spot_img
12 C
Vaslui
12-oct.-2024
spot_img

Francezii de la Colas blocheazã o lucrare de 15 milioane de euro, la Bârlad

- Advertisement -

ÎNTÂRZIERE… Firma francezã COLAS, în colaborare cu SC Constructii Feroviare Iasi, a fost interesatã de executarea proiectului de peste 16,5 milioane de euro, care cuprinde modernizarea si asfaltarea a 56 de strãzi din cartierele noi ale Bârladului: Deal II, Tuguiata II, Bariera Puiesti, Complex Scolar, Trestiana, Extindere Cartier Complex scolar si Trestiana (ANL Cãrãmidãrie). Ea a contestat caietul de sarcini întocmit de Primãria Bârlad, pentru executia lucrãrilor. Astfel, licitatia care trebuia sã aibã loc astãzi a fost suspendatã de cãtre Ministerul Transporturilor pânã când Comisia Nationalã de Solutionare a Contestatiilor va da o solutie în acest caz. Bârladul nu este singurul oras care suferã din cauza mofturilor frantuzesti ale celor de la COLAS, pentru cã acum douã luni au contestat caietul de sarcini al lucrãrilor de asfaltare din Husi, apoi un alt caiet de sarcini al lucrãrilor de asfaltare întocmit de Primãria Negresti, toate aceste licitatii fiind amânate din cauza lor. Firma francezã a sãrit din “schemã” la constructia Autostrãzii Soarelui, ministrul Transporturilor Anca Boagiu anulând un contract de 224 de milioane de euro cu ei, din cauza întârzierii lucrãrilor si acum francezii fac tot posibilul sã întârzie lucrãrile cu bani europeni din România. Pânã una alta, locuitorii din cartierele cele mai noi ale Bârladului, mai au putin de asteptat, pentru cã functionarii Primãriei Bârlad au lucrat la caietul de sarcini contestat de francezi, cu specialistii cei mai buni în domeniul construirii drumurilor si sunt convinsi cã vor avea câstig de cauzã, iar francezi vor pierde.

Firma francezã COLAS blocheazã o lucrare importantã pentru Bârlad, contestând caietul de sarcini întocmit pentru proiectul “Modernizarea si asfaltarea de strãzi din cartierele noi ale Bârladului: Deal II, Tuguiata II, Bariera Puiesti, Complex Scolar, Trestiana, Extindere Cartier Complex Scolar si Trestiana (ANL Cãrãmidãrie) din municipiul Bârlad” finantat prin Programul Operational Regional. Finantarea acestuia este asiguratã în proportie de 85-90% de la Uniunea Europeanã, fiind vorba de aproximativ 630 de miliarde de lei vechi, iar cota de cofinantare a Primãriei Bârlad la acest proiect este de 70 de miliarde de lei vechi. În euro, acest proiect valoreazã actualmente 16,5 milioane, fiind cea mai mare investitie care este fãcutã în Bârlad din ultimii 20 de ani. Grupul de firme Colas în asociere cu firma Constructii Feroviare Iasi a depus o contestatie privind caietul de sarcini, ei solicitând ca termenul de garantie al lucrãrii, prevãzut prin lege sã fie opt ani, sã fie redus la doi ani ! Tot în contestatia caietului de sarcini, francezii de la firma COLAS nu sunt de acord cu procentul de 6% pe zi privind penalizãrile pentru întârzierea lucrãrilor, ei dorind un procent mult mai mic, desi tot ce este prevãzut în caietul de sarcini este prevãzut si în legile din România.

“Noi am colaborat cu profesori doctori în construirea de drumuri”

Mihai Vicol, seful Biroului Investitii din cadrul Primãriei Bârlad, ne-a precizat cã nu se poate ca în caietul de sarcini întocmit de specialistii din Primãrie, în colaborare cu cei mai buni profesori ingineri doctori din cadrul Facultãtii de Constructii din Iasi, sã fie vreo gresealã. “Totul este prevãzut conform legii. Cum sã conteste ei termenul de garantie prevãzut în caietul de sarcini, pe care îl vor redus la doi ani, când legile din România prevãd termenul de garantie de opt ani? Doar nu se fac legi speciale pentru francezi! Eu am încredere totalã în cei care au întocmit caietul de sarcini si sunt sigur cã vom avea câstig de cauzã. Au fost interesate vreo sase mari firme de licitatia anuntatã de noi pe SEAP, care trebuia sã aibã loc pe 18 august (astãzi – n.r.) si niciuna dintre ele n-a contestat caietul de sarcini, numai COLAS-ul. Sper sã fie rezolvatã aceastã situatie cât mai repede”, a spus inginerul Mihai Vicol.

Contestatari de meserie, francezilor li s-a pus pata pe judetul Vaslui !

Cu toate cã legea este respectatã în întocmirea caietelor de sarcini, COLAS si Constructii Feroviare Iasi au depus o contestatie la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor nu numai privind caietul de sarcini al proiectului de 16 milioane de euro din Bârlad. Ei au contestat si caietele de sarcini ale proiectelor de 9,9 milioane de euro pentru asfaltarea municipiului Husi, acum douã luni si de 7 milioane de euro pentru asfaltarea orasului Negresti, în aceastã lunã. Într-un cuvânt, toate lucrãrile de asfaltare finantate de UE si Guvernul României din judetul nostru sunt atacate si contestate de COLAS, care spun cã primarii nostri nu se pricep sã facã un caiet de sarcini ca lumea! De ce contestã francezii legile românesti care sunt aplicate în întocmirea caietelor de sarcini ? Simplu ! Un ministru român al Transporturilor din guvernarea actualã le-a dat peste mâna cu care luau euroii din lucrãrile proaste si întârziate pe deasupra, pe care COLAS le executa prin România si le-a anulat contracte de sute de milioane de euro.

Bãsescu contra Sarkozy

Francezii de la Colas SA Franta, cu sediul în localitatea Boulogne, sunt asociati în mai multe societãti din România: Transbitum SA, Bitumtrading, Colas România SRL, Antrepriza Drumuri si Poduri ADP Timisoara SA, Constructii Feroviare Iasi – Grup Colas, Sorocam si Colas Drumuri. Compania Nationalã de Autostrãzi si Drumuri Nationale (CNADNR) a reziliat în luna mai, în premierã în România, un contract major de 224 milioane euro pentru întârzierea lucrãrilor de executie. Contractul cu compania francezã Colas pentru construirea tronsonului de autostradã Cernavodã – Medgidia a fost reziliat de ministrul Transporturilor Anca Boagiu afirmând cã acesta este un avertisment pentru toate firmele care construiesc în România. “Este momentul în care trebuie sã se înteleagã, odatã pentru totdeauna, cã România nu este tara nimãnui. Nu este locul în care constructorii au libertatea sã nu îsi onoreze obligatiile, bazându-se pe o clementã dusã pânã la infinit din partea autoritãtilor”, a justificat Boagiu gestul de a rezilia contractul cu puternica companie francezã. Si de atunci, la Comisia Nationalã de Solutionare a Constestatiilor pentru cele anuntate pe SEAP, sã te tii! Firma francezilor contestã tot ce poate, pentru cã de când Sarkozy i-a dat cu flit presedintelui României, firma în cauzã n-a mai pus mâna pe nici un contract în România, iar contractele avute în derulare au fost anulate. Asa cã, dacã participã la licitatii, oriunde în România, inclusiv în judetul Vaslui, ei stiu cã n-au nici o sansã de câstig si fac tot posibilul sã întârzie derularea licitatiilor, inclusiv pe cea din Bârlad, care ar fi trebuit sã fie astãzi.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.