spot_img
spot_img
3.5 C
Vaslui
07-ian.-2025

Firmele încheie al doilea an de criză cu petreceri

- Advertisement -

Companiile revin, timid, la obiceiurile de dinaintea crizei. O dovedesc evenimentele de tip conferinţe şi petrecerile corporate pe care le-au programat din a doua jumătate a anului. O gură de oxigen pentru afacerile din domeniul hotelier.

Pare surprinzător în contextul veştilor negative venite dinspre economia europeană şi cea locală, care par să se ţină lanţ în ultima vreme, dar piaţa de conferinţe a ieşit din amorţeală spre finele acestui an, spre bucuria hotelierilor, care raportează deja o creştere de 7% a segmentului de evenimente şi conferinţe faţă de anul 2009, acesta ajungând să deţină o pondere de aproximativ 10-12% din cifra de afaceri a unităţilor de cazare. Anul trecut, numărul evenimentelor organizate de companii a scăzut puternic, cu 30-35% faţă de 2008.

„În 2010, s-a constatat o creştere a acestui segment cu 15-20% faţă de 2009, mare parte din avans fiind consemnat în a doua parte a anului, mai ales datorită pregătirilor pentru petrecerile de Crăciun organizate de companii pentru angajaţi şi parteneri de afaceri“, spune Mircea Drăghici, project manager la compania CBRE.

La nivelul anului 2010, veniturile încasate în urma organizării de evenimente au fost în jur de 50 de milioane de euro. E drept, „raportat la 2007 şi 2008, anul acesta este subţire din punctul de vedere al segmentului de evenimente“, spune Mihai Rijniţă, secretarul general al Federaţiei Industriei Hoteliere. „Chiar dacă simţim o revenire, sunt puţini cei care declară că s-au descurcat foarte bine“, adaugă acesta.

Cadoul perfect pentru hotelieri

Mai toate hotelurile mari confirmă creşterea cererii venite din partea firmelor. Potrivit informaţiilor furnizate de hotelieri, bugetul companiilor pe cap de angajat este între 40 şi cel mult 200 de euro, faţă de anii trecuţi când suma minimă pornea de la 100 de euro pe angajat. „Anul acesta, am primit mult mai multe cereri de petreceri corporate decât în 2009. Ne place să credem că este surpriza crizei“, spune Adrian Petre, proprietarul hotelului Carol Parc, clasificat la cinci stele.

Potrivit acestuia, până la Crăciun, toate weekendurile sunt ocupate cu evenimentele firmelor, acestea extinzându-se şi în timpul săptămânii. „Anul trecut, aveam o problemă pentru că nu puteam găzdui evenimente cu 200-300 de angajaţi. Anul acesta, companiile au probleme cu bugetul şi organizează petreceri pentru grupuri restrânse, de până la 60-70 de persoane“, explică Adrian Petre. Carol Parc Hotel estimează că în 2010 va avea o creştere pe segmentul de evenimente şi conferinţe de peste 300%.

O uşoară creştere a înregistrat şi J.W. Marriott, care are în prezent ocupată peste 80% din capacitatea sălilor. Pachetele pentru petreceri acoperă aproape orice buget disponibil“, spun reprezentanţii hotelului.

La Novotel, companiile s-au întrecut în organizări de mitinguri, conferinţe, dar mai ales reuniuni pentru angajaţi. „Cererile pentru petrecerile de Crăciun au crescut simţitor, mai ales în ultimele luni, comparativ cu perioada similară a anului trecut“, au declarat reprezentanţii hotelului.

50 de euro este suma medie pe care o companie o cheltuie cu fiecare angajat cu ocazia petrecerii de Crăciun

capital.ro

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.