Sublocotenent Ioanesei Adrian si capãt bulevard, pânã la iesirea din oras spre Muntenii de Sus, urmeazã sã aibã cele mai multe locuri de parcare amenajate, 173, dintre care 13 pentru persoane cu dizabilitãti si 7 pentru taxiuri. În total, din rondul de la ICIL si pânã la iesirea din oras spre Muntenii de Sus, bulevarul Stefan cel Mare ar urma sã aibã amenajate 501 locuri de parcare, dintre care 33 pentru taxiuri si 34 pentru persoanele cu dizabilitãti. Pe toatã lungimea bulevardului vor fi montate 33 de camere de supraveghere pentru ca acei soferi care parcheazã fãrã sã plãteascã sã poatã fi sanctionati. Plata pentru ocuparea locurilor de parcare se va face prin intermediul unor parcometre, care vor fi montate pe toate cele sase tronsoane si care vor accepta bancnote, monede si inclusiv plata cu cardul bancar. Deocamdatã, sistemul de platã prin SMS nu a fost luat în calcul. Nici tariful pentru ora de parcare nu a fost stabilit, consilierii urmând sã voteze deocamdatã doar aprobarea documentatiei si indicatorilor tehnico-economici ai investitiei. Valoarea totalã a devizului general estimativ este de 3.410.063 lei cu TVA inclus.

Motivul introducerii taxei de parcare

În referatul de aprobare a proiectului de hotãrâre care va fi supus votului în sedinta de CL se aratã cã „în present, pe strada Stefan cel Mare nu existã amenajate locuri de parcare, iar participantii la trafic opresc, stationeazã sau parcheazã masinile de-a lungul strãzii, uneori fãrã a respecta semnificatia indicatoarelor sau marcajelor rutiere, ceea ce duce deseori la îngreunarea sau chiar blocarea traficului rutier pe aceastã arterã. De asemenea, persoanele cu dizabilitãti nu beneficiazã de locuri de parcare special amenajate pe strada Stefan cel Mare. Pentru asigurarea desfãsurãrii fluente si în sigurantã a circulatiei pe drumurile publice, asigurarea parcãrii autovehiculelor în conditii de sigurantã, decongestionarea traficului din zona centralã si zonele cu trafic intens, facilitarea accesului la obiectivele de interes public, este necesarã amenajarea pe str. Stefan cel Mare a acestor parcãri cu platã. Totodatã, este necesar sã fie create si locuri de parcare pentru persoanele cu dizabilitãti pentru a creste accesibilitatea la toate serviciile publice în mod nediscriminatoriu, tinând cont de faptul cã în prezent nu existã asemenea facilitãti pe acest tronson de drum. Este, de asemenea, posibil sã se înregistreze prin introducerea acestui sistem, folosirea pe scarã mult mai largã a transportului public în comun, iar în cazul folosirii autovehiculului personal, timpul petrecut în zona centralã va fi diminuat, astfel încât vor exista si locuri de parcare disponibile”, se aratã în documentul depus la proiectul de hotãrâre.

Barierã la parcarea primãriei

Tot în cadrul sedintei de CL, consilierii locali vor mai avea la vot un proiect de hotãrâre privind parcãrile, de aceastã data cele din curtea primãriei. Vorbim de parcarea cu intrarea din aleea Grivitei, unde se doreste montarea unui sistem de acces cu bariere automate. „În vederea gestionãrii eficiente a accesului în parcarea publicã a Primãriei municipiului Vaslui, se impune montarea unui sistem de acces care sã satisfacã exigentele utilizatorilor si ale administratorului (plata cu cardul sau telefonul, camerã video LPR pentru identificarea numerelor de înmatriculare, protectie antifraudã). În urma analizãrii situatiei existente, precum si a evaluãrii impactului pozitiv pe care îl va genera aceastã investitie, se poate concluziona cã obiectul de investitii este necesar si oportun”, se aratã în referatul proiectului de hotãrâre. Cheltuielile estimate pentru realizarea acestei investitii sunt estimate la suma de 330.000 lei, cu TVA.

Parcare contracost si la Centrul de Afaceri

Primãria Vaslui intentioneazã sã amenajeze o parcare publicã cu platã si pe amplasamentul situat în strada Decebal, proprietate publicã a municipiului resedintã de judet, în suprafatã totalã de 7077 mp, pe care se aflã clãdirea ce serveste ca sediu pentru Centrul de Resurse pentru Afaceri Vaslui, cu suprafatã construitã la sol de 1091 mp. „Având în vedere faptul cã terenul ce apartine domeniului public al municipiului Vaslui, situat în strada Decebal, nr.16, este constituit din douã loturi de teren, înscrise în cãrti funciare diferite, considerãm oportunã alipirea celor douã loturi de teren pentru întregirea suprafetei ce va deservi ca amplasament pentru viitoarea parcare publicã cu platã”, se aratã în documentele Primãriei Vaslui. Trebuie precizat cã în prezent, parcarea de la Centrul de Afaceri este folositã doar de personalul care îsi desfãsoarã activitatea în clãdirea respectivã, fiind pe trei sferturi plinã cu masini scoase la vânzare. Prin urmare, problema locurilor de parcare se va rezolva în mare mãsurã dupã ce samsarii îsi vor lua vehiculele de acolo, iar parcarea va deveni publicã, în regim tarifar.

Parcare nouã pe locul fostului bazar

VARIANTE…Tot în aceastã sãptãmânã, institutia condusã de Lucian Braniste încearcã sã îsi stabileascã terenul pe care urmeazã sã facã una dintre cele mai importante investitii în materie de locuri de parcare. Vorbim de zona vechiului bazar. Aproape jumãtate din acel teren apartine în prezent Clubului Viitorul Vaslui, care la un moment dat dorea sã construiascã acolo douã terenuri de tenis. Se pare cã în urma unor discutii, Clubul Viitorul a fost de acord sã cedeze partea sa de teren, pentru a permite Primãriei Vaslui sã realizeze acolo investitia doritã. „La nivelul municipiului Vaslui se aflã în derulare sau urmeazã a fi derulate proiecte de investitii ce vizeazã atât modernizarea si reabilitarea infrastructurii rutiere si edilitare cât si reconversia unor terenuri degradate în zone cãrora sã li se redea noi destinatii si functiuni de interes public pentru municipiul Vaslui. Un astfel de proiect de investitii, aflat în derulare, are ca finalizate reabilitarea si modernizarea strãzii Decebal, prin refacerea atât a stratului asfaltic cât si a trotuarelor si a infrastructurii edilitare. Municipiul Vaslui detine în proprietate un teren în suprafatã de 2.830 mp situat în strada Decebal ce a servit ca amplasament pentru vechiul bazar al municipiului Vaslui. Urmare a înfiintãrii noului bazar, construtiile existente pe vechiul amplasament au fost desfiintate, ceea ce permite implementarea unui proiect de investitii prin care sã fie redate noi functiuni acestui teren, aflat acum în stare de degradare. Având în vedere faptul cã terenul mentionat anterior se învecineazã cu terenul în suprafatã de 2.145 mp, ce apartine domeniului public al Statului Român si administrarea Agentiei Nationale pentru Sport prin Clubul Sportiv „Viitorul” Vaslui, teren ce nu are nicio functiune în prezent, considerãm necesarã trecerea acestui teren din domeniul public al Statului Român în domeniul public al municipiului Vaslui, ceea ce ar permite alipirea cu terenul proprietatea municipiul Vaslui, astfel încât întreaga zonã ar beneficia de un proiect de investitii de reconversie si modernizare unitarã a zonei, în interesul si pentru uzul locuitorilor din municipiul Vaslui”, se aratã în proiectul de hotãrâre care va fi supus dezbaterii în sedinta de CL de sãptãmâna aceasta. Potrivit unor surse, Primãria Vaslui ia în calcul chiar construirea unei parcãri supraetajate pe locul fostului bazar, care sã deserveascã inclusiv zona centralã a municipiului, însã decizia finalã va fi luatã dupã ce specialistii vor prezenta date referitoare la costurile necesare pentru realizarea unei asemenea investitii.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

17 COMENTARII

  1. In loc sa distrugă panarama aia de scuar, care încurcă , ei fac parcări cu plată. Pai acolo se învârt miliardele, la udat , la plantat panseluțe , acolo e rost de furat. Normal că nu o distrug.

    • Ba eu as propune sa se distruga orice petec de pamant si sa se betoneze tot, sa se faca parcari pentru toate familiile care au cate 3 cazane de masini euro 3 si isi duc plozii la gradinita 200 metri cu masina.

  2. O minoritate, face ce vrea cu catatenii orașului. Toți care vor parcare cu plată, sunt infiltrați și băgați de oamenii care conduc orașul. Cum mă sa cheltui 34 de miliarde, cum😨😨😨 ce faceți, rachete nucleare, bombe atomice, la ce trebuie atâția bani?! Eu știu, la băgat în buzunarul lor, dar chiar lumea asta, nu se sesizează? Nu mai avem opoziție care sa verifice unde merge suma asta enorma. Iar din banii încasați pe porcăria voastră, câți vor merge in salariile lor, știți? Că acolo se vor duce, nu la reparatii de străzi, scoli, rețea de apă, in investiții . Nu, vor merge în buzunarul lor, că prostii pun botul la hoția lor. Asta e, dacă la noi democrația a fost distrusa de handicapatul de iohanis. Nici Georgescu dacă iese,nu cred că va avea puterea să distrugă mafia PSD și PNL

  3. De parcari modulare ati auzit? E cea mai buna solutie, mai ales pentru zona centrala (in spate la BIG, in spate la Aurocor centru). Astfel, se poate elibera banda 1 pe Stefan cel Mare. Simplu, nu?

    • Nu se merita sa construiesti o parcare modulara. Costurile de constructie per loc de parcare modulara au ajuns cam la acelasi nivel cu costurile de constructie per loc de parcare al unei parcari supraterane clasice. Adica 35-50.000 de euro per loc de parcare. Pe langa asta parcarile modulare costa mult ca sa le intretii, in special din cauza liftului. Oare in Vaslui in cat timp iti scoti investitia in aceste gen de parcari? Cati vasluieni sunt dispusi sa plateasca 100-200 Ron pe luna abonamet la parcare? Si cu abonamet de 200 Ron pe luna, aproape 500 de euro pe an, investitia ti-o scoti in 100 de ani. Asta daca nu cheltui nimic pentru intretinerea parcarii.

  4. Totul e pentru bani. Inteleg si faptul sa platesti, dar depinde si suma. 5lei/ora este enrom. Ce dracu justifica banii astia, daca nu doar ideea de a face pula mare pe banii cetatenilor?
    Sunt unii care fac naveta ca sa vina la job, mai au si copii mici si nu ii pot trimite cu autobuzul.
    Eu as folosi autobuzul lejer, daca ar fi sistemul bine funcional, adica sa fie buss in toate zonele si sa vina din cel mult, 20 in 20 de minute, asa cum e in orasele mari. Si sistemul de abonament sa fie unul acceptabil si pentru aia cu venitul minim pe economie.
    Asa, interzicem tot, taxam tot, iar daca cerem conditii ni se baga pumnul in gura.
    CRF e praf, cu ala nu poti circula, transportul in comun e si ala vai de mama lui, cu soferi marlani, uneori chiar agresivi si cu un program de cacat. Acum taxam si ca avem masini. Pentru biciclete, pula…. nu sunt piste, iar daca mergi pe trotuar iei amenda, iar pe strada cand nu dau altii peste tine si acolo iei amenda.
    Cu trotinetele, inteleg, is periculoase, cu adevarat.
    Dar cu ce naiba sa ne deplasam?
    Ia mai sugeti pula voi , si sa ajungei ca noi, sa vedeti cat de greu este.

  5. Sa vedeti cum e cand e plin de masini si nu gasesti loc si mai ai de dat si bani! Va garantez ca e tare neplacut. In plus, asta nu se face pt a veni in sprijinul soferillor ci pt a face primaria bani! La inceput vor pune o taxa mica si apoi tot orasul va fi la mana lor, vor tot creste taxele de parcare. Urmeaza parcarea cu plata la bloc si incaierarea intre vecini. Totul e afacere a prinariei si dezbinare intre oameni,. Altfel, construiau parcari pt cetatenii orasului fara sa se gandeasca la plata. Dar se stie ca omul va fi nevoit sa scoata banul pt ca nu va avea efectiv unde sa isi mai parcheze masina.
    Manevra nu e facuta de dragul civilizatiei ci de a-l colectarii banilor f multi la buget.

  6. Daca nu-i langa intrarea din bloc, atunci nu e buna parcarea. Caz concret, noua parcare de la unitatea militara care mai tot timpul sta goala in timp ce gibonii isi parcheaza cazanele la mana a zecea pe trotuar. Daca fac parcare supraetajata pe locul fostului Bazar ( care probabil o sa fie cu plata), atunci ar trebui sa se gandeasca de 2 ori. Gibonul nu o sa vina acolo sa isi parcheze rabla ( si sa mai si plateasca) atat timp cat sunt trotuare si spatii verzi neocupate intre blocuri. Parcarile alea care le fac in centru o sa fie cam goalie, cum sunt si parcarile din piete. Toti vor parcari, dar sa fie moca si sub nasul lor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.