spot_img
spot_img
4.3 C
Vaslui
29-nov.-2024
spot_img
spot_img

Hotelurile, pensiunile si restaurantele, în vizorul ITM Vaslui

- Advertisement -

CONTROALE…În ultima perioadã, inspectorii de muncã vasluieni au desfãsurat o amplã campanie de verificare a angajatorilor care desfãsoarã activitãti în domeniul hotelier, restaurante sau unitãti de cazare. La nivelul judetului Vaslui sunt 114 angajatori care îsi desfãsoarã activitatea în domeniile hoteluri si alte facilitãti de cazare si restaurante si alte activitãti de servicii de alimentatie, având un numãr de 1248 de angajati, acoperind o gamã largã de activitãti diferite. Prezenta campanie si-a propus sã elimine sau sã diminueze riscurile si sã accentueze pe cât posibil modul în care riscurile specifice sunt combãtute la sursã. De asemenea, s-a urmãrit si modul în care au fost îndeplinite mãsurile dispuse cu ocazia controalelor anterioare, acolo unde a fost cazul.

Controalele efectuate la hotelurile si alte facilitãti de cazare si restaurante si alte activitãti de servicii de alimentatie au avut urmãtoarele obiective: cresterea gradului de constientizare a angajatorilor si a angajatilor în ceea ce priveste necesitatea respectãrii prevederilor legale în domeniul securitãtii si sãnãtãtii în muncã. De asemenea, s-a urmãrit si realizarea de controale la cel putin 20% din unitãtile din judet, verificarea îndeplinirii mãsurilor dispuse în controalele anterioare, identificarea pericolelor si evaluarea (combaterea) riscurilor prezente în mediul de muncã. De asemenea, s-a avut în vedere identificarea echipamentelor de muncã, în special cele sub incidenta ISCIR (lifturi, centrale de producere a apei calde, precum si alte echipamente care pot prezenta în exploatare riscuri pentru lucrãtori – n.r.) La nivelul judetului Vaslui se regãseste un numãr de 114 angajatori care îsi desfãsoarã activitatea în domeniile hoteluri si alte facilitãti de cazare si restaurante si alte activitãti de servicii de alimentatie, având un numãr de 1248 de angajati, acoperind o gamã largã de activitãti diferite incluzând hotelurile, restaurantele, serviciile fast – food, cantinele, cafenelele, cofetãriile etc. Securitatea si sãnãtatea în muncã a lucrãtorilor care desfãsoarã activitãti în domeniul hotelier si al serviciilor de alimentatie publicã trebuie sã fie permanent în atentia angajatorilor, deoarece acesti lucrãtori sunt expusi la o serie întreagã de riscuri de accidentare la locul de muncã. Datoritã caracterului sezonier al acestor activitãti, angajatorii din domeniul turismului, alimentatiei publice si comertului, au tendinta de a minimaliza riscurile existente, privind securitatea si sãnãtatea la locul de muncã. Scopul campaniei a fost de crestere a gradului de constientizare, atât a angajatilor cât si a angajatorilor în ceea ce priveste necesitatea aplicãrii si respectãrii la locul de muncã a legislatiei specifice în domeniul securitãtii si sãnãtãtii în muncã. Securitatea, sãnãtatea în muncã a lucrãtorilor care desfãsoarã activitãti în domeniul hotelier si al serviciilor de alimentatie publicã în care intrã restaurantele, fast – food – urile, cantinele, cafenelele, bistrourile, cluburile si discotecile trebuie sã fie permanent în atentia angajatorilor deoarece acestia sunt expusi la o serie întreagã de riscuri de accidentare la locul de muncã. Prezenta campanie si-a propus sã elimine sau sã diminueze riscurile si sã accentueze pe cât posibil modul în care riscurile specifice sunt combãtute la sursã. De asemenea, s-a urmãrit si modul în care au fost îndeplinite mãsurile dispuse cu ocazia controalelor anterioare, acolo unde a fost cazul.

Amenzi aplicate de inspectorii de muncã

În perioada 01.01.2023- 15.09.2023 în domeniul securitatii si sãnãtãtii în muncã, s-a efectuat un numãr de 21 de controale la angajatori, fiind un numãr de 520 de lucrãtori controlati. În urma actiunii s-a constatat un numãr de 69 de neconformitãti, pentru care au fost aplicate 68 de avertismente si o amendã în valoare de 4000 lei. Cele mai frecvente deficiente constatate în domeniul securitãtii si sãnãtãtii în muncã: nu s-a asigurat examenul psihologic pentru toti lucrãtorii care au ca si atributii conducerea masinilor unitãtii; nu au desemnat lucrãtorii care aplicã mãsurile de prim ajutor, de stingere a incendiilor si de evacuare a lucrãtorilor; nu s-a asigurat controlul medical la angajare si periodic pentru toti lucrãtorii (concluziile investigatiilor medicale nu sunt finalizate prin completarea fiselor de aptitudine de cãtre un medic de medicina muncii); In urma verificãrii modului în care s-a adnotat efectuarea instruirii în domeniul securitãtii si sãnãtãtii în muncã în fisele de instruire, s-a constatat cã lucrãtorii nu au confirmat pe bazã de semnaturã si nu au fost instruiti pentru toate functiile exercitate în cadrul unitãtilor.

- Advertisement -
spot_imgspot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.